Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: AUY Pęknięty tłok
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Witam. Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Seata Alhambry 1.9 TDI 115 KM (silnik AUY) z przebiegiem 206 tys km. Od zakupu zrobiłem jakieś 5 tyś km. Zapowiadało się obiecująco, rozrząd był wymieniony jeszcze w germani przy 199k i faktycznie był, wygląda świeżo oryginał VW. Pompki w stanie dobrym wszystko się mieściło w normach sprawdzone miałem w Vagu git.. lać i jeździć. Po zakupie wiadomo olej + filtry etc. A tu nagle ... wracam ostatnio z pracy (około 40km w jedną stronę) i przy wyprzedzaniu auto traci moc....i nie równo pracuje... myślę hymmm może pompka siadła. Stwierdziłem że silnik nie pali na jeden gar. Podpinam pod Vaga a tam 4 cyl dawka + 2.99mg...(wiązka ok nie przerwana). Zamieniam pompki miejscami 4 z 3 i dalej to samo dawka na 4 cyl. + 2.99 nie zmienia się. No to sprawdzam kompresję a tam ...nic zaledwie 2-3 atmosfery Sad . No to dalej do roboty zrzucam głowice.... a tam moim oczom ukazał się taki obraz

[Obrazek: 6390416600_1501190505_thumb.jpg]

Pęknięty 4 tłok.... a na domiar złego 1 i 3 nadpęknięty. Co mogło być przyczyną pęknięcia ???
Nie mam pojęcia czy silnik był kiedyś robiony czy nie. Głowica w bdb stanie(nie wiem czy była kiedyś planowana czy nie), wałek szklanki nie wyjechane, jedynie delikatnie panewki pod wałkiem troszke wytarte. Uszczelka pod głowicą była cała o grubości 3 karbów(najgrubsza) ale uszczelka i tak jest dobierana do wystawania tłoków z nad bloku. Panewki na korbowodach ok troszkę powycierane ale jak na 200k przebiegu to myślę ze są ok.

Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogło być przyczyną pęknięcia tłoka/ów ??
Za wczesny ustawiony zapłon ?? Przegrzanie silnika ?? Help.

2 tłok sie uchował
[Obrazek: 2332017000_1501191070_thumb.jpg]

A tu nadpekniety 1 i 3
[Obrazek: 8619669500_1501191187_thumb.jpg]
[Obrazek: 9856117100_1501191071_thumb.jpg]
Duza szansa jakiejs wady odlewu bo na problem z pompkami mi to nie wyglada jakos. Choc jest to mozliwe. Pamietac trzeba co juz powtarzalem wiele razy ze wtryski sorawdza sie na maszynie. Nie ma opcji sprawdzenia ich vagiem czy innym sprzetem elektronicznym. Szybciej je sprawdze bez sprzetu na jezdzie bo poprostu wiem jak.

P.s w zadnym dieslu zaplonu sie nie ustawia bo to silniknz zaplonem samoczynnym. A juz w pd nawet w kat wtrysku nie ingerujemy.
Tak tak wiem ze kata wtrysku nie ustawimy tylko synchronizacje. A czy zla synchronizacja mogla miec wplyw na zle spalanie mieszanki i pompki wtryskiwaly szybciej ON ? Sam juz nie wiem. Caly czas sie zastanawiam co bylo przyczyna tego ze tlok pekl. Bo przecierz chodzi o to by wyeliminowac przyczyne awarii a nie jej skutki... Przegrzany raczej nie byl bo cylindry sa prawie w idealnym stanie a lejace wtryski to predzej by dziure wypalily. A na cylindrach naprawde nagaru prawie zero zadnej smoly czy nadtopien nie ma ....tylko pekniete
Synchro nie ma nic do tego. Zapewne wada w materiale.
Ja miałem identycznie tylko że na jednym tloku nr 1. Też się stało pod dużym obciążeniem ,bieg 6 i góra świętej. Anny jak ktoś wie. Mój ma już prawie 400 tys. Ja bym zwalił winę na lejący wtryskiwacz/e. Pamiętaj dwa środkowe są inne i zewnętrzne też inne.. pozdro.
Tak wiem ze tloki parami 1z2 i 3z4. Pompki poleca do sprawdzenia a tloki juz zamowione 4 szt. Pozdro i dzieki za podpowiedzi.
podciecia pod zawory sa symetryczne. wazne zeby byly tloki od kompletu fabrycznego czyli jednakowa ich waga. potem dobierz grubosc uszczelki pod glowice na podstawie wystawania tlokow z bloku.
Komplet fabryczny z innego AUY. Kurcze uszczelkę już zamówiłem 3 korbowa taka jaka była. A to ile tłok wystaje ponad blok zależy bardziej od wysokości tłoka czy od wysokości bloku ??
Od wszystkiego bo inod korb i od podpor pod wal i od tlokow. Radze dobrac dokladnie bo tu mowa o wielkosciach 0.1 milimetra. A przez to bedziesz albo ladnie zapalal albo w zime bedziesz duzo dluzej korbowal no i spadek mocy. Jesli roznica bedzie z uszczelki z jednym jarbem a dasz z trzema to mysle ze z 15 koni stracisz jak nic.
Czujnik zegarowy jest. Jeszcze tylko wyspawac sobie podstawe do czujnika i bede mierzyl jak zaloze tloki Cool . A uszczelke bez problemu mi wymienia jak sie okaze ze wystaja mniej niz te poprzednie.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie