Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błąd ABS 01276
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich!

Od kilku dni w moim sharanie 2001r. 1,9 TDI 116km zapaliła się lampka ABS i znacznik kółka z wykrzyknikiem w środku.
Pomyślałem sobie, że pewnie czujnik ABS się spalił, ale po wyciągnięciu logów wygląda na to, że problem jest inny.

1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64
sygnał poza wartościami granicznymi - BŁĄD SPORADYCZNY
812 Przełącznik elektromagnesu ciśnienia hamulca
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Jeśli chodzi o tą sporadyczność to jest tak, że po odpaleniu silnika zaraz zapalają się lampki.

Jak skasowałem błędy ABS to przy kolejnym odczycie dosłownie za kilka sekund już ten błąd był ponownie.

Czy może mi ktoś powiedzieć co należałoby zrobić? Może wystarczy coś przeczyścić? Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

Wielkie dzięki z góry za pomoc.
sporawdz akbloteke. Dosc czesto szwankuje ta wtyczka wielo pinowa od pompy abs. Czasami sa zimne luty w elektronice pompy. Sprawdz bezpiecznik od pompy abs ale zapewne bedzie dobry. Przejscia na kablach od tej wtyczki abs tez mozna. Na szybkiego mozna jeszcze silniczke pompy podpiac pod 12V i jak kreci to przynajmniej wiemy ze jest sprawny.

Sporo przypadkow znam ze pada elektronika na pompie. Takie to juz jest niestety zawodne.
Witam pacjent Sharan 2.0 115km
urwał mi się kabel od abs lewy przód, zlutowałem kontrolka zgasła, wracając zapaliła się znowu myślałem ze znowu to samo podłączam kompa i tu
1276 pompa hydrauliczna abs-v64 sygnał poza wartościami granicznymi

i teraz pytanie co robić styki czyściłem a dostęp to masakra

dodam jeszcze że czasami zgaśnie i nie pali się cały dzień później ponowne odpalenie i już świeci
Witam.

W pierwszej kolejności do sprawdzenia bezpieczniki odpowiedzialne za abs (czy nie nadpalone/zaśniedziałe itp.), potem instalacja od pompy abs, głównie zasilanie - szczególnie "+" i na koniec zostaje otwarcie sterownika i polutowanie ścieżki właśnie owego "+", przy okazji resztę lutów też warto poprawić, bo jest to najczęstsza przyczyna tego błędu. Sam silnik w pompie żadko pada, zresztą można sprawdzić go na krótko. Zawsze można kupić używkę ale szanse trafienia dobrej "na długo" raczej marne.

Pozdrawiam
bezpieczników nie ma tych przy akumulatorze bo to tylko Diesle miały, w skrzynce sprawdzałem wszystkie po kolei ładne są, co mnie dziwi właśnie że czasami zgaśnie po czasie i jest spokój, a jakiś sposób szybki na wyciągnięcie tego, bo to masakra jakaś jest
Miałem podobne objawy w Galaksie. Najpierw kontrolka załączała się sporadycznie, potem już nie gasła - padł sterownik pompy ABS.

Tak sobie myślę, że przy urwanym kablu do czujnika powinieneś mieć błąd tego właśnie czujnika, a nie sterownika. Ale spróbuj jeszcze raz odciąć ten polutowany kabel i zrobić to jeszcze raz.
(31-07-2018 09:08)damiann1990 napisał(a): [ -> ]bezpieczników nie ma tych przy akumulatorze bo to tylko Diesle miały, w skrzynce sprawdzałem wszystkie po kolei ładne są, co mnie dziwi właśnie że czasami zgaśnie po czasie i jest spokój, a jakiś sposób szybki na wyciągnięcie tego, bo to masakra jakaś jest

Witam.

A co tu się dziwić, tak "działają" zimne luty, nic nowego, przerobiłem tego na pęczki. Łatwego dojścia nie ma i tu się niestety nic nie przyśpieszy, pompy nie musisz wyciągać, bo i tak problem leży w zimnych lutach w sterowniku, prawie na pewno.

Pozdrawiam
Jak odlutuje to 2 błędy są więc czujnik raczej dobry. A sterownik to ta skrzyneczka pod spodem czy ta puszka z 2 kablami. Bo chyba szybciej będzie całość wyciągnąć. Czy skrzynie opuszczaliście czy od góry wszystko
I czy jak zmienię pompę trzeba robić adaptację czy tylko usunąć błędy i wszystko. Bo chyba zmiana na 2 odrazu
panowie i panie a może gdzieś bezpiecznik jakiś jest bo dużo naczytałem że niby koło akumulatora ale to tylko diesle chyba,
bo nie wiem dziś znowu zgasła
Witam.

Jaki masz model auta, przed liftem czy po lifcie, bo w opisie masz model przed liftem ale kod silnika z poliftowego. Daj sobie spokój z tym, że raz zapala się, a raz gaśnie, bo to nie jest istotne dla naprawy problemu. Wszystkie podpowiedzi już dostałeś a co z tego zrobiłeś, sprawdziłeś instalacje, czy jest zasilanie i jakiej wartości na pompie w momencie świecenia kontrolki. Prawdopodobnie masz stary model więc mała wtyczka, pin1 (-) i pin2 (+), to zasilanie silnika pompy - podłączyć na krótko i sprawdzić czy chodzi, wtyczka sterownika dostaje "+" z bezpieczników na pin4, pin9, pin25, masa jest na pin8 i pin24 i już masz zdiagnozowane.

Pozdrawiam
Stron: 1 2
Przekierowanie