Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Log - dym, brak mocy - 1.9 AFN 110km 1999
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Zrobione logi

STATYCZNE
Bloki Pomiarowe (MB)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_P1gW66.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_67mjMbd.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_W59d0Y.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_rZhNb.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_0b1WO.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_0Snca.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_Yqrq4J4.html

Nastawy Podstawowe (BS)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_4erVv2.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_860xV.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_nO56Q.html
Grupa 011 - BŁĄD nie wyswietlał wartosci i ne mozna bylo zrobić logu

DYNAMICZNE
Bloki Pomiarowe (MB)
Dynamiczny:
Grupy 000, 001: http://vaglogi.pl/log-000_001_kTd290.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_lYigOoc.html
Grupy 008, 010: http://vaglogi.pl/log-008_010_1l75yn.html
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_vw39d2n.html

Logi zrobione na potrzeby tego tematu 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika

Błędy przed wykonaniem logów to :
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-00 - Open or Short to B+
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 28-10 - Short to B+ - Intermittent

Błędy po wykonaniu logów to:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-00 - Open or Short to B+
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70) 28-10 - Short to B+ - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure 17-00 - Control Difference
00550 - Start of Injection Regulation 17-10 - Control Difference - Intermittent
Pierwsze co to musisz uporać się z brakiem sygnału z przeplywki. Brak na niej masy dlatego jest zwarcie do B+ w błędzie. Przyjmuje przez to wartość zastępczą czyli 550 mg.
Witam.

Niestety musi zająć się wszystkimi błędami, bo każdy z nich będzie problemem, na początek tak jak piszesz przepływka, do tego czujnik temp.silnika (log sta. 001 poz.4 wskazanie 122.4st.C, przy tej temperaturze żaden log nie będzie miarodajny), błąd ciśnienia i błąd regulacji też mają swoje odzwierciedlenie w log-ach i też muszą być zdiagnozowane i rozwiązane.

Pozdrawiam
Błąd ciśnienia to wynik tych niedoladowan. Temperatura jak będzie wyższa to już tak nie wpływa. Zresztą to chyba problem z czujnikiem tylko.
(24-10-2018 13:39)wesol napisał(a): [ -> ]Pierwsze co to musisz uporać się z brakiem sygnału z przeplywki. Brak na niej masy dlatego jest zwarcie do B+ w błędzie. Przyjmuje przez to wartość zastępczą czyli 550 mg.

Sprawdziłem ta wtyczkę i jak we wszystkich wtyczkach w tym wieku kable sa delikatnie po przecierane. Pomimo tego we wtyczce sa napięcia 12,5-13V oraz 4,65V.
[attachment=7011]

Patrząc na ten przepływomierz jako laika zdziwiły mnie kilka rzeczy:
1) dodatkowa kostka (zaznaczona na fotce) która idze w tym samym peszlu co kable od przepływki i zakończona zaslepką. W tej kostce jest napięcie 12-12,5V.
[attachment=7012]

2) szczelina występująca na połączeniu z jednej strony. To jest normalne czy przez ta szczelinę wywala ten bład i jest pełno problemów dlatego ???
[attachment=7014] [attachment=7015]

3) brak "dalszej" części węża/przewodu od zasysanego powietrza która ta rura wchodzi do filtra powietrza od jego dolnej czesci
[attachment=7016]

Przepływomierz to Pierburg o numerze 074908461
[attachment=7013]

(24-10-2018 14:15)tolus24 napisał(a): [ -> ]...do tego czujnik temp.silnika (log sta. 001 poz.4 wskazanie 122.4st.C, przy tej temperaturze żaden log nie będzie miarodajny), błąd ciśnienia i błąd regulacji też mają swoje odzwierciedlenie w log-ach i też muszą być zdiagnozowane i rozwiązane...

Co do czujnika jeszcze nie namierzyłem go który to itd..
Witam.

Albo źle odczytałeś numer przepływomierza albo masz zły założony, powinien być 074906461, ta szpara generalnie nie powinna mieć wpływu, bo jest przed "pomiarem" ale oczywiście być jej nie powinno, ponadto jest to przepływomierz starego typu i on ma dwie masy we wtyczce kolego więc to, że Ci pokazało napięcie to jeszcze nie świadczy, że instalacja sprawna, bo pewnie akurat trafiłeś na "dobrą masę", ta wtyczka jak zauważyłeś ma opisane pin-y, 2pin wtyczki jest to masa ze sterownika silnika, jeśli dobrze kojarzę z 33pin-u sterownika silnika i jest to wspólna masa dla wielu rzeczy i ona zapewne jest sprawna i względem niej pewnie sprawdzałeś, druga masa, bezpośrednio z karoserii przychodzi na 5pin wtyczki i tej pewnie Ci brakuje, reszta wtyczki to 1pin -5V, 3pin -12V, 6pin -sygnał do sterownika silnika, pin4 -nieobsadzony.

