Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Syczący pedał hamulca
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mój seacik ma jakąś dziwną dolegliwość a mianowicie chodzi o to że po ściągnięciu nogi z pedału hamulca słychać syczenie jakby powietrze gdzieś uchodziło.

Czy któryś z kolegów miał podobny problem jeśli tak to co to było i jak to rozwiązać ?

Pozdrawiam.
Było parę razy. Nieszczelne serwo. Trzeba wymienić całe na nowe. Mój patent to popryskaj WD40 i naciśnij parę razy pedał. Na miesiąc spokój Big Grin No chyba że syczy jak wściekła teściowa, to wtedy półśrodki nie pomogą.
U mnie działało, bo nie była rozerwana uszczelka, odrobina smaru uszczelniała połączenie.
Jakie są koszty wymiany serwo ? Czy łatwo jest to naprawić samemu czy lepiej oddać do mechanika ?
Jeżeli nie masz zdolności mechanicznych, to nie zaczepiaj. Musisz rozebrać lewą stronę przedziału silnika i odkręcić pompę hamulcową, więc roboty jest troszkę. Cena - wpisz w googlach i trzymaj się fotela Big Grin
Witam kolegów. Mój Sharan miał takie samo zjawisko . Wyjąłem serwo, próbowałem coś kombinować ale nic z tego . Są jakieś uszczelki na alledrogo ale trafiłem nowe serwo w dość dobrej cenie. Szwagier proponował mi nowe z salonu za jedyne 1800 zł i to po kilku rabatach ! Ale w Krakowie znalazłem za 890 zł. Sklep AutoWanda. Były pewne obawy bo katalog podawał inny numer części niż ten który miało to uszkodzone serwo ale się wyjaśniło, była zmiana numeracji. No to wymieniłem i wakacje na luzie . Z wymianą jest trochę zabawy. Trzeba wymontować akum z podstawą . Osłonę mechanizmu wycieraczek. Zbiornik wyrównawczy chłodzenia .Potem pompa ABS . I żeby było łatwiej , odkręcić też pompę hamulcową od serwa . Jest kłopot z odłączeniem trzpienia serwo od pedału hamulca bo jest na końcu kula i na wcisk w plastikowej obsadzie od spodu pedała (hihi)...Ale ja go wytargałem siłą. Przy pompie ABS należy zaznaczyć które przewody gdzie były wkręcone żeby nie pozamieniać oraz ostrożnie żeby nie pozaginać delikatnych rurek . Ogólnie nic trudnego jeśli ktoś już kiedyś bawił się w rozbieranie maszyny. Generalnie odradzam kombinowanie domowymi sposobami. (jakieś uszczelniacze w płynie czy inne pomysły) To jest zbyt ważny element żeby tu oszczędzać. Oczywiście producenci i handlarze wiedzą o tym i dlatego tyle kosztuje blaszana puszka ze sprężyną w środku ..wrrrrrrr Angry
Witam, z góry przepraszam za odkop tematu. W moim shariku również borykam się z tym problemem. Czasami syczy spod pedału, czasami nie, lecz zdarza się to częściej niż rzadziej. Gdy wcisnę lekko pedał hamulca to syczenie ustaje. Czy to również wskazuje na uszkodzenie serwa? Znajomy mechanik mówił coś o membramie gumowej, że jest nieszczelna i wystarczy ją wymienić. Czy taki objaw ma wpływ na moc auta?

Pozdrawiam
Cześć. Powiem Ci kolego tak : serwo jest w zasadzie nierozbieralne. Są na aledrogo zestawy naprawcze w postaci uszczelki na ten ruchomy element (tłok?) połączony z pedałem. Właściwie można by spróbować ją wymienić choć osobiście wątpię w skuteczność. Uważam że lepiej kupić nowe. Tam wyżej pisałem gdzie kupiłem swoje serwo. Wymianę robiłem rok temu , przed wakacjami. Przejechałem coś około 18 tys i działa. Pytasz też o wpływ na moc silnika .... no wydaje mi się że tu związku być nie powinno ale nie jestem pewny.
Ja kupiłem te uszczelkę serwa z alle i wymieniłem nurkując pod kierownicę. Bez zaglądania pod maskę. Wciśnięcie nowe uszczelki wydaje się niemożliwe bez jej uszkodzenia, ale dałem radę po 2 nieudanych próbach i kupowaniu nowej uszczelki.
Przekierowanie