Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam taki problem, mianowicie prze ostrym skręceniu kół w lewo lub w prawo coś piszczy, lub trze w zależności od tego jak długo skręcone koła. Dodam że płyn od wspomagania mam cały. Co to może byc?
Co znaczy ostro? Do końca do oporu?
(26-05-2020 21:25)wesol napisał(a): [ -> ]Co znaczy ostro? Do końca do oporu?

Tak jak musze np wjechać na podwórku do garażu i skręcam do oporu to wtedy wydaje dziwny dźwięk
(26-05-2020 21:52)Leinad777 napisał(a): [ -> ]
(26-05-2020 21:25)wesol napisał(a): [ -> ]Co znaczy ostro? Do końca do oporu?

Tak jak musze np wjechać na podwórku do garażu i skręcam do oporu to wtedy wydaje dziwny dźwięk

A jakie masz opony? Czy to nie one trą o nadkola?
Chłopie, nie wolno tak do oporu kręcić bo zabijesz pompę wspomagania. To raz a dwa to że pewnie pasek luźny, stary, brudny i taki objaw może być. Można wymienić pasek, naciągnąć go a także potraktować kawałkiem smoły lub kalafoni.
Norma, tak jak pisze wesoł..
Pasek się slizga bo pompa przy max obciążeniu stawia większy opór.
Popsikaj pasek czymś jak.przestanie to do wymiany,jak.po wymianie nie przejdzie sprawdź napinacz ewentualnie wymień.
Nie skręcamy kiera do oporu!!!
Rozumiem, no wiadomo nie robie tego cały czas tylko raz kiedyś głównie po to żeby sprawdzić ten dźwięk niepokojący. A czy ktoś mi może podpowiedzieć który to pasek mam sprawdzić? Ewentualnie jakieś zdjęcie?
Jak zajrzysz pod maską,to znajdziesz zbiorniczek płynu wspomagania z niego idą dwa węże,jeden z magla zaś drugi zasila pompe.
Idź wężem do pompy i znajdziesz ww pasek.
Patrz na alternator i obok szerokiego paska jest wąski i to on napędza pompe wspomagania. Żeby go zdjąc to popuszczasz 2 śruby na klucz 13 jak pamiętam i chyba 17 albo 19 łapiesz za nakrętke za 1 z tych śrub na klucz 13. To jest taka koronka do napinania paska
Przekierowanie