12-07-2019, 23:08
Witam bardzo serdecznie.
Drodzy Forumowicze, zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu ze skrzynią automatyczną Tiptronic.
Samochód został sprowadzony. Jest to Sharan 2003 rok. 314 000 przebiegu. TipTronic. Prawdopodobnie trochę stał. Występuje problem ze skrzynią automatyczną. W położeniu D Wygląda że nie zmienia wcale wyżej niż 1 bieg. W trybie manualnym niby 1-->2 na desce wyświetla zmianę ale dalej brak reakcji, a teoretyczna zmiana 1--2 nie jest odczuwalna wcale (dodam że ikony PRND4321 na desce nie są podświetlone na czerwonym tle jakby skrzynia nie była w trybie awaryjnym; wsteczny działa normalnie). Silnik kręci się do ponad 5 tys obr/min a skrzynia nie reaguje (silnik czy ciepły czy zimny).
Został podpięty pod VCDS (nic więcej na tę chwilę)
Błędy:
00300- Czujnik obwodu niskiego poziomu wejścia temperatury transmisji płynów (G93)
Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)
27-10 Implausible Signal- Intermittent
01166- Sygnał momentu obrotowego silnika
Engine Torque Signal
03-10- No Signal- Intermittent
00652- Kontrola zakresu transmisji – niewłaściwy poziom biegu
Gear Monitoring
27-10 Implausible Signal- Intermittent
01045 - Przełącznik Tiptronic – F189
Tiptronic Switch (F189)
27-10 Implausible Signal- Intermittent
01314- Engine Control Module
013- Check DTC Memory- Intermittent
00668- Napięcie baterii (terminal 30)
Implausible Signal- Intermittent
00778- Czujnik kąta sterowania – G85
004- No signal/ Communication- Intermittent
00287- Sygnał prędkości kół ABS #3 (prawy tył) zakres / działanie – G44
012- Electrical Fault in Circuit
Od czego zacząć? Gdzie znajdę czujniki temperatury płynu przekładniowego(jest jeden czy dwa?)
Jak ugryźć problem z brakiem sygnału momentu obrotowego silnika?
Czy niski poziom oleju w skrzyni mógłby być przyczyną?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Szczerze bardzo liczę na Państwa pomoc.
Drodzy Forumowicze, zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu ze skrzynią automatyczną Tiptronic.
Samochód został sprowadzony. Jest to Sharan 2003 rok. 314 000 przebiegu. TipTronic. Prawdopodobnie trochę stał. Występuje problem ze skrzynią automatyczną. W położeniu D Wygląda że nie zmienia wcale wyżej niż 1 bieg. W trybie manualnym niby 1-->2 na desce wyświetla zmianę ale dalej brak reakcji, a teoretyczna zmiana 1--2 nie jest odczuwalna wcale (dodam że ikony PRND4321 na desce nie są podświetlone na czerwonym tle jakby skrzynia nie była w trybie awaryjnym; wsteczny działa normalnie). Silnik kręci się do ponad 5 tys obr/min a skrzynia nie reaguje (silnik czy ciepły czy zimny).
Został podpięty pod VCDS (nic więcej na tę chwilę)
Błędy:
00300- Czujnik obwodu niskiego poziomu wejścia temperatury transmisji płynów (G93)
Transmission Fluid Temp. Sensor (G93)
27-10 Implausible Signal- Intermittent
01166- Sygnał momentu obrotowego silnika
Engine Torque Signal
03-10- No Signal- Intermittent
00652- Kontrola zakresu transmisji – niewłaściwy poziom biegu
Gear Monitoring
27-10 Implausible Signal- Intermittent
01045 - Przełącznik Tiptronic – F189
Tiptronic Switch (F189)
27-10 Implausible Signal- Intermittent
01314- Engine Control Module
013- Check DTC Memory- Intermittent
00668- Napięcie baterii (terminal 30)
Implausible Signal- Intermittent
00778- Czujnik kąta sterowania – G85
004- No signal/ Communication- Intermittent
00287- Sygnał prędkości kół ABS #3 (prawy tył) zakres / działanie – G44
012- Electrical Fault in Circuit
Od czego zacząć? Gdzie znajdę czujniki temperatury płynu przekładniowego(jest jeden czy dwa?)
Jak ugryźć problem z brakiem sygnału momentu obrotowego silnika?
Czy niski poziom oleju w skrzyni mógłby być przyczyną?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Szczerze bardzo liczę na Państwa pomoc.