Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Błędy po wymianie zaworu EGR [Sharan1 1.8T]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Prośba o interpretacje :

Przed wymianą zaworu EGR:
17852 - Potentiometer for EGR (G212): Implausible Signal
P1444 - 35-00


Po wymianie EGRu:

1. Bez wpiętej wtyczki do zaworu EGR:

16792 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
P0408 - 35-00 - -
17808 - EGR Valve (N18): Electrical Malfunction
P1400 - 35-00

Wsztstko w normie, jest moc i gdyby nie "chceck engin" to nie było by się czym martwić.


2.Wtyczka wpięta do zaworu EGR:

16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Implausible Signal
P0226 - 35-00 - -
16610 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Implausible Signal
P0226 - 35-00 - -
16792 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High
P0408 - 35-00 - -
16622 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
P0238 - 35-00

Brak mocy, ledwo dociąga do 3tys obrotów. Poza "chceck engin" świeci się również "EPC"

Help!
Witam.

A wykonałeś nastawy podstawowe, po założeniu nowego egr-a, jeżeli nie to możesz mieć tego efekt, czasami nie trzeba ich robić, adaptacja zrobi się sama po pewnym dystansie praktycznie nie odczuwalnie ale niekiedy, jak już dopasowanie jest mocno rozjechane, to zanim adaptacja sama się wykona to takie stany mogą się pojawić. Często przy wymianie egr trzeba wyczyścić też przepustnice oraz przewody/rurki je łączące, wykasować wszystkie błędy i zrobić adaptację obydwu elementów. Od tego musisz zacząć. Jaki egr założyłeś, aczkolwiek gdybyś założył zły/wadliwy to powinno innymi błędami sypać ale nigdy nie wiadomo, też trzeba by sprawdzić. Pozostają jeszcze ewentualnie błędy montażowe i uszkodzenie wiązki przy egr/przepustnicy w co wątpię.

Pozdrawiam
Zawór wymieniał znajomy mechanik ale tak na prawde nie wiem czy wszystkie czynności wykonał o których piszesz.
Mogę prosić intrukcje jak wykonać adaptację ? czy może lepiej zlecić to w jakimś warsztacie ?
Zamień spowrotem egr.
Po mojemu to nie on sieje błędami. Problem jest gdzie indziej.
Witam.

Adaptacja przepustnicy - grupa 060, adaptacja egr - grupa 074. Jeżeli oddałś do pierwszego lepszego mechanika, to na pewno spier.., im się wydaje, że wszystko jest proste, jak w dużym Fiacie Wink.

Pozdrawiam
Niestety nie ma odwrotu do starego zaworu, był mechanicznie uszkodzony (ten cylindryczny element ruszał się w podstawie) więc nic tu po nim. Spróbuje zrobić adaptacje, piękne dzięki za wsparcie.
btw. Adaptacje robimy na odpalonym silniku czy tylko na gotowym do zapłonu ?
Witam.

Adaptację przepustnicy przeprowadzasz na wyłączonym silniku ale włączonym zapłonie (tak jak w poście poniżej według strony ADAKO) i generalnie rozgrzanym (na zimnym też powinien zrobić ale przyjęło się, że robi się na rozgrzanym), a adaptację egr-u robisz tylko na włączonym zapłonie, temperatura silnika nie ma znaczenia. Oczywiście obydwie adaptacje robisz przez 01 silnik i wybór 04 basic settings i odpowiedni numer grupy.

Pozdrawiam
Na stronce ADAKO znalazlem opis procedury adaptacji przepustnicy i tam jest wzmianka, że silnik ma być wyłączony, ....no i zgłupiałem... to jak to w końcu jest ?

Cytat:PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)

(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.



Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Witam.

Zrób, tak jak podaje ADAKO, to jest wiarygodna strona, raczej na pewno to ja pomyliłem się, bo już dawno nie robiłem tego, dobrze, że jesteś czujny i wykazujesz też własną inicjatywę Wink, w poście powyżej też poprawię na wszelki wypadek, jakby ktoś nie doczytał Wink. Pamiętaj tylko, że do adaptacji przepustnica musi być czysta, bo inaczej możesz uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego. Nadal nie napisałeś nam jaki egr wstawiłeś, jaki numer/nowy/używany.

Pozdrawiam
Niestety. EGR nie przechodzi adaptacji. Chyba mam już dość i czas odwiedzic tunera.
Stron: 1 2
Przekierowanie