Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 2.0TDI CFFA/136km wysokie spalanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam.
Od około miesiąca jestem, szczęśliwym posiadaczem VW Sharan 2.0TDI 136KM DSG.
Mam problem z moim Autem ponieważ dużo pali. Komputer MFA przy spokojnej jeździe 80% trasa 20% miasto pokazuje ok 10 l/100km. Test z tankowaniem do pełna pokazał 9,5l/100. Wcześniej miałem Tiguan za silnikiem CFFB i przy podobnej jeździe spalał ok 7l/100.
Niepokoi mnie chwilowe spalanie gdzie przy lekkim dodaniu gazu na 1biegu pokazuje 49,9 i dalej nic. Samochód jest z 2011r z przebiegiem 230000. Jestem już po wymianie rozrządu i filtrów spalanie takie samo. W Vcds kat synchronizacji wałka rozrządu -0.68. Podmieniałem przepływomierz i spalanie na takim samym poziomie. Nie wiem co dalej wtryski? Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem.
Sprawdzałaś czy hamulce nie grzeją się szczególnie tył.
Nie ma co biadolić i wróżyć ;-)
Diagnostyka wraz z logami dynamicznymi i będzie wiadomo co mu dolega
Hamulce sprawdzałem są Ok. Czyli muszę znaleźć dobrego magika od tych Silników
Ma ktoś może namiary na mechanika który to ogarnie w okolicach Gdańska?
GTC to Tczew? Zapytam kolegę powinien wiedzieć
Tak GTC to Tczew. Będę wdzięczny za namiary na dobrego fachowca od VW.
Tak dla informacji mam dwumase do wymiany. Na zimnym silniku już mocno stuka. Czy to może być powód wyższego spalania? Jak kupowałem oczywiście była cisza...
przyczyn moze byc wiele. Oczewiscie sprawy takie jak wtryski itp ale tez takie jak problem z ukladem DPF i ten system moze cały czas chodzic na dopalaniu. Wtedy mamy zwiekszone spozycie ON, kopcenie, dobijanie turbiny itd itd. Potrzebna diagnostyka.
Mój sharan też pali nie mało ale to właśnie z tego względu, że często wypala się DPF.jeździłem przez około 2 tyś.km.z pęknietą rurą IC. Cały czas myślałem że to jest dziurawa chłodnica i trochę z tym zwlekalem. Rozebrałem przód i okazało się że chłodnica jest ok.Przez ten okres więcej szło spalin w Dpf-a i trochę go przytkało. Teraz prawie przez cały czas jak tylko się rozgrzeje natychmiast się wypala a co za tym idzie dużo pali.Teraz też nie wiem za bardzo co z tym zrobić czy jeździć tak długo jak przestanie się wypalać czy zrobić regenerację VCDS-em.
Rozumiem ta teorię ale to raczej nie DPF. Zapalił mi się tylko raz po zakupie ale samochód stał w komisie często odpalany itd. Po jeździe na 2.5tys obrotów przez ok 5km zgasło i do dziś ok. Wiem że dopalanie może być bez objawowo zwiększone obroty itp. Przerabiałem ten temat w tiguanie też 2.0 tdi gdzie żona robiła trasy po mieście po 2km i postój. Co 2 tyg smród i kontrolka DPF. Dziwi mnie wysokie spalanie jakie pokazuje MFA przy delikatnym ruszaniu pokazuje 49.9l/100km i na tym się kończy chyba odczyt. A przespieszam naprawdę delikatnie. Czy to możliwe że jest takie wysokie spalanie przy delikatnym ruszaniu?Mam też Renault Vel satis 3.0 dCi V6 i tam max do 30l/100km przy podobnym ruszaniu pokazuje. Oczywiście będę szukał mechanika co ogarnia dobrze Vcds. Mam dostęp do kompa i mógłbym wykonać logi statyczne i dynamiczne tylko potrzebuje informacji na jakich grupach robić logi.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie