Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Twardy hamulec i muli po zmianie biegów.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich. W moim autku pojawiło się zjawisko straty mocy po zmianie biegu, oraz przed uruchomieniem zimnego silnika pedał hamulca jest twardy (zwykle tak nie było), po uruchomieniu pedał funkcjonuje jak zwykle. Czy to coś z układem podciśnienia? Bardzo proszę o podpowiedz, które elementy sprawdzić/wymienic i jak.
Okazuje się że hamulec był twardy z innego powodu i to zjawisko nie występuje. Problem dotyczy słabej mocy na niskich obrotach, odczuwam to zwłaszcza po zmianie biegu - wtedy bardzo przymula ale jak wejdzie na obroty to już rakieta.
Sprawdziłem podciśnienie podpinając miernik zamiast zbiorniczka - po uruchomieniu było -0,6 po dodaniu gazu -1 i tak trzymało, przy naciskaniu hamulca (kilka razy) nieznacznie spadało i powoli szło do -1, po wyłączeniu zapłonu momentalnie spadało do -0,5 i tak trzymało.

Po uruchomieniu silnika gruszka od turbo pociąga sztangę i potem przy wiekszych obrotach sukcesywnie wiecej i przy ok 2600 trochę więcej i tak samo widziałem to na wakuometrze przy zbiorniczku,że przy tych obrotach wskazówka lekko dygała z -1 na -8,5.

Przepływomierz podmieniałem i jest ok.

Miernika jeszcze nie podpinałem w rurkę od turbo, bo nie wiem własciwie jakie podcisnienie ma tam być i kiedy tzn. np. przy jakich obrotach i czy to ma sens tak sprawdzać.

Proszę o podpowiedz co jest nie tak i co jeszcze i jak mogę sprawdzić.

VAGa jeszcze nie podpinałem bo narazie nie mam dostepu.
Podciśnienie na jalowym z Vacu pompy ma być -1.
Na gruszke ma dochodzić najmniej -0,6 dobrze pracujący układ podciśnienia daje -0.7/0.8 na gruszke.
Sprawdzisz to w 11grupie bs na on off.
Polecam podziękować egr-owi i wszystkiemu co związane z jego istnieniem.
Przekierowanie