Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Radio traci pamięć
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,zakupiłem z Chin radio o oznaczeniu 715F i posiadam Alhambrę 01 1.9 dieselek 115km,radio bo wyjaciu kluczyka traci pamięć. w Sobote wyjezdzam i potrzebuje radio na BT bo FM mnie meczy... Jak to ogarnąć? Jade z innym osobami i napis "HD MP5" jest poprostu obciachowy,znalazlem zdjecie z logiem Seata i dobrze to wygląda,oczywiscie posiadam kaseciaka+kieszen. Znalazlem instrukcje do Astry G ale tam pisze ze czerwony z zoltym zlączyć. Tylko czy przy takim rozwiazaniem zamiast do pracy to samochod wjedzie na lawete? (akumulator)
Jesli był podobny wątek to bardzo proszę o podane linka gdy ja nie potrafilem tego znalesc
Po pierwsze, proponuję jaśniejsze opisanie problemu. Na razie wychodzi, że to "tracenie pamięci" to jest znikanie logotypu, który wcześniej wgrałeś? No to na lawetę auto przez to raczej nie trafi... Montaż różnych multi-wynalazków robi się ostatnio popularny, więc też coraz większe grono kolegów z tym miało do czynienia. Jasne opisanie problemu na pewno zwiększy szanse jego rozwiązania.

Proponuję zacznij tutaj:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=9986
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10267

A w dalszej kolejności, to chyba cały ten dział warto by przejrzeć.
(12-10-2018 13:44)Czerwony napisał(a): [ -> ]Po pierwsze, proponuję jaśniejsze opisanie problemu. Na razie wychodzi, że to "tracenie pamięci" to jest znikanie logotypu, który wcześniej wgrałeś? No to na lawetę auto przez to raczej nie trafi... Montaż różnych multi-wynalazków robi się ostatnio popularny, więc też coraz większe grono kolegów z tym miało do czynienia. Jasne opisanie problemu na pewno zwiększy szanse jego rozwiązania.

Proponuję zacznij tutaj:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=9986
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10267

A w dalszej kolejności, to chyba cały ten dział warto by przejrzeć.

Poprostu mi chodzi o to,ze jak wyciagne kluczyk i wroce do samochodu to wszystkie ustawienia itp znikaja... jak to radio podlaczyc zeby potrzymywalo pamiec?
najlepiej zgodnie z instrukcją dostarczoną przez producenta,
czyli jakiś tam kolor to zasilanie stałe 12V a jakiś inny kolor zasilanie po stacyjce.

nic wielkiego ale jak tego nie umiesz to proponuje elektryka samochodowego odwiedzić.
jak dla mnie wygląda że trzeba zamienić kolejność przewodów zasilających.

działaj
Tak wogole Panowie mialem fabryke radyjko Seat Scala. Podłaczam to radio 2DIN a tam raz po 3 minutach raz po 10 włącza się "Reversing"/"Kamera" i trzeba kluczyk wyjąc. Jak ruszam to wogole swiruje raz reversing raz ustawienia a raz fm. Wracam do domu tam podpinam pod zasilacz i co sie okazalo? ze na BT gra juz od 1:40 min okolo i zadnych problemów. Porównuje kostki ISO no i rożnia sie kolory kabelkow,czyli w radio objąć wszystkie i podłączyć tak jak kostki od radia nakazują? Jak po podlączeniu nie fabryki dziala alarm?
Volkswagenowskie radia mają często dodatkowy pin SAFE. I on jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci - potrzebuje +12V.
Aftermarketowe radia często rzeczywiście wymagają złączenia razem czerwonego i żółtego, albo zamiany miejscami.
Za podtrzymanie pamięci (stały +) odpowiada pin 4 kostki zasilającej pin 7 to plus po stacyjce. Bardzo często producenci „marketowi” zamieniają funkcje pinów 4 i 7 dlatego tez należy sprawdzić i zamienić pin 4 ( zazwyczaj żółty) z pinem 7 ( zazwyczaj czerwony). Pin 5 SAFE nic do tego nie ma ponieważ dostarcza +12 do sekcji podtrzymywania kodu w radiach fabrycznych, jak również współpracę z fabrycznym alarmem.
Już o tym pisałem na forum z pinem 5 przy radiach niefabrycznych występuje pewien problem, ponieważ radia niefabryczne pinem 5 wysyłają +12 po włączeniu radia do automatycznej anteny bądź jako wzbudzenie wzmacniacza audio. Jednocześnie z instalacji samochodu radio dostaje stałe +12 i dlatego mogą być takie cyrki z rewersem, przełączaniem itd, należy go odłączyć.
Jak takie coś podłączyć? Proszę o pomoc...
i djecie
Zdjęcie
jak pisałem pin 4 to zasilanie stałe pin 7 to zasilanie po stacyjce. Odnosząc sie do zdjęć na pinie 4 ( licząc od kabla fioletowego) jest kabel czerwono/żółty ( chyba żółty aczkolwiek kolorystyka zdjęć jest przekłamana) a na pinie 7 kabel czerwony. Jeśli jest problem to najprawdopodobniej zamienić należy kable czerwony z czerwono/żółtym. Wykonać można na kilka sposobów:
1 Wyjąc piny z gniazd przy pomocy specjalnego przyrządu.
2 Rozciąć założyć koszulki termokurczliwe zlutowac i nałożyć termokurcze i podgrzać w miejscach lutów.
3 rozciąć zarobić konektorki ( można wybrać bo są różne) połączyć i oddzielnie zaizolować.
Wskazane najpierw sprawdzić używając multimetru który na pewno jest po stacyjce a który to stałe
a do anteny niebieski i masa?
Stron: 1 2
Przekierowanie