Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem z głośnikami w drzwiach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Miałem fabrycznie zainstalowane radio z nawigacją MFD-1, zmieniarkę CD oraz głośniki:
2 wysoko tonowe w desce rozdzielczej
2 nisko tonowe w przednich drzwiach na dole
2 wysoko tonowe w tylnych drzwiach przy klamkach
2 nisko tonowe w tylnych drzwiach na dole
2 w bagażniku.
Radio MFD-1 po zalaniu przez dzieci padło (uchwyty na kubki nad radiem Wink, więc wymieniłem na nowe z androidem. Po wymianie (podłączyłem oryginalne kostki, żadnych kabli nie ciąłem, nic nie przerabiałem, radio dedykowane do VW) grają tylko głośniki w desce i bagażniku, regulacja przód-tył / prawa-lewa działa Smile

Sharan 1,8T AWC automat comfortline z 2006r.

Czy w aucie jest zainstalowany jakiś splitter? Jeżeli tak, to gdzie go znaleźć? Moim zdaniem głośniki w przednich drzwiach powinny być połączone z tymi w desce rozdzielczej, a te w bagażniku razem z tymi w tylnych drzwiach. Mało prawdopodobne, żeby 6 głośników padło na raz...

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Będę wdzięczny za pomoc.
Po pierwsze co to za radio z Androidem? ;-) Alliexpres?
Tak jak napisałeś tak powinno i zapewne tak jest połączone. Jeśli radio nie wymaga tzw. przejściówki to oryginalne kostki ISO powinny pasować. Dlatego do sprawdzenia poprawność i czystość styków w kostkach
Radio oczywiście aliexpress Smile Tak jak oryginalne ma wyjście na 4 kanały i sądząc po tym, że grają 2 głośniki z przodu i 2 z tyłu, fader i balans działają poprawnie wnioskuję, że radio jest OK. Wtyczki są oryginalne ISO, więc niczego nie musiałem przerabiać. Jestem drugim właścicielem, auto kupione z pewnego źródła, względnie mały przebieg jak na swoje lata. Oryginalne radio (Radio Navigation MFD-1) raczej nie było ruszane (numery zgadzają się ze specyfikacją zakupu w salonie).

Tapicerki z drzwi nie ruszałem, ale sprawdziłem wtyczki w słupkach i kable (wizualnie, gdyż nie znalazłem info na których pinach są głośniki, a szkoda mi czasu na przedzwonienie wszystkich) Patyny na stykach brak, kable wyglądają zdrowo (bez załamań, zgrubień etc, poza tym wszystko pozostałe działa bez zaarzutu (central, sterowanie lusterek, szyby).

Przyszło mi do głowy, że powinien być jakiś rozdzielacz po drodze, może z bezpiecznikiem gdyż to mało prawdopodobne, żeby 4 kable na raz się uszkodziły.
Jeszcze jedna myśl: w samochodzie jest fabrycznie zamontowany zestaw głośnomówiący do telefonu (taki stojaczek przy desce rozdzielczej + pomarańczowe pudełko pod fotelem kierowcy) - czy on czasem nie ma czegoś wspólnego z odłączaniem głośników w drzwiach?
W samochodach różnie bywa z kablami. Proponuje najprostszy test z możliwych. Bateryjką 1,5 V ( paluszek) i podłączenie kabelków do kostki ISO + i - i przyłożenie do baterii będzie słychać trzask. W ten sposób kolejno sprawdzisz drożność każdego kanału i każdego głośnika.
Tak też zrobiłem. Rezultat testu identyczny jak dla radja - stukanie słychać tylko w głośnikach w desce rozdzielczej i w bagażniku. W drzwiach niestety cisza. Dodatkowo sprawdziłem kolory kabli - te z kostki ISO zgadzają się kolorami z tymi, które są podłączone w desce rozdzielczej i w bagażniku (te głośniki akurat łatwo wyjąć). Nie znalazłem natomiast (sprawdziłem tylko lewy przód) identycznej pary kabli w wiązce drzwi (widocznej po odchyleniu gumy) z tą jaka dochodzi do lewego głośnika w desce rozdzielczej. Wiązka do której wchodzą kable z kostki ISO jest nie grzebana, tak samo po zdjęciu dolnej części deski rozdzielczej z lewej strony i osłony progu (Żeby dogrzebać się do kabli trzeba rozpruć wiązkę, a nie chciałbym tego robić. Już o tym pisałem, wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby padło 6 głośników, lub urwało się 6 kabli jednocześnie).

Czy ktoś wie może jakie kolory kabli idą do głośników w drzwiach?
W którym miejscu są połączone?
W jaki sposób są połączone (z kostki ISO wychodzi tylko 1 para na kanał)?
Do czego służy podłużne 26 pinowe złącze od MFD-1 (2 od dołu na załączonym obrazku)?
Do głośnika lewych przednich drzwi niebieski + niebiesko brązowy -
Do głośnika prawych przednich drzwi czerwony + czerwono brązowy -
Tylne lewe plus bagażnik niebiesko biały + brązowo biały -
Tylne prawe plus bagażnik czerwono zielony + brązowo zielony -
Te kolory obowiązują do wtyczki welopinowej, aw słupkach w przelotce gumowej i drzwiach tylko czerwony + i brązowo czerwony -
Tak wychodzi jedna para na kanał, woofer z tweeterem jest łączony rownolegle równocześnie tweeter ma na plusie kondensator jako prosty filtr
częstotliwości poniżej których nie jest w stanie zagrać.
Zalanie MFD ( jeśli było mocne i w trakcie pracy ) mogło spowodować zwarcia które upalily cewki głośników.
Trzeba by było zdjąć tapicerkę aby dostać się bezpośrednio do głośników i sprawdzić każdy indywidualnie lub „przedzwonić” instalacje.
Jeśli wysokotonówki grają czyli sygnał z radia dochodzi tylko woofery milczą bo „padły” i wszystko na to wskazuje.
Czy kompa pod auto podpinałeś? Powinno pokazać które głośniki uszkodzone. Co do samych głośników to możliwe że poszło zwarcie na głosniki i je spaliło. Najlepiej zdjąć boczek wyjąć nie działający głośnik i w to miejsce podłączyć inny na próbę czy działa. Będzie jasność czy wina instalacji czy głośników.
Dzięki za info - podepnę się bezpośrednio pod wtyczkę w słupku. Boczków na razie nie chcę ruszać.

Kompa już podpinałem - dopóki działało oryginalne radio można było to sprawdzić. Po zalaniu, odkąd radio się nie włącza jest komunikat "brak komunikacji z radiem". Nowe radio też nie chce gadać z VCDS.
I nie będzie gadać bo nie ma takiej możliwości
Stron: 1 2
Przekierowanie