Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dodatkowe zegary z Scirocco
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
No i się udało ! Big Grin
Ło taka hybryda powstała na kokpicie :

[attachment=6027]

Kto się zapali do tego jeszcze jak zapałka do stogu siana ??Tongue
Rzeźby tochę jest ...
A co ten środkowy zegar pokazuje Huh
He he . Właśnie sam do końca nie wiem Big Grin
Nie mogę się doprosić instrukcji z forum Scirocco . Jest to forma sekundnika-czasomierza .
W scirocco pewnikem służy rajdowcom do sprawdzenia ile wyciągną na stekę , można też tam ustawić zegarek .
bardzo ciekawe Smile widziałem te 3 zegary chyba w nowszych scirocco.
Witam .
Aaaa zrobię jakiegoś świątecznego moda na temat tych dodatkowych zegarów . Może ktoś się jeszcze pokusi .
Na razie zabawka działa . To można powiedzieć , że mod sprawdzony .

Skusiłem się na podstawie filmiku Spacewalkera :
https://www.youtube.com/watch?v=0x0N4A0tIr8
i robótki u ruskich Smile
https://www.drive2.ru/l/462509017541902909/
https://www.drive2.ru/l/466115965436821630/

Co POTRZEBA ?
1. Zegary z Scirocco 1K8919527 ewentualnie New Beetle 5C5919527
2. Obudowę zegarów ( dla Scirocco jest 1K8857192 a dla New Beetle 5C5857192
Generalnie sprzedają to i tak w kompletach .
3. Odpowiedni gateway obsługujący dodatkowe zegary B9 np 7N0907530AN.
4.wtyczka do wskaźników 6R0972930
i ewentualnie jakieś złącze 5 pinowe
5 . Trochę kabelków tak ok 5 x 1mb 0,35 mm2
6. Iiiii dużo zaparcia jednak trzeba się napracować przy części mechanicznej .

Tak to zgrubsza wygąda od strony Etki :
[attachment=6035]
[attachment=6036]
Wracając jeszcze do zegarów dodatkowych są różne cyferblaty .
Takie porównaie do zegarów głównych . Zdarzają sie także zegary ze wskazówkami podświetlonymi na niebiesko .
[attachment=6037]

Taka uwaga . W naszych brykach 7N wszystko działa - nie ma problemu ze wskaźnikiem turbo . I znośnie się mieści na półce środkowej .

Zmęczyłem się Big Grin CDN....
No to lecim dalej . Część elektyczna ( która okazała się łatwiejsza ) .

Na 99% trzeba wymienić gatewaya (19)
Na taki co obsługuje dodatkowe zegary ( W insallation list gatewaya musi być
B9 ) .
Przykład skanu mojego starego bez B9:
[attachment=6041]
i takiego z B9
[attachment=6042]

Zabawa z wymianą bramki (19) jest opisana tutaj:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10818

Gateway , który dobierzecie musi obsługiwać wszytkie elementy wyposażenia PR jakie dotąd macie .
Jeszcze jedna wtopa , jeśli macie panorama dach to gatek musi obsługiwać CAN rozszerzony :
[attachment=6040]

Kodowanie wiadomo odbywa się przez ''odptaszkowanie '' sterowników w installation list .
Acha , jeszcze jedna ciekawostka . Przy wymianie gateway'a gubi się dane akumulatora . Trzeba jeszcze raz wpisać swój akumulator ( a dokładnie pojemność )
[attachment=6043].

To teraz przechodzimy do budowy wiązki podłączeniowej . Tak z zapasem potrzeba 1 mb by spokojnie ją przełożyć od zegarów do schowka środkowego .
Lista podłączeń pinów :
[attachment=6044]

I główny schemat podłączeniowy zegarów :

[attachment=6050]

Wykorzystujemy wtyczkę do zegarów 6R0972930 , zastosowałem także gniazdo-wtyczka by móc w przyszłości odąłczyć schowek z zegarami od stałej instalacji . ( a nawet okazał się niezbędny ten podział instalacji)
Pomoże nie zaszkodzi : dwa przewody CAN zrobiłem na skrętkę jak VW przykazuje .
Tak zgrubnie wygląda wykonana instalacja ''goła''
[attachment=6045]
[attachment=6046]
Wiązkę po zamontowaniu zabezpieczyłem taśmą parcianą do kabli - wyszedł oryginał Smile

To czas montować . Spokojnie , teraz czeka nas biurowa robota na siedzeniu kierowcy : Tongue
Wydłubujemy zegary tutaj opis :
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10925

Mamy dostęp do wtyczki wskaźników :
[attachment=6047]
I widać jak ją rozebrać , bo będziemy się dolutowywać do pięciu kabelków .
Wiązkę wskaźników odłączamy od karoserii ( można ja wtedy jeszcze troszkę pociągnąć . I ściągamy taśmę parcianną . .
Za chwilę dalszy ciąg programu bo się załączniki nie mieszczą .....
To dokończenie do instalacji elektrycznej .
Trza się wpiąć w wiązkę od zegarów głównych .

Wyszukujemy po kolei
kabelki od pinów : 32 , 31 , 16 , 28 , 29 i wpinamy się odpowiednio kabelkami :
1,3,6,7,8 ( piny od wtyczki zegarów dodatkowych ) .
Taki patencik na dolutowanie bez stresu :
[attachment=6053]
[attachment=6051]
Tak to wygląda w czasie pracy i na gotowo :
[attachment=6052]
[attachment=6054]
[attachment=6055]
Zabezpieczamy luty . Zawijamy taśmą na gotowo instalacje stałą cz1 .

Możemy sprawdzać czy działa .

Podąłczamy zegary główne . Drugą część instalacji lepiej mieć jeszcze ''surową'' bez oplotu taśmą , Wyjdzie w praniu w części machanicznej .
Szybko włączamy VCDSem w gateway'u B9 .
Podłączamy zegary dodatkowe .
Stacyjka ....
I .....
[attachment=6056]
I by się wydawało , że z górki a tu ConfusedHuh jeszcze część mechaniczna .
Dobra to ostatni etap zabawy . Brniemy dalej .
Dotąd można było wykonywać poszczególne etapy bez wiedzy księgowej .
Ale teraz trzeba by zabrać do domu schowek środkowy zwany dalej '' Mobilną damską torebką '' .

Trudna sprawa jak to zrobić Huh
Wysyłamy odpowiednie pismo i nie oczekujemy odpowiedzi .
[attachment=6057]
Skąd te bzdury wziałem ? Ano takimi pięknymi słówkami nas karmią na stronach deelerów samochodów .
Wyciągamy schowek ( 2 śrubki) i zostawiamy zaślepkę .
[attachment=6058]

Teraz trzeba wykonać szablon by wyciąć otwór na obudowę dodatkowych zegarów .
[attachment=6059]
[attachment=6060]

Cały schowek warto rozłożyć na dwie części będzie poręczniej robić :
[attachment=6061]
Zapamiętać jak idą sprężyny i tulejki bo potem będzie ''bul'' ,że nie chce się otwierać .
Mocujemy szablon i zgrubnie wycinamy :
[attachment=6062]
Pokrywa schowka skałda się dwóch plastików a'la plaster miodu .
Przyjąłem najgorszą metodę Confused: wycinałem na gorąco lutownicą , potem trzeba to wszystko opiłować i dopasować . Połowę roboty odpadnie jak będzie się to wycinać włosówką . .
[attachment=6063]
Jakbym musiał to jeszcze raz robić ( o mały włos ) to bym się z otworem przesunął jak nadalej do tyłu . Nie wyskoczy problem z przyciskiem otwierania .
Duuuużo godzin upłynęło jak to spasowałem . Po drodze inaczej rozwiązałem mocowanie wskaźników w obudowie . Będzie więcej miejsca w Damskiej mobilnej torebce .
[attachment=6065]
[attachment=6066]
Zaczyna się jakoś klarować :
[attachment=6067]
Jeszcze po drodze trzeba rozwiązać przeprowadzenie kabla od wskaźników . Wybrałem lewy zawias , który jest w środku pusty . Dwa otworki , przepychamy kabel i owijamy taśmą parcianą . Z powrotem montujemy wtyczkę pośrednią .
[attachment=6068]
Całość zabezpieczyłem folią od spodu by nie przeszkadzały wystające duperele przy wyciąganiu rzeczy ze schowka .
[attachment=6069]

Składamy schowek w całość . Uwaga przy naciąganiu sprężynek - można dostać po paluchach .
Sam montaż schowka i podłączenie - minuta roboty .

KONIEC .Big Grin
To zobaczymy czy komuś chce się to poczytać a jeszcze bardziej to wykonać Smile
Szablony czekają na następnego kamikadze .Big Grin
Powodzenia .
Jakby ktoś się skusił, istnieje takie coś do sharana/alhambry:

[Obrazek: lpaq315.png]
Stron: 1 2
Przekierowanie