02-05-2020, 00:23
Mały poradnik jak wymienić wskazówki na niebieskie, poprawiające wygląd licznika (według mojego gusta) na lepsze.
Nasz licznik:
Co potrzebne:
- Torx 20
- Torx 9
- 4 X diody SMD LED PLCC-2 3528 niebieskie, mcd 500-800 (według sprzedawcy wskazówek), ja posiadałem 500mcd
- 2 X duże wskazówki
- 2X małe wskazówki
- lutownica z małym grotem
Wskazówek mamy dwa rodzaje, identyczne jak nasze, tylko że niebieskie i te które siedzą w licznikach golfa R, ja wybrałem te z MK7 R.
- małe umiejętności lutownicze
Zaczynamy od wyciągnięcia licznika, dla początkujących:
Łapiemy dolny plastik dwoma rękoma i ciągniemy do siebie, jest na zatrzaskach i powinien wyskoczyć.
Ukazują nam się 4 śruby torx, odkręcamy dwie zaznaczone na foto, potrzebny śrubokręt torx 20, najlepiej z magnetyczną końcówką. Trochę ciężko wsadzić rękę i złapać śrubę palcami.
Wyszarpujemy licznik z jego miejsca i odchylamy, aby z tyłu wypiąć wtyczkę.
Bierzemy się za rozbieranie licznika, zaczynając od czterech śrubek torx 9.
Trzymając licznik płaską stroną na stole odchylamy dwa zatrzaski, (prawa i lewa strona), dzięki czemu powinna nam zejść szybka z ramką i połową obudowy.
Teraz całą elektronikę powinniśmy wyciągnąć z drugiej części obudowy.
Potrzeba trochę siły, aby ściągnąć wskazówki. Ja robię to tak: kręcę wskazówką zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż poczuje opór, kręcę dalej i ciągnę wskazówkę do góry.
Ściągamy tarcze licznika lekko je odchylając z białego "pinu" i przekręcając.
Od spodu odchylamy 4 zaczepy i schodzi nam biała "ramka" odsłaniająca diody.
Do wymiany mamy 4 diody.
Diody LED mają ścięty jeden narożnik (co jest ważne, wskazuje on odpowiednie usadowienie diody/ polaryzacja), ja sobie zaznaczyłem markerem (kropką) na płytce licznika przy każdej diodzie ten właśnie naroznik.
Po wymianie diod, najlepiej z płytką skoczyć do auta, podłączyć i zobaczyć, czy wszystkie świecą.
Całość składamy w odwrotnej kolejności. Wkładając wskazówki, dobrze jest coś podstawić pod silniczki w miejscu widocznym na zdjęciu.
Zostaje zabawa z ustawieniem wskazówek na swoje miejsce. Najlepiej to zrobić na etapie założonych nowych wskazówkach i jeszcze bez obudowy w aucie.
Efekt końcowy:
W rzeczywistości całość zamyka się w max godzince zabawy.
Nasz licznik:
Co potrzebne:
- Torx 20
- Torx 9
- 4 X diody SMD LED PLCC-2 3528 niebieskie, mcd 500-800 (według sprzedawcy wskazówek), ja posiadałem 500mcd
- 2 X duże wskazówki
- 2X małe wskazówki
- lutownica z małym grotem
Wskazówek mamy dwa rodzaje, identyczne jak nasze, tylko że niebieskie i te które siedzą w licznikach golfa R, ja wybrałem te z MK7 R.
- małe umiejętności lutownicze
Zaczynamy od wyciągnięcia licznika, dla początkujących:
Łapiemy dolny plastik dwoma rękoma i ciągniemy do siebie, jest na zatrzaskach i powinien wyskoczyć.
Ukazują nam się 4 śruby torx, odkręcamy dwie zaznaczone na foto, potrzebny śrubokręt torx 20, najlepiej z magnetyczną końcówką. Trochę ciężko wsadzić rękę i złapać śrubę palcami.
Wyszarpujemy licznik z jego miejsca i odchylamy, aby z tyłu wypiąć wtyczkę.
Bierzemy się za rozbieranie licznika, zaczynając od czterech śrubek torx 9.
Trzymając licznik płaską stroną na stole odchylamy dwa zatrzaski, (prawa i lewa strona), dzięki czemu powinna nam zejść szybka z ramką i połową obudowy.
Teraz całą elektronikę powinniśmy wyciągnąć z drugiej części obudowy.
Potrzeba trochę siły, aby ściągnąć wskazówki. Ja robię to tak: kręcę wskazówką zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż poczuje opór, kręcę dalej i ciągnę wskazówkę do góry.
Ściągamy tarcze licznika lekko je odchylając z białego "pinu" i przekręcając.
Od spodu odchylamy 4 zaczepy i schodzi nam biała "ramka" odsłaniająca diody.
Do wymiany mamy 4 diody.
Diody LED mają ścięty jeden narożnik (co jest ważne, wskazuje on odpowiednie usadowienie diody/ polaryzacja), ja sobie zaznaczyłem markerem (kropką) na płytce licznika przy każdej diodzie ten właśnie naroznik.
Po wymianie diod, najlepiej z płytką skoczyć do auta, podłączyć i zobaczyć, czy wszystkie świecą.
Całość składamy w odwrotnej kolejności. Wkładając wskazówki, dobrze jest coś podstawić pod silniczki w miejscu widocznym na zdjęciu.
Zostaje zabawa z ustawieniem wskazówek na swoje miejsce. Najlepiej to zrobić na etapie założonych nowych wskazówkach i jeszcze bez obudowy w aucie.
Efekt końcowy:
W rzeczywistości całość zamyka się w max godzince zabawy.