Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: SHARAN 2.8VR6 nieszczelność układu sprzęgła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post na forum jestem nowym użytkownikiem

Temat jest podobny do innych ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu

Otóż na początku października wymieniłem wysprzęglik w moim SHARANIE 2.8 VR6 `97r po awarii podczas dłuższego trzymania nogi na sprzęgle (co robiła nagminnie moja żona w korku) sprzęgło opadało i ginęło na chwile po pod pompowaniu wracało.
Na początku myślałem że jest to efekt zapowietrzenia układu. Podczas wjazdu na kanał awaria wyszła w całej okazałości czyli wysprzęglik puścił płyn i sprzęgło znikło.


Od czasu wymiany do zeszłego tygodnia wszystko było w jak najlepszy pożądku.


No i się stało wstałem rano wsiadam do samochodu a pedał luźny brak reakcji na nacisk pedała (pedał lata luźno jakby odpięty od układu)

W zbiorniczku ubyło płynu hamulcowego więc go uzupełniłem i zabrałem sie do odpowietrzania układu (pomysł że zapowietrzony był po robocie mechanika)

Po odpowietrzeniu przejechałem jakieś 20 km i wszystko było ok sprzęgło ładnie pracowało i płyn był na swoim poziomie.

Rano sytuacja się powtórzyła i zauważyłem że na kostce brukowej jest plama z płynu.

Dodam że raczej wykluczam awarie wysprzęglika ponieważ ( pomijając że jest nowy) to pod obciążeniem czyli podczas wciskanie pedału oraz jazdy nic się nie dzieje. Sytuacja się powtarza gdy samochód stoi.

Proszę o jakieś propozycje może ktoś miał podobną sytuacje
Dodam że w obecnej chwili samochód stoi na placu u mechanika i czeka w kolejce (niestety długiej) na podnośnik więc nie mam możliwości sprawdzać pomysłów na na bieżąco dopiero jak się dostane na podnośnik ewentualnie wrócę na kanał do domu.
wysprzeglik ori czy jakis zamiennik?? Co do odpowietrzania to najlepiej zakup wezyk dlugosci okolo 1,5 metra i podpinasz odpowietrznik hamulca przedniego kola z odpowietrznikiem sprzegla. Pompujesz pedalem hamulca i od czasu do czasu tez pedalem sprzegła. JEsli nie wysprzeglik ( ale wszystkie znaki na niebie na niego wskazuja) to w drugiej kolejnosci do sprawdzenia przewody od pompki do skrzyni.
Odpowietrzałem według książki czyli hamulec - wysprzęglik

Pedał jest twardy sprzęgło chodzi ładnie w czasie pracy tylko jak postoi to płyn ucieka a tak na moją logikę (mogę się mylić) to wysprzęglik jak puszcza to bardziej przy używaniu sprzęgła czyli jak w układzie między pompką a wysprzęglikiem jest ciśnienie (podczas naciskania) a tu wyciek jest podczas zmniejszonego ciśnienia w układzie czyli podczas nieużywanego sprzęgła (podczas postoju samochodu)

Wysprzęglik niestety nie jest oryginał bo nie mogłem go dostać w szybkim czasie
Wymien wysprzeglik. Te czesci zaklada sie tylko ori. Wiecznie sa z nimi problemy i zamienniki niestety sie nie spisuja. To samo w oplu czy fordzie.
To jeszcze jedno pytanie jakiej firmy jest oryginał

Żeby nie kupić znów lipy
najlepiej sachs lub luk.
Na allegro znajdziesz napewno. Nie wiem jaki masz dokladnie silnik jaki to szarik przedlift czy polift.
Taki wysprzeglik musi kosztowac od 200 zl w zwyż.
Przekierowanie