Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Okrągła wtyczka silnika 1.9tdi 1z
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, potrzebuje schemat instalacji okrągłej wtyczki silnika.
Potrzebuje również schemat wtyczki od pompy wtryskowej, ponieważ mam urwane 2 przewody
Witam.

Szybciej będzie, jak powiesz w czym problem, jeśli standardowy niełączenia/słabego przejścia na pin-ach tej wtyczki, to wystarczy sprawdzić vag-iem jakie błędy, to ewentualnie Ci powiem jakie pin-y/kable sprawdzić, samej wtyczki nie mam ale można to załatwić w inny sposób. Co do pompy to podaj z jakich pin-ów masz wyrwane kable (każda wtyczka ma je opisane) ewentualnie podaj kolory tych urwanych kabli, chociaż w tych rocznikach bywało różnie.

Pozdrawiam
Z tego co się orientuje, to wtyczka jest od benzynowego silnika. A tam jest więcej pinów, także będzie ciężko to ogarnąć.
Zielono czarny
niebiesko czarny
brązowy.
Wszystkie przewody są cienkie.
Ne otwierając nowego wątku, Mam pytanie. Auto mi nie odpala, okazało się że jest błąd odcięcia paliwa (zwarcie lub obwód przerwany). Jest napięcie 0.13V ale po odpięciu przewodu jest 6.94V.
Jest też błąd czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza (sygnał wejściowy, obwód przerwany).
Witam.

Te błędy od układu wtryskowego masz pewnie od tych przerwanych przewodów, podawaj zawsze konkretne numery błędów, a nie opisy, odcięcie paliwa to zapewne zawór N109 wkręcany w pompę, można go wykręcić (tylko że wtedy poleci trochę paliwa) albo podać na niego +12V i zobaczyć czy auto odpali, ewentualnie sprawdzić rezystancję między jego środkowym wyprowadzeniem, a korpusem, powinno być w okolicy 7 Ohm, co do wzniosu igły, to jest to czujnik montowany na 3 wtryskiwaczu i wychodzi z niego kabelek, który niestety często lubi się ułamać i to najczęściej przy samym korpusie wtrysku. Kolory kabli, rozumiem to te urwane od wtyczki przy pompie wtryskowej, postaram się odszukać i sprawdzić ale lepiej jak byś podał, z których pin-ów są wyrwane. Bezpośrednio na pompie masz mała wtyczkę 3pin-ową oraz dużą 7 pin-ową na kablu idącym do nastawnika. Z tej małej z pin1 idzie kabelek na zawór N109, a ten 1pin dostaje sterowanie z 53pin-u sterownika silnika, brązowy kabel, który masz urwany, to zapewne sterowanie masą idące z 51pin-u sterownika silnika na 2pin tej małej wtyczki, a z niej na jeden z elektrozaworów w pompie (przy samym sterowniku silnika może być inny kolor), pozostałych kolorów nie mam w ściądze ale były różne zmiany, zrób zdjęcie dobrej jakości tej wtyczki z pourywanymi przewodami i tych przewodów, to może coś uda się znaleźć.

Pozdrawiam
Sprawdzę i napiszę co i jak Wink
Te 3 przewody są urwane od tej dużej okrągłej wtyczki.
Przy tej wtyczce od pompy co jest 7 pinów, były ucięte te 2 przewody i były przylutowane 2 inne przewody, czerwony i czarny, ale nie wiem gdzie szły, więc dolutowałem tak jak powinno być oryginalnie.
Cały silnik był wyciągany.
Witam.

Jeśli chodzi o tą wtyczkę 7pin-ową od pompy wtryskowej z trzeciego zdjęcia, to tak jak na nią patrzysz, to:
- w pierwszym rzędzie, pin z lewej, to pin29 sterownika silnika,
- w pierwszym rzędzie, pin z prawej, to pin7 sterownika silnika,
- w drugim rzędzie, pin z lewej, to pin52 sterownika silnika,
- w drugim rzędzie, pin z prawej, to wspólna masa dla wielu czujników/przekaźnika, wychodząca z pin33 sterownika silnika,
- w trzecim rzędzie pin z lewej łączy się z pin3 małej wtyczki na pompie i idzie na nóżkę 86 przekaźnika silnika,
- w trzecim rzędzie, pin z prawej idzie do sterownika silnika i wchodzi na pin4, pin5, pin49 (we wiązce rozgałęzia się na trzy przewody),
- w czwartym rzędzie jest tylko jeden pin, po lewej, to pin63 sterownika silnika.
Co do okrągłej wtyczki, to na razie nie odnalazłem rozpiski w swoich ściągach ale można poradzić sobie inaczej, większość kabli z tego okrągłego złącza powinna iść do sterownika silnika albo zegarów więc wystarczy odpiąć wtyczki od tych elementów i sprawdzić z którymi pin-ami mają przejście pourywane przewody i ewentualnie pozostałe z okrągłej wtyczki, część przewodów od pompy wtryskowej też może iść przez okrągłą wtyczkę może dlatego ktoś nie szukał przejścia dla tych urwanych tylko pociągnął nowe z pominięciem tej okrągłej wtyczki, bezpośrednio np. do sterownika silnika wiedząc które, z którymi pin-ami łącząc, schematy do tego silnika krążą gdzieś w necie i nawet u nas na forum ale chyba tylko w języku niemieckim. Temat nie jest trudny tylko czasochłonny, jak umiesz się posługiwać miernikiem, to nie będzie problemu, ja będziesz już wiedział na które piny w ECU czy zegarach idą pourywane przewody, to będzie wiadomo z czym powinny się łączyć w silniku i wtedy można sprawdzać przewody w okrągłej wtyczce od strony silnika i parować je albo łączyć bezpośrednio z pominięciem wtyczki, jak podasz te pin-y od strony ECU czy zegarów to Ci dużo podpowiem, bo mam sporo ich w rozpiskach, a część jeszcze pamiętam. Ewentualnie poszukaj na forum kogoś z tym silnikiem i "zrób kopie" jego wtyczki.

Pozdrawiam
Witam, dziękuję bardzo za pomoc Smile
Jeśli będę coś wiedzieć to dam znać.
Prąd na tym zaworze jest Smile
Puściłem nowy przewód.
Pozdrawiam.
Przekierowanie