21-12-2011, 22:52
22-12-2011, 07:22
rzeźba, zakładam, że poprzedni właściciel tak chciał, wiec jest zabudowany odpowiedni moduł, sprawdz przy bezpiecznikach lub za wyłącznikiem
22-12-2011, 08:06
zaden moduł. Poprostu kable odpowiednio przepiete ewentualnie zastosowany przekazniczek po drodze. Moznaby to ewentualnie rozwinac o jakis pstryczek elektryczek wyłączający oraz czasową zwłoke do wlaczenia lub po uruchomieniu silnika. W sumie to zadna to roznica.
22-12-2011, 22:07
Witam
U mnie muszę zapalić światła przełącznikiem.
U mnie muszę zapalić światła przełącznikiem.
22-12-2011, 22:23
Chyba co mało prawdopodobne auto sprowadzone gdzieś ze Skandynawii, ale raczej stawiam albo na przeróbkę lub wymianę przełącznika.
23-12-2011, 08:18
przeróbka a raczje dołożenie przekaznika ktory to daje sygnał na załaczenie swiateł mijania po zapłonie. Sa włączniki od turana czy tam paska co maja czwarta pozycje "auto" ale watpie szczerze by to w naszych autach zadziałało. Pewnie dlatego ze w tych autach jest can i tak jak w golfie V mozna sobie to aktywowac vagiem tak w sharanie czy golfie IV trzeba dlubac przy kablotece. Ople starsze tez maja nawet wiazke i wtyczke w standardowym wyposazeniu i wystarczy zalozyc odpowiedni przekaznik by byly skandynawskie swiatła ale juz w astrze H czy viki C wystarczy aktywacja techem.
W naszych autach to żadna filozofia zrobic taki myk. Wystarczy sie wciac w odpowiednie kable za włacznikiem swiateł i po sprawie.
W naszych autach to żadna filozofia zrobic taki myk. Wystarczy sie wciac w odpowiednie kable za włacznikiem swiateł i po sprawie.
23-12-2011, 09:39
ogólnie tak jak piszesz wesol sprawa prosta wystarczy tani przekaźnik od 126 p lub innego polskiego bolidu.
23-12-2011, 13:06
W 406 D8 wystarczyło wyciągnąć 2 zworki i w ich miejsce wstawić przekaźniki i był już "system" skandynawski To była super sprawa, bo światła włączały się dopiero po uruchomieniu silnika, a do świateł drogowych już trzeba było je włączyć przełącznikiem.
Może i u nas jest jakieś miejsce na te przekaźniki, nie chce mi się grzebać w kablach?
Może i u nas jest jakieś miejsce na te przekaźniki, nie chce mi się grzebać w kablach?
23-12-2011, 18:30
W vagach tego nie ma niestety. W oplu tak jak piszesz podobnie co w tym 406 na skandynawskich swiatlach było to rozwiazane w ten sposob ze szedl sygnal od kontrolki cisnienia oleju. póki ona nie zgasła to swiatla nie mialy prawa sie zaswiecić. Włacznik pozostaje w pozycji zerowej i swieca mijania a nie podswietla sie deska rozdzielcza oraz tylna rejestracja. Halogenów i dlugich tez nie włączysz. Przelaczenie na pozycje wyłacza mijania a pozostaje juz tylko pozycja i podswietlanie rej i szafy. Dalej przekrecasz i normalnie mijania z mozliwoscia zmiany na dlugie itp. My jeszcze w olach robilismy taki myk ze dodatkowo była zwłoka czasowa po odpaleniu silnika. Chodzilo oto by nie traktowac altka strzałami po rozruchu.
Mysle ze cos podobnego zrobie u siebie w sharanie i golfie moze na wiosne z tym ze pewnie diodowe swiatla dzienne z automatu a po przełaczeniu pstryczka bedzie wersja zimowa czyli automat ale odrazu na mijania. W zime to jak sie jezdzi to i tak zazwyczaj jest ciemno i pochmurno.
Mysle ze cos podobnego zrobie u siebie w sharanie i golfie moze na wiosne z tym ze pewnie diodowe swiatla dzienne z automatu a po przełaczeniu pstryczka bedzie wersja zimowa czyli automat ale odrazu na mijania. W zime to jak sie jezdzi to i tak zazwyczaj jest ciemno i pochmurno.
03-08-2012, 07:44
Możesz przeprogramować moduł jest to zwykły moduł tylko przełączony na opcje skandynawską. Potrzebny jest do tego program VCDS i będzie jak chcesz. Sam ja znajdę chwile czasu to sobie to rozkminie i zobaczę co można pozmieniać.
Tu masz zrzut jak to wygląda w programie:
[attachment=911]
i jak na ten przykład chce włączyć tylko opcje światła Ameryka północna i wtedy mam halogeny w zderzaku jako dzienne.
Tu masz zrzut jak to wygląda w programie:
[attachment=911]
i jak na ten przykład chce włączyć tylko opcje światła Ameryka północna i wtedy mam halogeny w zderzaku jako dzienne.