Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Światła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Czy w każdym Sharanie światła zapalają się same po przekręceniu kluczyka,pokrętło od świateł na pozycji 0.U mnie tak jest dziwne.
rzeźba, zakładam, że poprzedni właściciel tak chciał, wiec jest zabudowany odpowiedni moduł, sprawdz przy bezpiecznikach lub za wyłącznikiem
zaden moduł. Poprostu kable odpowiednio przepiete ewentualnie zastosowany przekazniczek po drodze. Moznaby to ewentualnie rozwinac o jakis pstryczek elektryczek wyłączający oraz czasową zwłoke do wlaczenia lub po uruchomieniu silnika. W sumie to zadna to roznica.
Witam

U mnie muszę zapalić światła przełącznikiem.
Chyba co mało prawdopodobne auto sprowadzone gdzieś ze Skandynawii, ale raczej stawiam albo na przeróbkę lub wymianę przełącznika.
przeróbka a raczje dołożenie przekaznika ktory to daje sygnał na załaczenie swiateł mijania po zapłonie. Sa włączniki od turana czy tam paska co maja czwarta pozycje "auto" ale watpie szczerze by to w naszych autach zadziałało. Pewnie dlatego ze w tych autach jest can i tak jak w golfie V mozna sobie to aktywowac vagiem tak w sharanie czy golfie IV trzeba dlubac przy kablotece. Ople starsze tez maja nawet wiazke i wtyczke w standardowym wyposazeniu i wystarczy zalozyc odpowiedni przekaznik by byly skandynawskie swiatła ale juz w astrze H czy viki C wystarczy aktywacja techem.
W naszych autach to żadna filozofia zrobic taki myk. Wystarczy sie wciac w odpowiednie kable za włacznikiem swiateł i po sprawie.
ogólnie tak jak piszesz wesol sprawa prosta wystarczy tani przekaźnik od 126 p lub innego polskiego bolidu.
W 406 D8 wystarczyło wyciągnąć 2 zworki i w ich miejsce wstawić przekaźniki i był już "system" skandynawski Wink To była super sprawa, bo światła włączały się dopiero po uruchomieniu silnika, a do świateł drogowych już trzeba było je włączyć przełącznikiem.
Może i u nas jest jakieś miejsce na te przekaźniki, nie chce mi się grzebać w kablach?
W vagach tego nie ma niestety. W oplu tak jak piszesz podobnie co w tym 406 na skandynawskich swiatlach było to rozwiazane w ten sposob ze szedl sygnal od kontrolki cisnienia oleju. póki ona nie zgasła to swiatla nie mialy prawa sie zaswiecić. Włacznik pozostaje w pozycji zerowej i swieca mijania a nie podswietla sie deska rozdzielcza oraz tylna rejestracja. Halogenów i dlugich tez nie włączysz. Przelaczenie na pozycje wyłacza mijania a pozostaje juz tylko pozycja i podswietlanie rej i szafy. Dalej przekrecasz i normalnie mijania z mozliwoscia zmiany na dlugie itp. My jeszcze w olach robilismy taki myk ze dodatkowo była zwłoka czasowa po odpaleniu silnika. Chodzilo oto by nie traktowac altka strzałami po rozruchu.
Mysle ze cos podobnego zrobie u siebie w sharanie i golfie moze na wiosne z tym ze pewnie diodowe swiatla dzienne z automatu a po przełaczeniu pstryczka bedzie wersja zimowa czyli automat ale odrazu na mijania. W zime to jak sie jezdzi to i tak zazwyczaj jest ciemno i pochmurno.
Możesz przeprogramować moduł jest to zwykły moduł tylko przełączony na opcje skandynawską. Potrzebny jest do tego program VCDS i będzie jak chcesz. Sam ja znajdę chwile czasu to sobie to rozkminie i zobaczę co można pozmieniać.
Tu masz zrzut jak to wygląda w programie:
[attachment=911]
i jak na ten przykład chce włączyć tylko opcje światła Ameryka północna i wtedy mam halogeny w zderzaku jako dzienne.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie