Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem z sharanem AFN
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam problem z sharanem 1.9 tdi AFNz układem chłodzenia. W aucie po odpaleniu po chwili robią się twarde węże a czym dłużej chodzi to temperatura rośnie do ponad 90 stopni. Jak temperatura urośnie ponad 90 stopni i go zgaszę to jest problem z odpaleniem, trzeba długo kręcić aż odpali. I to na wolnych obrotach sie tak dzieje.
Nie znam historia auta bo auto zostało nie dawno kupione z tym problemem.
W aucie został wymielony korek zbiorniczka oraz termostat.
Zimny pali od strzała???
Czy też takie problemy są??
Co rozumiesz przez słowo :na wolnych obrotach tak się dzieje:
Może być przestawiony kat wtrysku(zaplon)I będą takie problemy z paleniem tzn na zimnym cyk a rozgrzanym już będzie stawiał opór.
Pierwsze co podepnij kompa sprawdź błędy i naj jaki jest kat??
Co do układu chłodzenia to jak.obawiasz się że uszczelka pod glowica to zrób odpowiednio pomiar kompresji lub test na zawartość spalin w układzie chodź on różnie pokazuje.
Zimny odpala od strzała.
Niema błędów w silniku.
Test na zawartość Co2 był robiony dwa razy i nic nie wykazało.
Pod pojęciem dzieje się taki coś mam na myśli że węzę puchną i nagrzewa się do ponad 90 stopni
Jeżeli dobrze pamiętam to pompa wody w tym silniku jest na oddzielnym pasku a w związku z tym rzadko się ją wymienia. Sprawdź stan pompy wody może wirnik jest uszkodzony/urwany. Kiedyś widziałem coś takiego wałek się obracał a łopatki stały. Brak obiegu płynu i może silnik "puchnie" dlatego ciężko pali.
Do oblukania kompem kat wtrysku,czujnik temp wody oraz pompa tak jak pisze kolega.
W ogóle możesz na ciepłym odpiac kostkę od czujnika temp wody i sprawdzić czy to pomoże.
Kąt wtrysku 0,30.
Wydaje się że czujnik temperatury wody wskazuje dobra temperaturę bo na zimnym było 5 stopni i po odpaleniu rosła powoli.
Pompę wodę sprawdzę tylko po jej zdemontowaniu?
Albo Coś źle podales albo masz zbyt mały kat.
Powinno być 54 a jak masz 0.30 to nawet stopnia nie masz..
Odepnij czujnik na zimnym silniku i sprawdź jak pali na ciepłym.
Czujnik.sprwdza się w 2 grupach,poszukaj w sieci.
Rozrzad też można oblukac czy nie przestawiony.
Często bardzo uszkadza się czujnik w którymś kole. jak nie masz komunikacji z ABSem to można sprawdzić po kolei oporność cewek w czujnikach, powinna być w każdym czujniku taka sama, chyba 1150 ohm. Wypinasz wtyczki i pomiar.
Po odłączeniu czujników także komputer nie łączy się z ABS.
Gniazdo od pompy ABS czyste, niema zieleni.

Po przejechaniu około 5 km węzę robią się twarde. Czyli zostaje chyba wymian uszczelki pod głowicą.

Czy ktoś wymieniał pompę ABS? I może doradzić jak się do niej dostać?

Oraz drugie pytanie czy wymieniać samą uszczelkę czy dawać głowicę do planowania?
Czekaj..
Skąd taka decyzja z uszczelka???
Nawet nie próbuj w ten sposób nigdy że zmieniasz tylko uszczelkę bez roboty glowicy.
Tj mycie planowanie,nowe uszczelniacze i dotarte zawory..Śruby też tylko nowe uszczelka taka gruba jak była,chyba że planujesz blok.
Skąd jesteś???
Bo mam kolesia od hebli z Sopotu.
Ja zmienialem pompe abs w audi ale z tego co pamiętam to sterownik zmienisz bez ruszania układu.
Nie wiem jak jest w SGA.
Przekierowanie