Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błąd skrzyni automatycznej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam pytanie, czy na forum jest jakis spec od skrzyne automatycznych? Posiadam skrzynie automatyczna 5 stopniowa Tiptronic AG5 Getriebe. Skrzynia od dnia zakupu przezemnie auta w grudniu bedzie 3 lata chodzila bez zarzutu bledy na kompie rowniez sie nie pojawialy.
Przy sprawdzaniu przezemnie błędów w aucie z ciekawości wszedlem w skrzynie biegow a tam ku mojemu zdziwieniu błąd " przetwornik temperatury oleju g93 " błąd sporadyczny. Dodam że skrzynia pracuje nadal bez zarzutu nic sie z nia nie dzieje.Biegi chodza plynnie. Tiptronic reczny rowniez dziala bez zarzutu. Jest sie czym martwic czy jezdzic.i nie kombinowac niepotrzebnie? Dodam że nie wymienialem oleju i.nie wiem kiedy byl wymieniany. Przelot auta oryginalny 290kk. Licze na opinie osób znajacych temat. Pozdrawiam
Jeśli to błąd sporadyczny to może być wstępna padaczka czujnika temperatury lub przypatynowanych styków we wtyczkach bądź problem w samej instalacji. Niestety czujnik znajduje się w skrzyni. Co do oleju wymiana statyczna co max 80 tys km. Olej Ravenol JF 506E zalecany przez producenta skrzyni. Wymiana statyczna trzykrotna ok 4 l. Cała zawartość olejowa skrzyni to 9 litrów. Dlatego najlepiej wymienić trzy razy. Zrób to zanim pojawia się problemy bo wtedy będzie już za późno.
Obawiam się tej wymiany oleju znajomemu po wymianie padła skrzynia nie wiem z jakiego powodu. Tak jak napisalem skrzynia pracuje bez zarzutu. Czyli.jak jest błąd sporadyczy to może być np. Zasniedziala wtyczka ? A gdzie sie znajduja wtyczki od skrzyni to pewnie ta czarna pod skrzynia? Może ja potraktowac jakims specyfikiem do czyszczenia połączeń elektrycznych?
Jeśli nie zmienisz to tez padnie. Skrzynie z takim przebiegiem mogą paść ale raczej przy wymianie dynamicznej czyli maszyna przepycha cały olej pod ciśnieniem. Jestem właśnie po pierwszej wymianie. Poprzednia była ponad dwa lata temu. Powiem Ci olej nieciekawie wyglądał. Następna za ok 500 km a trzecia po 1000 od drugiej. Ten element jest bardzo istotny jeśli chodzi o precyzję działania a w związku z tym dłuższym użytkowaniem bez problemów.
Jeśli chodzi o kabelkologie to wyglada to tak. Na prawej burcie masz sterownik skrzyni biegów, wpięta jest w niego wielopinowa duża wtyczka, nie twierdze oczywiście, ze to jest na pewno przyczyna. Jeśli masz program diagnostyczny to po trasie możesz sprawdzić temperaturę oleju, może być tak, ze olej już jest jak woda i może się mocniej zagrzewać.
W skrzyni od góry masz jedną okrągłą ( obok wlewu oleju ) po lewej i płaska 8 pionową bardziej na środku. Dodatkowe dwie z tej wiązki za prawą lampą ale one odpowiadają za wysłanie sygnałów do sterownika silnika i sterownika ABS.
Co do wymiany jeśli masz garaż i kanał to procedura jest bardzo prosta można zrobić samemu.
Zacznę od popryskania wtyczek od skrzyni, moze sie uda a wiesz moze czy sterownik skrzyni biegów w sga znajduje się za.akumulatorem ? Bo jakis czas temu tam wszystko czyścilem i była tam taka duża czarna skrzynka chyba sterownik od czegoś. Może poczyszczenie styków przyniesie jakis pozytywny efekt ☺ I bedzie po nerwach niepotrzebnych.
Pisałem już na prawej burcie obok akumulatora. Za akumulatorem to sterownik silnika
No to chyba po lewej ,jeśli koło akumulatora .Blush
Chyba w angliku ;-)
W Polsce auta mają kierownice po lewej stronie i po lewej jest umieszczony akumulator .Tak mnie uczono ,że strony auta podajemy siedząc za kierownicą a nie stojąc przed nim .Cool
Pojęcia umowne ale logicznie rzecz ujmując zza kierownicy pod maskę nie sięgniesz a głupio trochę stojąc przodem do maski wskazywać na prawą stronę nazywając ją lewą. Czułbym się jak przysłowiowa blondynka ;-)
To my „grzebiemy„ w aucie a nie ono w nas i to nasza pozycja jest nadrzędna przy określaniu kierunku.
Stron: 1 2
Przekierowanie