Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: [AUY] 4Motion - szarpie, drży, brak mocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam - pacjent to mój Szarik AUY 4Motion 115PS.
Od niedawna następująca bolączka - na 3,4,5 biegu od ok 2000-2500obr/min tak do 3000tyś spadek mocy, silnik jak gdyby dławi się podszarpuje, buda cała drży i wpada w rezonans, przy ok. 3tyś obr/min problem ustępuje auto zbiera się ładnie i idzie resztkami sił do przodu.
Z odpalaniem jak na razie nie ma problemu, pali na dotyk z tym, że jest takie dziwne szarpnięcie silnikiem przy rozruchu.
Na postoju buda mi lekko drży - drgawki/rezonans nasilają się od obrotów jałowych do tak ok. 1500obr/min.
Jakiś czas temu czyszczona geometria turbiny - wszystko na plus bo auto lepiej się zbierało.
Ciężko stwierdzić co go boli - obstawiam dwumas, pompki, półośki ?? poduchy raczej spoko.

Logi takie na szybko poniżej:
001,003,004 --> https://log.malonetuning.com/chart/34000...PCtwF6AQAA
003 --> https://log.malonetuning.com/chart/34001...AAAA%3D%3D
008,010,011 --> https://log.malonetuning.com/chart/34002...dBsBAAA%3D
013,018,023 --> https://log.malonetuning.com/chart/33999...bxYBAAA%3D
Te logi to takie byle co. Zrób pełnego loga od samego dołu bo w wiekszosci to robisz od 2000 rmp. Zrób od np 1000 rmp i przytrzymaj trochę do tych 3-3,500 rmp.
Jakieś błędy jakieś masz??
Masz b.wysokie bipy 1,3,4 ponad 100 to już musza byc jakieś problemy.Korekty też szaleją. Do tego rozrząd do poprawy bo też na granicy wytrzymałości.
Zrób porządnego loga i zoabczym.Rolleyes
logi osobno grup z pedalem wcisnietym w podloge bo tu to trzy grupy naraz robione i jeszcze pedal gazu wcisniety byl tylko 2.5 sekundy.
Poprawione logi, mam nadzieję, że teraz ok.

Statyczne:
003 https://log.malonetuning.com/chart/34017...AAAA%3D%3D
004 https://log.malonetuning.com/chart/34018...wo0AAAA%3D
013 https://log.malonetuning.com/chart/34019...AAAA%3D%3D
023 https://log.malonetuning.com/chart/34020...cxb8K4AAAA

Dynamiczne:
008 https://log.malonetuning.com/chart/34021...OJPcK7AAAA
010 https://log.malonetuning.com/chart/34022...AAAA%3D%3D
011 https://log.malonetuning.com/chart/34023...AAAA%3D%3D
013 i 023 https://log.malonetuning.com/chart/34024...wrgAAAA%3D

Ogólnie to nie wiem co się dzieje z pompkami, jakieś kosmiczne wartości, BIP'y zawsze były wysokie odkąd kupiłem ten samochód, ale nie było problemów więc olałem ten temat.
Ja bym pompki wyciagnal i oblukal jak wygladaja oringi. Ale albo pompki szmelc albo oringi robia zamieszanie. Poza tym turbo to tez ma problemy. moze byc luz na uchu od sztangi albo geo ma problemy.
Żaluzje w turbinie były czyszczone w wakacje, sztanga nie była ruszana.
Co nie znaczybze chodzi prawidlowo. 2 sekundy mocno przeladowuje a potem niedoladowuje.
Generalnie i tak problem lezy w ukladzie paliwowym.
Witam.

Wysokie ponad miarę bip-y w "+" to albo zacierające się pompowtryski albo problem z wiązką/konektorkami, pomijam fakt włożenia niewłaściwych pompek. Po log-ach widać, że tu jest problem złożony z kilku pomniejszych, tak jak koledzy piszą najpierw porządek z pompkami, potem rozrząd i na koniec ewentualnie turbo.

Pozdrawiam
Przekierowanie