Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: DCM przyczepki i samochodu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, ostatnio zerknąłem w dowód i u mnie jest O.1 2000kg i O.2 700kg, czyli jak bym chciał ciągnąć przyczepke 750kg bez hamulca to nie mogę? Jak to z tym jest, czy jakby zmienić hak to by coś to zmieniło?
Sga ma dla przyczepki lekkie bez hamulca tylko 700 kg. Z hamulcem właśnie 2000 kg. W touranach mam bez hamulca 750 kg a z chyba 1500 kg.
To przy kontroli. Może być lipa jak skontroluja dowód i bede ciągną o 50 kg cięższa przyczepke
Tak możesz jechać nawet na pusto to dostaniesz mandat i zakaz dalszej jazdy z tą przyczepka. Dlatego ja zarejestrowałem sobie przyczepkę na 600 kg a mogłem dać max właśnie te 750 kg. Tyle że aut jest niewiele co może takową przyczepkę ciągnąć tak naprawdę.
Z prawo jazdy B możesz prowadzić zestaw max 3,5T. W cywilizowanym kraju masz +/- 10% ale w polszy mogą się przyczepić.
Tak pewnie nikt się nie przyczepi ale ważne jest to co auto ma w papierach. Dmc niektórych aut wynosi właśnie 3.5 t to wtedy na samym B możemy jeszcze przyczepkę 750 kg podczepić jeśli auto umożliwia to i mamy zespół 4250 kg i tu B wystarczą tylko trzeba mieć viatolke jeszcze.
Ja zarejestrowałem przyczepkę na 600 kg bo czasem ojciec berlingiem ciągnął czasem ja golfem a czasem sharanem. Przyczepki nikt mi nie będzie ważył że jest przeładowana o 100 czy 200 kg ale jeśli z papierów wynika że już jest źle to się przyczepią.
A ja mam tak -masa własna 1933,dopuszczalna masa całkowita-2510,dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów-4000,przyczepka z hamulcem-1490,przyczepka bez hamulca-750.To jak to w końcu jest ?

Auto 2005 AUY 115 kucy 4MOTION .
Błąd w papierach. W wydziałach komunikacji wpisują ci sobie chcą. Liczy się homologacja producenta pojazdu a tu sga miał 700 i 2000 kg.
Te homologacje mogą być różne na różne kraje a u nas wpisują dowolnie wybrane dane z wyciągu z homologacji zmieszane z jakimiś swoimi sposobami liczenia.
Mam ciekawostkę w papierach od BMW X5:
Masa własna 2195kg
Dop. masa całk. 2700kg
Dop. masa zesp. 6320kg

Z tego wynika, że przyczepa z hamulcem może mieć 3620kg, i tak było w specyfikacji w dowodzie szwajcarskim ale była adnotacja, że taka przyczepa może być ciągnięta tylko jeśli zostaną założone opony o odpowiednich parametrach (już nie pamiętam jakie, ale chodziło o rozmiar i indeksy).
Mi w urzędzie wpisali masę przyczepy z hamulcem 2030kg. Na moje pytanie czemu nie mam wpisane przyczepy cięższej, kobieta stwierdziła, że nasze przepisy nie przewidują większej niż 2030kg bo nie mogą zastrzec w dowodzie warunków jej używania. Nie chciało mi się drążyć tematu bo i tak nie przewiduję ciągać takich przyczep.

Z innej beczki, miałem kiedyś motocykl w dowodzie było tak namieszane, że podane dopuszczalne naciski na oś były przekroczone przez sam motocykl bez kierowcy i ewentualnego pasażera :-)
Wszędzie są jakieś wydziwaczenia. Co kraj to obyczaj. Do pracy jeszcze parę takich leciwych aut przyjeżdża klientów. Stare merce czy Iveco. W niemcowni były rejestrowane na dmc coś koło 6t czy nawet 6.5T bo auto może wozić sporo bo samo waży 3 T. Unas zarejestrowane by na kategorii B można było śmigać. Załadować mu niby mogę 500 kg a nieraz wyjeżdża z ładunkiem po 4 tony.
Przekierowanie