Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Przetwornica sharan II 7N
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam jestem szczesliwym posiadaczem sharana od kilku tygodni. Auto kupione w Szwecji z instrukcja również w tym jezyku.Przejrzałem ogolnie te instrukcje ale nic nie znslazlem. Mam problem z przetwornica. Auto posiada wbudowane wewnatrz kabiny gniazdko. Okazuje sie ze nie dziala. Sprawdzalem miernikiem brak jakiegokolwiek napiecia. I teraz pytanie czy może być to bezpiecznik samej przetwornicy, jeżeli tak czy ktoś może zna jego oznaczenie. A może jest jakiś specjalny włacznik o ktorym moze jeszcze nie wiem. W załączniku zdjecie.
Miernikiem sprawdzałeś na odpalonym silniku? Bo na postoju to tam ponoć nie ma prądu.
Tam są trzy kable czerwony czarny i żółty. Pewnie dwa pierwsze to zasilanie a żółty to po stacyjce. Na postoju raczej słabo widzę by była cały czas zasilana z Aku bo ma moc max coś koło 150 wat. To daje kilkanaście amper poboru.
Obejrzyj przedni zderzak jeśli masz tam takie coś to gniazdo jest do podłączenia dmuchawy ciepłego powietrza i masz grzanie silnika poprzez grzałkę.
[attachment=7033]
edit: tu możesz znaleźć więcej informacji
https://intercars.pl/producenci/defa/
Ale nie o tym tu mowa. My rozmawiamy o przetwornicy z 12 V na 230 V jak z gniazdka w domu.
(28-10-2018 17:06)bialekmleko napisał(a): [ -> ]Obejrzyj przedni zderzak jeśli masz tam takie coś to gniazdo jest do podłączenia dmuchawy ciepłego powietrza i masz grzanie silnika poprzez grzałkę.

edit: tu możesz znaleźć więcej informacji
https://intercars.pl/producenci/defa/

W zderzaku jest gniazdo ogrzewania postojowego Defa. Ale co to ma wspolnego z przetwornicą i gniazdem wewnatrz kabiny. Sprawdzalem miernikiem na odpalonym silniku nie ma pradu.
https://drive.google.com/file/d/1WHWiSNw...p=drivesdk
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika. Na forum znajdziesz rozpiskę
(28-10-2018 17:26)adi84 napisał(a): [ -> ]
(28-10-2018 17:06)bialekmleko napisał(a): [ -> ]Obejrzyj przedni zderzak jeśli masz tam takie coś to gniazdo jest do podłączenia dmuchawy ciepłego powietrza i masz grzanie silnika poprzez grzałkę.

edit: tu możesz znaleźć więcej informacji
https://intercars.pl/producenci/defa/

W zderzaku jest gniazdo ogrzewania postojowego Defa. Ale co to ma wspolnego z przetwornicą i gniazdem wewnatrz kabiny. Sprawdzalem miernikiem na odpalonym silniku nie ma pradu.
https://drive.google.com/file/d/1WHWiSNw...p=drivesdk
Skoro masz gniazdo w zderzaku DEFA to gniazdo w kabinie będzie działać gdy podłączysz do tego w zderzaku zasilanie. Gniazdo w kabinie przeważnie jest montowane bliżej środka w nogach po stronie pasażera, u Ciebie jest zamontowane po stronie drzwi. Tak jak na pisałem wcześniej służy do podłączenia farelki która nagrzewa wnętrze kabiny. Jest to często spotykany system w skandynawii, miałem coś takiego w passacie. Podłączasz kabel i jak przychodzisz do auta masz już zagrzany silnik i ciepełko w kabinie.
Czyli nie mówimy tu o przetwornicy tylko w zasadzie o ogrzewaniu z sieci dość popularnej w Skandynawii. Każdy wykupuje sobie na parkingu i ustawia kiedy ma się włączyć prąd i auto hak przyjdziemy będzie nagrzane i miało rozruch jak w lato.
(28-10-2018 20:21)wesol napisał(a): [ -> ]Czyli nie mówimy tu o przetwornicy tylko w zasadzie o ogrzewaniu z sieci dość popularnej w Skandynawii. Każdy wykupuje sobie na parkingu i ustawia kiedy ma się włączyć prąd i auto hak przyjdziemy będzie nagrzane i miało rozruch jak w lato.
Lepiej odpalasz silnik a temperatura płynu jest już 90 stopni czyli jakieś 6 do 7 km przejechanych Wink
Stron: 1 2
Przekierowanie