Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dłuższa skrzynia sharan 1.8T mk1 95-00
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Post dotyczy sharana mk1 95-00 1.8t.
Wpadłem na pomysł żeby zrobić dłuższą 5tke.
Dokopałem sie do danych i przedstawiaja sie one następująco:
Przyjąłem info znalezione że przelożenie główne w 5-cio biegowej skrzyni jest 4,53.
Z etki online odczytałem jedynie przełożenia biegów.
i tak poszczególnych biegach dla skrzyni 1.9TDI DJY i 1.8T DTR mamy:
- 1 bieg- 43/12=3,583 dla obu
- 2 bieg – 43/21=2,048 dla obu
- 3 bieg – 39/29=1,345 dla obu
dopiero dalej następuje rozbieżność:
- 4 bieg DJY: 35/38=0.921 DTR: 36/37= 0,973
- 5 bieg DJY: 29/43=0,674 DTR: 33/41= 0,805

Wykresy do wglądu:
[Obrazek: schemat-s_qweapsp.png]

Skrzynia DJY
[Obrazek: skrzynia-_qweapsh.png]

Skrzynia DTR
[Obrazek: skrzynia-_qweapsr.png]
Tak jak rozmawialiśmy ze skrzynią od diesla i będzie co trzeba. Szkoda że te skrzynie nie są tak tanie ale jak dorwiesz dawce za grosze to można się pobawić.
Czekamy na projekt sharana i kończ tego country.
Siema, własnie jegen użytkownik ma skrzynie na częsci i praktycznie za free by oddał bebechy bo jemu odbezpieczył sie bolec dyfra Smile
JEszcze spytam na szrocie o skrzynie, u mnie wyprzedają za grosze starsze roczniki a nie jak u innych januszów biznesu, jakby to auto wyjechało z 5 lat temu z fabryki.
W sumie łatwiej i bez grzebania podmienić skrzynię.
ZA sharana sie wezmę za jakiś czas, ja lubie wcześniej sie obczaić i obrać kierunek niż potem szukać na gwałt za wszelką cenę co potrzebne.
ALe można troche ugrać 5-tka z diesla w 1.8T.
W dieslu niestety trzeba piłować dalej żeby lecieć 140km/h hehe
Witam.

Tak dla sprostowania, to przełożenie główne jest 4.24, a nie 4.53, a te grafiki z kalkulatora skrzyń to tylko pogląd prędkości i obrotów, rozumiem, że zdajesz sobie sprawę, że na tym zmienionym 5 biegu, to auto praktycznie nie będzie miało przyśpieszenia, które na dodatek będzie trwało wiecznie, wynika to z przebiegu momentu i mocy obydwu aut, dlatego na 5 biegu diesel ma 0.67, a benzyna 0.80. Jeżeli zależy Ci na osiągnięciu prędkości i obrotów bez względu na czas jaki to będzie trwało, to dobrą drogę obrałeś.

Pozdrawiam
Silnik będzie miał dużo większa moc więc raczej da radę rozpędzić budę. Tak do 250 KM.
Witam.

Nie lubię cofać się do czasów obliczeń skrzyń ale dziś zrobię wyjątek Wink, aby obliczyć moment obrotowy na kołach napędowych, czyli siłę napędową, potrzebujemy pomnożyć przez siebie trzy wartości: moment obrotowy silnika, przełożenie skrzyni biegów (na najwyższym biegu), przełożenie osi napędowej. Biorąc nasz 1.8T AJH w oryginale:
210x0.80x4.24 czyli w przybliżeniu 712Nm,
po zmianie 5 biegu na przełożenie 0.67 mamy:
210x0.67x4.24 czyli w przybliżeniu 596Nm,
resztę niech sobie dopowie każdy sam Wink. Dlatego pisałem czy dla forumowicza jest ważne jaką prędkość i obroty uzyska czy, jak szybko to będzie trwało.

Pozdrawiam
Na oryginalnym setupie bym sie w to nawet nie pchał. Dla mnie na tych przełożeniach to trzeba podeptać żeby sie wspiać na 140km/h, co dopiero z przełożeniem diesla.
Silnik będzie dziubnięty, hybryda k03-k04, wtryski 525cc, wydech przelot 2,75', duzy FMIC, myślę ugrać 250ps, potencjał turba i wtrysków na 280ps. Kwesita ori przepływki, o której doczytałem że jej zakres styknie do 250ps max. Jak sie uda to z tipem pomodze z vr6 3'cale.
Dlatego chciałem zasięgnąć wiedzy o tym 5tym biegu ze względu że sharanom szybko sie on kończy.
Co do przełożenia głównego, dzisiaj jechalem galaxy 1.9TDI i na 3000tys obr miałem te 115km/h licznikowe, przekłamuje o 5km/h względem nawigacji.
Przekalkuluje na nowo i zobaczę czy mi się pokrywa.
Witam.

Przełożenia głównego się nie kalkuluje, bo ono jest stałe i wynika ze stosunku koła talerzowego do wałka atakującego, a dla obydwu tych skrzyń, o które pytałeś w Sharanie, wynosi on w zaokrągleniu właśnie 4.24, a to że Ci się prędkość nie zgadza i to na dodatek w Galaxy, to przede wszystkim rozmiar opon i błąd gps/licznik i jeszcze parę rzeczy by się znalazło.

Pozdrawiam
ale dla mojej ciekawości przelicze, jak to faktycznie ma sie teoria do faktycznego stanu na aucie. Tak jak mówisz najwiecej tutaj bedą mialy do powiedzenia opony, które moga zrobić sporą różnice w wynikach. Dzięki za odpowiedź. Właśnie w jednym poście znalazłem że skrzynie 5-cio biego mają przełożenie 4,24 lub 4,53 ale przyjąłem ta drugą wartość. Jak wspomniałeś do porównania nie zmienia to nic.
Przynajmniej mam już nakręśloną sprawę. serdeczne dzięki.
Przekierowanie