Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Kalibracja wskaźnika temperatury cieczy - 1.9TDI PD 2001r
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam szanownych forumowiczów, czy ktoś z was wie czy da się przeprowadzić vcds'em kalibrację wskaźnika temperatury cieczy? Oraz jak ją wykonać?

Opiszę w skrócie problem:

Moja Alhambera wyposażona była oryginalnie w zegary bez FIS, przy niesprawnym piecyku, latem ładnie łapał 90 stopni, zimą standardowy problem przy braku piecyka, niemniej przy szybszej jeździe osiągał 70. Po wymianie zegarów na takie z pełnym FISem zauważyłem, że na nowych zegarach osiąga maksymalną temperaturę 70 stopni latem a zimą nie więcej jak 60, nawet przy szybszej jeździe (powyżej 100km/h). Co sugerowałoby niepoprawne działanie wskaźnika temperatury.

W ostatnich dniach uruchomiłem piecyk na krótkim obiegu (bez grzania tylnej nagrzewnicy). Wymieniłem szczotki w pompie dodatkowego obiegu, wszystko śmiga, piecyk grzeje jak szalony, pracuje długo, nie przerywa, pompka dodatkowego obiegu pracuje. Problem z temperaturą na zegarach nie zniknął.

Po tym co opisałem wyżej obstawiam albo błędnie działający wskaźnik (ew. czujnik ale to sprawdzę dopiero po podpięciu do vaga), albo uwalony termostat.

1) Mimo wszystko chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z was wie jak przeprowadzić kalibrację wskaźnika temperatury?

2) W którym miejscu w 1.9TDI PD znajduje się czujnik temperatury cieczy?
Tutaj nie ma co kalibrować.Jedynie co to możesz sobie za pomocą vcds-a sprawdzić poprawność działania wskazników na blacie .Sprawdź ten termostat czy nie przepuszcza bo to że zaczęła ci wariować temp.płynu przy wymianie licznika to chyba czysty przypadek. Czujnik temp.cieczy masz na obrazku.
W teście zegarów wskaźnik temperatury pracuje poprawnie, muszę porównać wskazanie temperatury z zegarów z odczytem z vcds'a ale to dopiero będę mógł zrobić po nowym roku. Zastanawia mnie jednak fakt, że latem przy 30 stopniach na zewnątrz i 140km/h też nie chciał złapać 90 stopni (według wskazania zegarów), a to nie powinno być problemem nawet w przypadku uwalonego termostatu. Huh

I dzięki za zdjęcie umiejscowienia czujnika Wink
Sharan taki już jest. Sprawdz sobie vcds w ster.silnika 01 i w 17 czy ci sie temp. pokrywają .
Mam jeszcze jedno pytanie, trochę nie w temacie ale nie chcę nowego wątku zaczynać. Mianowicie przy przepalonej żarówce, czy to stopu, czy mijania czy jakiejkolwiek innej, nie wyświetla mi się żadna informacja na desce, czy SGA FLII były wyposażone w jakąś kontrolkę na zegarach? Tak samo nie mam kontrolki włączonych świateł mijania, jedynie niebieska od drogowych.
Zależnie od wyposażenia. Kontrolki od mijania nie ma.
Nie jest taki.
Mi przy padnietym piecu i dwóch nagrzewnicach zawsze trzymalo 90st.
(31-12-2018 19:48)wesz82 napisał(a): [ -> ]Nie jest taki.
Mi przy padnietym piecu i dwóch nagrzewnicach zawsze trzymalo 90st.

No właśnie mnie to zastanawia, mam ten samochód od 12 lat i nie było takich problemów. Cyrki z temperaturą zaczęły się po wymianie zegarów. Obstawiałem, że piecyk ale brak 90 stopni latem mnie zaniepokoiło. Teraz po naprawie piecyka jeszcze bardziej przekonany jestem, że to coś z zegarami bo z nawiewu aż parzy na HI.
(31-12-2018 19:48)wesz82 napisał(a): [ -> ]Nie jest taki.
Mi przy padnietym piecu i dwóch nagrzewnicach zawsze trzymalo 90st.

Tylko nie mów że przy padniętym termostacie też ci trzyma 90 stopni!!!! .Nawet w zimie!!!
Ps. A co ma wspólnego nagrzewnica do temp silnika??? Myślę nawet że jesli jest zatkana to tym bardziej będzie się silnik lepiej nagrzewał z racji braku dobrego obiegu właśnie prze nagrzewnice.
(31-12-2018 18:56)skorpiontb napisał(a): [ -> ]Mam jeszcze jedno pytanie, trochę nie w temacie ale nie chcę nowego wątku zaczynać. Mianowicie przy przepalonej żarówce, czy to stopu, czy mijania czy jakiejkolwiek innej, nie wyświetla mi się żadna informacja na desce, czy SGA FLII były wyposażone w jakąś kontrolkę na zegarach?

Tak były. Jesli masz pełen FIS to powinna sie zapalić. Jeśli wszystko jest ok to po wciśnięciu hamulca powinna zgasnąć. Wygląda ona mniej więcej tak tylko bez tej obwódki. [attachment=7094]
Masz racje Bogos, nagrzewnica schładza płyn, ale te piecyki są bardzo wydajne, zwłaszcza na krótkim obiegu. Ale tutaj nie ma żadnej różnicy w temperaturze cieczy, czy piecyk działa czy nie. Łapie max 60 stopni przy zewnętrznej -4 bez piecyka tak samo jak łapie max 60 przy zewnętrznej +7 z piecykiem na małym obiegu. Dla tego bardziej jestem po stronie złego odczytu temperatury lub błędnego działania wskaźnika.

Uważam, że teraz nie ma co dywagować, za 2 dni podłączę pod vcdsa i się wszystko okaże.
hymm, no to u mnie się kontrolka spalonej żarówki nie zapala ;/
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie