Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: pomocy! Kilka błędów 1.9tdi 1z
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie pomóżcie! Mam 5 błędów i nie mogę odpalić auta.
Był też błąd zaworu odcinającego paliwa. Problem usunąłem, przewód był przetarty i zwierał się z masą. W załączniku są błędy.
Witam.

A uporałeś już się z poprzednimi problemami, okrągła wtyczka i wtyczka od pompy wtryskowej, tyle błędów na raz ewidentnie świadczą o problemach z instalacją, bo mało prawdopodobne, żeby te wszystkie elementy uszkodziły się czy ECU albo pompa padła.

Pozdrawiam
Uporałem się tylko z dawką Paliwa. Z resztą nie dałem rady, ponieważ nie mogę znaleźć opisu pinów z ECU :/
Witam.

Teoretycznie połączenia są następujące, podam w kolejności "czujnik" - ECU

-czujnik wzniosu igły wtryskiwacza
pin1-pin12
pin2-pin11

-przepływomierz
pin1-pin19
pin2-pin33 (wspólna masa jeszcze wiele rzeczy jest do niej podłączone)
pin3- "+" po przekaźniku ECU (zasila jeszcze wiele rzeczy i parę pin-ów ECU)
pin4- nieobsadzony
pin5- masa z karoserii
pin6-pin13

-czujnik temperatury paliwa
pin7 wtyczki pompy wtryskowej-pin63

-czujnik pedału przyśpieszenia
pin1-pin15
pin2-pin57
pin3-pin55
pin4-pin65
pin5-pin62
pin6-pin33 (wspólna masa jeszcze wiele rzeczy jest do niej podłączone)

-czujnik obrotów (wału)
pin1-pin33 (wspólna masa jeszcze wiele rzeczy jest do niej podłączone)
pin2-pin8
pin3- masa z karoserii

Pozdrawiam
Dzięki wielkie!
Gdyby nie ty, to bym dalej szukał.
Więcej osób takich pomocnych!
A ten błąd 00765??
I czujnik temp. paliwa nie zniknął. Puściłem nowy przewód i to samo jest.
Witam.

Wymieniłeś tylko przewód między pin7 wtyczki pompy wtryskowej, a pin63 ECU, a jest jeszcze masowy miedzy pin4 wtyczki pompy wtryskowej, a pin33 sterownika silnika, z tym, że jest to masa wspólna dla wielu czujników i ten przewód łączy się gdzieś w głównej wiązce z głównym przewodem. Sprawdź czy masz przejście pin4-pin33, bo to że inne czujniki mają nie znaczy, że ten musi mieć, bo one łączą się w innych punktach z głównym idącym do pin33. Sprawdź też rezystancję tego czujnika paliwa we wtyczce pompy między pin4 i pin7, przy tej temp. co teraz na zewnątrz, na zimnym silniku przyjmując, że paliwo przyjmie temp. zewnętrzną czyli około 10st.C rezystancja powinna być w granicach 3-4 kOhm. Czujnik jest w nastawniku pod dekielkiem, jak byś chciał go przelutować gdyby zaszła potrzeba.
00765 to błąd czujnika położenia nastawnika czyli:
pin1-pin29
pin2-pin7
pin3-pin52
Bez prawidłowej pracy tego czujnika auto Ci nie odpali albo będzie ciężko odpalało, oczywiście zakładając, że wcześniej odpalało i nie było nic zmieniane, bo kiedyś ludzie często zmieniali pompy wtryskowe "na wygląd", a nie "na numery", a stare miały nastawnik potencjometryczny, a nowsze indukcyjny, po takiej zmianie też wyrzucało ten błąd, bo trzeba dwa pin-y zmienić we wtyczce, bo jest inaczej obsadzone ale to tak generalnie, bo nie zawsze było tak łatwo.
Ot cała tajemnica Wink.

Pozdrawiam
Przekierowanie