Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Seat alhambra 2003r 1.9 tdi 130km 6 biegów , problem ze sprzegłem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam mam dziwny problem ze sprzeglem.
Mianowicie po wymianie całego sprzęgła tj tarcza docisk dwumasa i wysprzeglik, dzieje się dziwna sprawa po odopuszczeniu gazu pedal sprzegla wpada w podłogę na jakies 2-3 cm a po dodaniu gazu wraca na swoje miejsce. HuhHuh
Ponadto w mieście podczas jakiegoś dłuższego manewrowania na parkingu nie mozna wysprzeglic do końca i co za tym idzie wyłączyć biegu wstecznwgo bądź jedynki.

Pomóżcie bo juz nie wiem co robić. HuhHuhHuh
A luz na wałku sprawdzałeś?
Luz na wałku jest nominalny.
Kolego na 100% luz na wałku sprzęgłowym .Miałem identyczne problemy.Skrzynia FUX i podobne-plastikowy dekielek z lewej strony skrzyni zdjąć ,zmierzyć luz łożyska wałka ,dobrać podkładki (są dostępne w ASO za psie pieniądze ),zamontować +nowy dekielek i będzie śmigać .Przerabiałem to w tamtym roku.Jest opis na forum co i jak .Na YOU TUBE są nawet filmiki .Powodzenia .
A czy ten luz też wpływa na to że nie idzie wysprzeglić do końca biegu aby go wyłączyć?
Wpływa na to że jest duży problem z wrzuceniem jedynki i wsteka. Zobacz jeszcze czy jak na 5 biegu puszczasz sprzęgło po zmianie to czy słyszysz taki świst ze skrzyni. U mnie luz też nie był jakiś duży. Ale wyła mi skrzynia na 5 biegu. I ciężko wchodziła jedynka i wsteczny.
U mnie był straszny problem z wysprzęgleniem z jedynki i wstecznego .Mimo wciśnięcie sprzęgła do oporu auto jechało.Najsampierw wymieniłem pompe sprzęgłową ale nic to nie dało.Po dodaniu podkładek regulacyjnych na wałku pod plastikowym dekielkiem skończył sie problem z wysprzęglaniem na jedynce i wstecznym .
Kolego a jak było przed wymianą tego zastawu i co było powodem wymiany. Wymieniałeś sam czy robił to warsztat. Jeżeli ta sytuacja miała miejsce przed wymianą to powodem może być nadmierny luz wzdłużny na wałku .jeżeli tego nie było to ktoś poszedł na łatwiznę i wymienił ci tylko dwumas i tarczę i byłoby o.k. gdyby mechanik cofną docisk do pierwotnych ustawień.Może chciał zarobić na częściach i policzył za nie wymieniony docisk tylko nie wiedział że trzeba go na nowo ustawić w pozycję zero bo mamy tu do czynienia ze sprzęgłem samo nastawnym (reguluje się samo ale tylko w jedną stronę)reguluję się samo ale tylko w kierunku zużycia, ale nie w drugą stronę. Docisk czuje jak tarcza robi się cieńsza ole jak dostanie grubszą to już tego nie czuję, zakres jego pracy pozostaje bez zmian i nie jest w stanie do końca wysprzęglić co powoduje problemy przy wrzucaniu jedynki i wstecznego.
Tyle że vag nie stosował samonapinaczy.
Stosował, stosował.
W moim V6 było sprzęgło SAC.
Jak dawałem tarczę do nabicia nowych okładzin to cofałem napinacze na docisku.
Stron: 1 2
Przekierowanie