Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Moduł zapłonu/cewka - silnik 4cyl.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3

iv7

witam, Mam cieżki orzech może ktoś pomoże...
samochód seat alhambra 2,0 LPG 1996
objaw: rwało go podczas jazdy w sensie przerywał w końcu stanął
wymiana: cewka -nowa, kable-nowe, hall -nowy
Przejechał 200 km jechał świetnie, przerwał raz w czasie jazdy ale nie zgasł po kilometrze zgasł i juz nie odpalił.
Pytanie : po rozkręceniu halla okazuje się że jest tam olej czy to normalne???
Nie mozemy znależć przyczyny, gdy odczyściliśmy czujnik spróbowal niby złapać raz, zastanawiam się czy ten olej tam powinien być.Może ktoś zna inną przyczynę...samochód stoi na wygnaniu i muszę go ściągć lawetą zastanawiam sie czy nie ma pomysłu na naprawienie go na miejscu.
nie czujnik halla a wału g28 może kable miałem tak w seacie toledo 2.0 tylko w momencie przerwania strzelał jakiś przekaźnik i wskazówka od obrotów spadała nagle w dól na sekundę i dalej jechał aż pewnego dnia padł całkiem i auto zgasło. Błędu w kompie nie było do samego końca okazało się ze izolacja z kabli popękała i między sobą robiły sobie zwarcie czasem. Nowy załatwił sprawę 90 zł zamiennik rok narazie ok.
Zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz na zegarach się lekko wychyla ?
jeśli tak to raczej nie jest to problem z Halem , podłącz się pod VAGa być może sterownik nie ma zasilania co objawi się brakiem komunikacji np.problemem może być zimne luty w przekaźniku , jeśli jest komunikacja to odczytać błędy i sprawdzić bloki pomiarowe które mogą wiele wyjaśnić.
Pozdrawiam
Witam, panowie rok 2000, pojemność też, silnik ATM od 3 miesięcy na LPG, jechałem swoim sharikiem autostradą z prędkością ok 120 i nagle stracił moc, silnik zaczął nie równo pracować, tak jakby na 3 cylindrach i zaczęła migać kontrolka "check engine" (nie świeciła się stale tylko migała) puściłem nogę z gazu, jak zwolniłem do ok 80 kontrolka przestała migać i auto zaczęło równo jechać, każda próba przyspieszenia kończyła się powyższym scenariuszem. pomału dokulałem się do domu i pod komputerem wyszło P0350 mechanik powiedzial, że do wymiany cewka, kable i świece. Wymieniłem, błąd skasowałem i teraz check zaświecił się na stałę, błędy pod komputerem to P0351 (Ignition Coil "A" Primary/Secondary Circuit) i P0352 (Ignition Coil "B" Primary/Secondary Circuit) Co to za cholera może być? Auto jak dotknę gazu jedzie normalnie a jak przycisnę bardziej to zachowuje się jakby mu ktoś nagle 10 tonową przyczepę zapiął, ciężko przyspiesza ale chodzi równo, nie faluje, pracują wszystkie cylindry. Jak wymieniałem świece, jedna była ubrudzona w oleju? nie wiem czy to był olej ale tak wyglądało. Co można w takiej sytuacji zrobić, miał ktoś podobny problem?
Problem rozwiązany, może komuś pomoże. Po wymontowaniu nowej cewki i sprawdzeniu jej omomierzem wyszło że jest ona wadliwa (kilka dni temu kupiona nowa w sklepie). Założyłem starą i chodzi jak powinien, czyli winne były kable i świece.
witaj
Czy może mi ktoś powiedzieć jakie powinny być wartości w omach na uzwojeniu pierwotnym cewki z czterema pinami i na jakich pinach mierzyć silnik ATM rok 2001 na wtórnym mam po 4,6 kom
Witam.

Z tego co pamiętam to w tym silniku jest cewka zespolona o statycznym rozdziale wysokiego napięcia składająca się z dwóch cewek dwubiegunowych i nie jest możliwe zmierzenia w niej rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki ze względu na umieszczenie w niej diody zaporowej, która ma zapobiegać powstawaniu iskry wtórnej. W tego typu cewkach mierzy się tylko rezystancję uzwojenia wtórnego i z reguły zawiera się ona między 4 do 6 kOhm-a. Dlatego nawet w serwisówkach, do tego typu cewek, nie znajdziesz żadnych wartości ani sposobu pomiaru gdyż są one nie celowe bądź bezcelowe. Co do zasady uzwojenie pierwotne ma około kilku/kilkunastu Ohm-ów. O ile dobrze pamiętam w Twojej cewce piny 1 i 2 to jedna cewka dwubiegunowa a 2 i 3 to druga cewka dwubiegunowa.

Pozdrawiam
Witam.

Właśnie zauważyłem, że się chyba machnąłem, piny 1 i 2 to jedna cewka dwubiegunowa, a piny 3 i 4 to druga cewka dwubiegunowa.

Pozdrawiam
Między 1.2 mam 390om a 3.4 1,6kom zastanawia mnie fakt że po podaniu napięcia przez przekroczenie stacyjny pojawia się napięcie na wtyczce pin 2.3 a oporność na tych stylach to 1,7 koma
Witam.

Nie mam schematu do tego modelu więc nie pomogę jeśli chodzi o to gdzie, kiedy i jakie napięcie się powinno pojawiać więc nie chcę mieszać ale z tego co pamiętam to na schemacie patrząc od lewej oznaczenia pinów są 2,1,3,4 z czego 2 to "+" po stacyjce, a 4 to stały "-". Tak jak pisałem powyżej, przy tej cewce, pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego jest bezcelowy i nic Ci nie da więc nie trać czasu na to. Obwód pierwotny tej cewki można sprawdzić tylko i wyłącznie za pomocą odpowiedniej przystawki do oscyloskopu. A najprościej wiadomo, że jest podmienić cewkę na inną sprawną.

Pozdrawiam
Stron: 1 2 3
Przekierowanie