Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1,9 tdi AUY odcina, pełna moc
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Już przeszukałem sporo różnych tematów i nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mechanicy się upierają, że uszkodzone wężyki i turbo do czyszczenia.
Powiem co już zrobiłem:
1. Wymiana czujnika doładowania na nowy oryginalny bosch
2. Wymiana zaworu N-75 na nowy
3. Wymiana wężyków podciśnienia na nowe
4. Wymiana EGR na nowy
5. Wyczyszczona turbina (ma rok po regeneracji i nie była zła, wszystko pracowało lekko i sprawnie, gruszka dobra mimo to wyczyszczona)
6. szczelność węży doładowania sprawdzona kompresorem na ciśnienie 1,5 i trzyma super
7. Podciśnienie trzyma (brak nieszczelności)
8. Cały układ wydechowy nowy
9. Układ zasilania paliwem wyczyszczony, filtr paliwa nowy
10. Filtr powietrza nowy

Silnik ma moc, wszystko działa super do pewnego momentu aż zaczyna się szarpanie, to znaczy ciągnie 2 sekundy, nie ciągnie 2 sekundy i tak w kółko kilka razy i wchodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu i odpaleniu ma jakby za dużo powietrza i turbina ćwierka przy nagłym puszczeniu gazu. Jeśli wyłączę silnik i postoi z 3-4 minuty to dalej wszystko działa normalnie jakby nigdy nic się nie stało.
I cała sytuacja zaczyna się od nowa.
Co to może być?
Załączam logi.
Pomoże ktoś?
http://vaglogi.pl/logs/my-logs
http://vaglogi.pl/log-008_25iJ2h.html
http://vaglogi.pl/log-010_ZZ7QUu1.html
http://vaglogi.pl/log-011_003_006_1NHpJ.html
http://vaglogi.pl/log-011_010_003_QvS061g.html
http://vaglogi.pl/log-011_010_003_B7s8if7.html
http://vaglogi.pl/log-011_010_003_3zq93O.html
http://vaglogi.pl/log-011_8K4da3.html
http://vaglogi.pl/log-011_pxcji7.html
http://vaglogi.pl/log-011_126ez.html
http://vaglogi.pl/log-013_018_023_c1dF7w.html
Mi to wygląda na problem z map sensorem ale podajesz że wymieniłes. Nie podajesz na jaki a warto by było. Lub drugą sprawa to kabloteka do tego map sensora może być uszkodzona i na to stawiam. Ten kabel ma coprawda jakaś tam długość tu przy akumulatorze jest. Ma tendencję do zginania bo silnikiem trzepie więc pod pancerzem szukaj. Chyba że wtyczka robi psikusa.
(29-06-2020 17:14)wesol napisał(a): [ -> ]Mi to wygląda na problem z map sensorem ale podajesz że wymieniłes. Nie podajesz na jaki a warto by było. Lub drugą sprawa to kabloteka do tego map sensora może być uszkodzona i na to stawiam. Ten kabel ma coprawda jakaś tam długość tu przy akumulatorze jest. Ma tendencję do zginania bo silnikiem trzepie więc pod pancerzem szukaj. Chyba że wtyczka robi psikusa.

Kabelki i wtyczkę wizualnie sprawdziłemto wygląda bez zarzutów. Może jutro przemierzę czy mają przejścia kabelki. Ten map sensor założyłem identyczny jak był wcześniej. Dorzucam fotki. Interesuje mnie dlaczego na kanale 11 i 10 są takie skoki ciśnienia. Jest to bardzo wyczuwalne w czasie jazdy - cignie - nie ciągnie. Jutro spróbuje wrzucić logi z kanału 10 i 11 na postoju -statyczne.
Map masz prawidłowy. Jeśli nie on jest dziabnieta i na starym są te same cyrki to problem musi być w kablotece od tego mapa. Raz gubi przejście na którymś kablu i chyba to będzie ten plusowy bo masa wygląda że jest. Dlatego raz jest normalne doładowanie a za chwilę tak niskie a wręcz niższe już nie może ecm odnotować bo coś koło 500 mBar czyli jakbyś był gdzieś w wysokich górach Himalajach czy coś w tym stylu.
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jutro muszę posprawdzać te kabelki bojuż innych pomysłów nie mam.
Przekierowanie