Pozdrawiam
(24-10-2018 17:17)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

Albo źle odczytałeś numer przepływomierza albo masz zły założony, powinien być 074906461, ta szpara generalnie nie powinna mieć wpływu, bo jest przed "pomiarem" ale oczywiście być jej nie powinno, ponadto jest to przepływomierz starego typu i on ma dwie masy we wtyczce kolego więc to, że Ci pokazało napięcie to jeszcze nie świadczy, że instalacja sprawna, bo pewnie akurat trafiłeś na "dobrą masę", ta wtyczka jak zauważyłeś ma opisane pin-y, 2pin wtyczki jest to masa ze sterownika silnika, jeśli dobrze kojarzę z 33pin-u sterownika silnika i jest to wspólna masa dla wielu rzeczy i ona zapewne jest sprawna i względem niej pewnie sprawdzałeś, druga masa, bezpośrednio z karoserii przychodzi na 5pin wtyczki i tej pewnie Ci brakuje, reszta wtyczki to 1pin -5V, 3pin -12V, 6pin -sygnał do sterownika silnika, pin4 -nieobsadzony.

Pozdrawiam
Znalazłem taki opis i zdjęcie napięć https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2074300.html
[attachment=7017]
Mierzyłem napięcia zgodnie z ta rozpiską:

przekręcona stacyjka:
piny 3+5; pin3 + masa (np "metalu" z silnika) = 12V
piny 1+5; pin1 + masa (np "metalu" z silnika) = 5V

odpalony silnik:
piny 3+5; pin3 + masa (np "metalu" z silnika) = 14,5V
piny 1+5; pin1 + masa (np "metalu" z silnika) = 4,9V

Te pomiary świadczą o "dobrych kablach" i uwalonej przepływce ??

Wstawiłem przybliżenie fotki i numer 074908461 a u góry jest jeszcze 7.18221.01


Co do czujnika temp. G62
wymontowałem go i nie moge znaleśc numerów fabrycznych jakie powinny byc :/ jest tam jakis zamiennik FEBI 192036 624 2007.07 (takie ciag cyfr tam jest)
[attachment=7018] [attachment=7019] [attachment=7020] [attachment=7021]

W sklepie powiedzieli ze mam taki kupić - numer 078 919 501c - jest to całkiem inny czujnik i juz zgłupiałem :/ czyżby tutaj tez ktoś wstawił jakiś inny dziwni zamiennik - jak to było w przypadku przepływki :/
Witam.

To co znalazłeś odnośnie MAF, jest poprawne i jest to takie generalne sprawdzenie instalacji ale nie kompletne, po pierwsze brak jest sprawdzenia drugiej masy, o której pisałem, a po drugie brak jest sprawdzenia sygnału wychodzącego z przepływomierza do ECU. Sprawdź czy pin2 wtyczki przepływomierza ma przejście do 33pin sterownika silnika i czy pin6 wtyczki przepływomierza ma przejście do 13pin sterownika silnika (tych pin-ów do ECU to tak na 99% jestem pewien bo w przedliftach było kilka zmian instalacji, kolory kabli powinny być takie same od początku do koca czyli od wtyczki do ECU), sprawdź co się dzieje z napięciem między pin2 i pin3 wtyczki i jaki sygnał idzie na 13pin sterownika silnika (bodajże 0.3V tylko na zapłonie, i bodajże 1.5V na odpalonym, oczywiście wtyczka podpięta). Co do numeracji, to teoretycznie te numery mogą być zamienne ale to musiałbyś poszukać na stronie producenta, ten co masz prawdopodobnie jest od Audi albo jest to bardzo stary numer, którego ja nie kojarzę z Sharana.
Z czujnikiem temperatury silnika w przedliftach nie jest tak prosto, bo było ich kilka, jeśli wyciągniesz oryginał od nowości, to go zamienisz/dobierzesz ale w Twoim przypadku najlepiej będzie kupić w serwisie albo w sklepie gdzie mają dostęp po etki po vin, bo tylko po vin można prawidłowo wytypować ale z mojego doświadczenia i pamięci (i z tego co pokazałeś) u Ciebie będzie 6U0919501B, pamiętaj że przy tym silniku może być klika różnych czujników temperatury, zależnie od opcji/wyposażenia, najlepiej sprawdzić, że ten prawidłowy, jak go wypniesz to na zegarach nie będzie temperatury i w blokach pomiarowych silnika też nie.

Pozdrawiam
a jak namierzyć jakiego węża/przewodu tutaj brakuje ??

[attachment=7022]
Tutaj brakuje ci łącznika elastycznego łączącego przedni pas z tym dolotem idącym do filtra powietrza. To tak jak jest dokładnie w np. w passatach B5.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Przekierowanie