Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 1,9 Tdi 115 km bvk co warto wymienić
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak w temacie kupiłem Sharana z 2007 roku czyli po fl z silnikiem 1,9 Tdi 115 km bvk, przy zakupie miał 297 tysięcy km, ( oleje i filtry wymieniane na 291 tysięcy ) dojeździłem do 300 i zrobiłem wszystkie filtry i oleje a także zmieniłem olej w skrzyni biegów, wymieniłem klocki z tyłu oraz odgrzybiłem klimatyzację , w chwili obecnej auto ma ponad 303 tysiące km, przy odpalaniu dymi na biało - uszczelniacze wtrysków już kupiłem mam zamiar niedługo wymieniać i chciałem przy okazji zapytać co jeszcze warto wymienić , sprawdzić ???
Tak wogule to orientujesz się co chcesz zrobić i po co czy oczytales się idiotycznych for?
@wesol chciałem zapytać po prostu o radę forumowiczów którzy mają takie auta i znają ich słabe punkty - wiedzą gdzie zajrzeć i co warto sprawdzić - wymienić.
NA ZAPAS moim zdaniem to tylko olej można wymienić. Wszystkie inne (ewentualne) wymiany - dopiero jak dadzą jakiś znak, lub w nominalnych interwałach. No powiedzmy jeszcze dogrzewacz / ogrzewanie postojowe warto ogarnąć w lecie, czyli też na zapas.

Bądźmy szczerzy: nie wyprzedzisz wszystkich awarii.
@Czerwony właśnie do dogrzewacza też będę musiał zajrzeć , bo nie jestem pewien czy działa, a płyn wspomagania i płyn hamulcowy warto wymienić ? przy takim przebiegu , niestety nie wiem czy był wymieniany , rozrząd był robiony przy 265 tysiącach w Lipcu 2017 kompletny Ina , także myślę że na 325 lub za 2,5 roku będę wymieniał co szybciej.
Parametry płynów można bez problemu sprawdzać.
Dogrzewacz masz na sto procent ten nieszczęśliwy. Generalnie nienaprawialny z powodzeniem. Albo hybryda od Janusza albo zamiana na wersje d5wz.
Rozrząd to zdaje się jest przewidziany na 4 lata lub 120 tys km. One spokojnie wytrzymują i większy czas i większe przebiegi. W innych vagach te same zestawy są liczone na 150 tys i chyba też dłuższy interwał. Znam przypadki na przeloty grubo ponad 200 tys i nadal był zdatny.
Co do oringow to poczytaj o objawach bo grzebiąc tam możesz sobie większej biedy i problemów narobić. Tego się nie wymienia profilaktycznie.
@wesol - Dogrzewacz jest ten biedniejszy bez zegarka i sterowania, a co do oringów to po odpaleniu tylko przez niecałą minutę dymi na biało jak jest zimny, potem już jest ok jak silnik się rozgrzeje, kupiłem już oryginalne oringi bosch i będę niedługo zmieniał, widze że siedzisz mocno w temacie , możesz mi jeszcze powiedzieć czy przy cieknącym lekko egr pomoże rozebranie i wyczyszczenie, chodzi mi o to czy można tam wymienić jakieś gumki czy trzeba wymieniać cały egr Huh

@Czerwony - dziękuję parametry płynów sprawdzę
I dogrzewacz możesz już demontować i wysyłać...
Przekierowanie