Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0 ATM tryb awaryjny przy predkosci 140km h
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Mam problem z moja alhambra
Po wymianie świec u mechanika i przewodów podczas jazdy przy prędkości około 140 141 zapala mi sie epc z trakcja i auto traci na mocy.
Wchodzi w tyb awaryjny . Po wyłączeniu ze stacyjki po 2-3 min wszystko wraca do normy.
Dodam tylko ze mechanik podnosił delikatnie kolektor by dostac sie do swiec. Auto trochę stalo sie wolne .........
Gdzie szukać przyczyny......
Pozdrawiam
Witam.

Przyczyny najlepiej szukać u mechanika, który to robił Wink, nie da się tego przypadku zdiagnozować nie mając auta przed sobą, mógł założyć złe świece i/czy przewody, mógł źle dokręcić kolektor, a równie dobrze mógł coś przez przypadek wypiąć/uszkodzić, jak się do świec dobierał, vag może jakimś błędem rzucić ale nie musi w tym przypadku. Jakie świece i przewody, konkretny numer i marka, zostały założone.

Pozdrawiam
Zacznijmy od tego, że w ATM choć dostęp trudny, da się wymienić świece bez ruszania kolektora.
Jeśli zaś ruszał kolektor, to :
1) Możliwa jest nieszczelność w samym kolektorze. Czy silnik na wolnych obrotach chodzi dobrze?
2) Musiał odkręcać rurkę od egr ( schowana z tyłu kolektora i od spodu, nie widać jej gołym okiem), mógł nie dokręcić.
3) Podczas wyciągania przewodów, uszkodził jeden z nich. Uszkodzenie może być niewidoczne.

Kilka lat temu kupiłem nowe kable Beru. wymieniłem świece, oczywiście kable i pojechałem na wakacje. Jak wracałem, to prawie pod domem auto straciło moc ( o ile można powiedzieć, że ATM ją ma Wink ). Silnik chodził równo na wolnych, a ja szukałem usterki. Przypadkiem zlłapałem za kabel na 4 garze i to był strzał w "10" Nowe Beru wytrzymały 2 tygodnie i 3,5 tyś km.
Jeśli nic Ci nie syczy pod maską, to raczej opcja nr 2 lub 3.
Przekierowanie