Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Przegub wewnętrzny/ półoś. Wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam.
Niedawno zaczęło mi zgrzytać z prawej strony, przód przy odejmowaniu gazu. Dźwięk pasuje jak nic do uszkodzonego przegubu ale nic nie było słychać przy skrętach kierownicą. Okazało się że to przegub ale wewnętrzny. Wcześniej nie miałem okazji wymieniac.
Mechanik zalecił mi wymianę całej prawej półosi. Trochę drożej ale podobno będzie to lepsza decyzja.
Dodaj tylko że to silnik 2.0 diesel, 140KM, skrzynia automatyczna.

Co wy o tym sądzicie? Przesada? Czy może faktycznie jednak posłuchać się rad mechanika?
Jasne za jedną robotą . Dwa przeguby - jedna półoś

Ja bym się jeszcze zastanawiał czy nie zrobić drugiej strony
jak kto chce dokładać do samochodu .
Ściągnąć półoś sprawdzić przez rozebranie jak te przeguby tam wyglądają w środku. Producenci tam żałują smaru w środku. Zresztą w jakiejś instrukcji obsługi auta czytałem że chyba co 5 lat było "dołożyć smaru do przegubów".
U mnie się pocą, ktoś wie czy tam jest jakaś uszczelka?

Chcę kupić smar, dołożyć i uszczelnić.

[Obrazek: HBZFVxO.jpg]
[Obrazek: YBOU9lK.jpg]
[Obrazek: qEfAeaQ.jpg]
Papierowa powinna być. Ale weź odkrec dowal smaru i skręć porządnie.
Podłączę się pod temat. Mam podejrzenie ze wysypał się wewnętrzny przegub od lewej strony a objawia się to tym ze przy przyspieszaniu od 40km/h w górę trzęsie się wszystko w środku są ogromne wibracje. Na kierownicy delikatnie czuć. Czy moje podejrzenie jest trafne ? I czy aby sam przegub wymienić czy połoś tez ?
Polos czyli tennoatyk jest z litej stali więc to ci się raczej nie skrzywi tak łatwo. Za drgania podczas przyspieszania czy tam podczas jazdy pod górkę kiedy jest duże obciążenie i silnik ma co robić to odpowiada albo przegub wewnętrzny albo łożysko w podporze. Gdzieś w tych elementach jest luz który to uwidacznia się pod obciążeniem dlatego gibie na boki półosią i mamy drgania.
Łożysko na podporze było z prawej strony wymienione wiec chyba ten przegub został bo nawet jak ruszam półosią od koła do skrzyni to jest luz i tak samo jakbym chciał nią kręcić tez jest luz
Ile razy już pisałem że luz na przegubie jest nawet nowym i na aucie to sobie można pomacać ale kury. Podporę nie wiem czy masz Alu czy stalowa i jakie dałeś to łożysko, firma itd?
Niewiem jakie założył i jaka mam. Ale to wymieniał po prawej a ten przegub po lewej. Nie znam się na tym
Stron: 1 2 3
Przekierowanie