Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 1.9 tdi auy nie gaśnie na wstecznym biegu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie opiszę mój problem bo jest nietypowy i ciężko znaleźć na niego odpowiedź.
Zaczęło się od braku świateł przeciwmgielnych tylnych i swiecącej się kontrolce od owych świateł, wymieniłem tylną blende na taką z alhambry bo miałem w domu i myślałem że się naprawi jednak nie powiodło się. Teraz problem się nasila a mianowicie na wstecznym biegu nie gaśnie silnik po wyjęciu kluczyka, a światła cofania świeca nawet po zamknięciu auta.
Sprawdziłem wiązka w klapie cała, rozłączyłem więc kostki w prawym tylnym słupku aby sprawdzić czy problem ustanie i niestety jest tak samo na wstecznym podaję plus i wszystko w aucie się włącza
(04-10-2019 21:19)Gruby92 napisał(a): [ -> ]Witam serdecznie opiszę mój problem bo jest nietypowy i ciężko znaleźć na niego odpowiedź.
Zaczęło się od braku świateł przeciwmgielnych tylnych i swiecącej się kontrolce od owych świateł, wymieniłem tylną blende na taką z alhambry bo miałem w domu i myślałem że się naprawi jednak nie powiodło się. Teraz problem się nasila a mianowicie na wstecznym biegu nie gaśnie silnik po wyjęciu kluczyka, a światła cofania świeca nawet po zamknięciu auta.
Sprawdziłem wiązka w klapie cała, rozłączyłem więc kostki w prawym tylnym słupku aby sprawdzić czy problem ustanie i niestety jest tak samo na wstecznym podaję plus i wszystko w aucie się włącza

Dziś sprawdzałem jeszcze raz i po wyciągnięciu wezpiecznikow 5 i 11 gasną światła cofania i przestaje być podawany plus na auto wypiłem również czujnik wstecznego i dałem inny w zamian ale problem nie ustaje
Błagam pomóżcie
Trudno to ocenić na odległość. Może być zwarcie w kablotece, mogą być zanieczyszczone (patyna) punkty masowe albo problem ze stacyjką.
Punkty masowe są niezmiernie ważne, mam opis ale z AUY 115 km i zapewne instalacja się różni
bezpiecznik nr 5 powiadasz a przypadkiem wtedy nie pyknie przekaznik w bsa (modół centralny sterownika) czyli cała skrzynka z bezpiecznikami tam są przekaźniki które mogły sie zespawać i nie chcą puścić. A może to bezpiecznik od licznika coś on mi mówi. Dawno temu czyściłem właśnie masy i przez przypadek mojej niedbałości nie założyłem jednej masy pod podstawą akumulatora nie chciało się mi jej wyciągać i spaliłbym auto wyjechałem po 5km zaświecił się abs i coś jeszcze zaczeło się dymić aż padł bezpiecznik od zegarów 5A i auto zgasło całe szczęście. po 2 latach zmieniałem licznik bo padł fis i okazało się ze przytopiony był właśnie kabel masowy od licznika on musiał tak zadymić niby głupia masa a taka ważna.
(08-10-2019 10:34)kalamb napisał(a): [ -> ]Trudno to ocenić na odległość. Może być zwarcie w kablotece, mogą być zanieczyszczone (patyna) punkty masowe albo problem ze stacyjką.
Punkty masowe są niezmiernie ważne, mam opis ale z AUY 115 km i zapewne instalacja się różni

Mój kod silnika to Auy więc poproszę o taki opis z góry dziękuję
(09-10-2019 10:42)junak1956 napisał(a): [ -> ]bezpiecznik nr 5 powiadasz a przypadkiem wtedy nie pyknie przekaznik w bsa (modół centralny sterownika) czyli cała skrzynka z bezpiecznikami tam są przekaźniki które mogły sie zespawać i nie chcą puścić. A może to bezpiecznik od licznika coś on mi mówi. Dawno temu czyściłem właśnie masy i przez przypadek mojej niedbałości nie założyłem jednej masy pod podstawą akumulatora nie chciało się mi jej wyciągać i spaliłbym auto wyjechałem po 5km zaświecił się abs i coś jeszcze zaczeło się dymić aż padł bezpiecznik od zegarów 5A i auto zgasło całe szczęście. po 2 latach zmieniałem licznik bo padł fis i okazało się ze przytopiony był właśnie kabel masowy od licznika on musiał tak zadymić niby głupia masa a taka ważna.
Słuchaj a gdzie jest ten kabel masowy od licznika bo ja miałem właśnie robiony LCD w FIS i na czas naprawy założony był licznik z alhambra i strasznie wariowalo na nim auto brak prędkość wciskasz hamulce a zaswieca się rezerwa itp może przez tą podmiane coś się zesra...
Może być tez tak, ze właściwy licznik został „naprawiony” ;-) podaj adres e-mail to wyślę opis
(09-10-2019 10:42)junak1956 napisał(a): [ -> ]bezpiecznik nr 5 powiadasz a przypadkiem wtedy nie pyknie przekaznik w bsa (modół centralny sterownika) czyli cała skrzynka z bezpiecznikami tam są przekaźniki które mogły sie zespawać i nie chcą puścić. A może to bezpiecznik od licznika coś on mi mówi. Dawno temu czyściłem właśnie masy i przez przypadek mojej niedbałości nie założyłem jednej masy pod podstawą akumulatora nie chciało się mi jej wyciągać i spaliłbym auto wyjechałem po 5km zaświecił się abs i coś jeszcze zaczeło się dymić aż padł bezpiecznik od zegarów 5A i auto zgasło całe szczęście. po 2 latach zmieniałem licznik bo padł fis i okazało się ze przytopiony był właśnie kabel masowy od licznika on musiał tak zadymić niby głupia masa a taka ważna.

Akurat najważniejsza bo w tym miejscu jest również pierwsze oczko kabla minusowego z akumulatora ;-)
A bezpiecznik nr 5 jest właśnie od świateł cofania
Przekierowanie