Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam serdecznie! Jako nowy użytkownik Sharana i tego forum chciałbym się w pierwszej kolejności przywitać Smile
Auto zakupiłem niedawno w Szwajcarii bezpośrednio od właściciela, na pewny przebieg 158kkm i ogólnie jest w fajnym stanie. Na pierwszy rzut oka jeździ ok, przyspiesza, hamuje, skręca, turbo pracuje, spala normalnie (mieszczę się widełkach 8.5-9.5l/100km przy moim trybie jazdy). Aby tak różowo nie było, pluje checkiem na zegarach. Odczytałem następujące błędy:


17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-00 - -
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-00 - -

Dwa pierwsze nie dają się skasować. Wnioskuję, że sondę trzeba wymienić. Ale jak ugryźć temat EGR w benzyniaku :?:
W najbliższych planach lekka korekta softu i LPG. Najpierw bym chciał wyeliminować wszelkie niedomagania.

http://vaglog.pl/log-001_002_031_R2eYWRM.html
http://vaglog.pl/log-001_002_033_8Hi6925.html
http://vaglog.pl/log-001_020_002_9uyGA14.html
http://vaglog.pl/log-001_003_020_9DHGDMt.html
http://vaglog.pl/log-001_115_118_le6I3nZ.html

Wskazania lambdy po logach w grupie 032 - +4.3% i 7.0%
Błędy lambdy zgubione, winna okazała się ta za katem. Natomiast wraca błąd EGRa po ok.kilkudziesięciu km
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 35-00 - -

Auto jeździ normalnie, ma moc. Olać czy szukać dalej :?:

P.S.... Dzięki za dotychczasowe rady i wskazówki Big Grin
Też miałem niedawno ten P0401. Usunąłem bo brakło przyczyn i nie ma problemu.
Ale usunąłeś EGRa czy czy tylko błąd Wink ?
Błąd. Mi usuwanie(zaślepienie) EGRa nie uszłoby tu przy przeglądzie na sucho.
Sęk w tym, że u mnie błąd wraca po kilkudziesięciu kilometrach. Mało tego, w zegarach mam pięknego żółtego checka Sad
no to sprawdzic szczelnosc ukladu recyrkulacji i nie tak na odpierpapier tylko konkretnie plus jak pracuje sam zawor egr- tez konkret.
To jeszcze podziel się tajemną wiedzą jak to zrobić konkretnie Shy Auto kupiłem prywatnie w CH, ma ori przebieg 158kkm i nie wygląda na grzebane. Chyba, że ze starości któryś wężyk pękł. Dobiorę się w ogóle do zaworka biorąc pod uwagę ilość miejsca (a właściwie jego brak Wink z tyłu silnika ?
Mam ten sam problem wracający co jakiś czas, błąd P0401 tylko ze w 2.0 benzyna. Przez ostatnie 4 miesiące było OK. Czyściłem dolot. Robiłem adaptację egr oraz przepustnicy, wymieniłem zawór. Zrobiłem nawet cross-testy z zaworem z "dobrej alhambry" i problem jest dalej. Mam wszystko sprawdzone, jedynie pozostało mi czyszczenie kanałów egr-u w dolocie przy okazji wymiany świec. Może to przyniesie jakieś efekty.
wyczyscic sprawdzic czyli nie tak na odwal sie ze jak nie ma dziury na pol palca to jest okej. Ma byc szczelne wszystko i tyle. EGR ma dzialac bez przyciec a jest on elektryczny w 1.8t wiec duza szansa ze ta czesc elektryczna szwankuje. Samo dzialanie zero jedynkowe czyli podajac napiecie moze i dzialac na pierwszy rzut oka calkiem dobrze ale pamietajmy ze ECM steruje egr dosc precyzyjnie i np otwiera egr procentowo czyli nie ON i OFF tylko na pol gwizdka ,troche wiecej lub mniej.
Stron: 1 2
Przekierowanie