27-07-2017, 23:28
Witam. Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Seata Alhambry 1.9 TDI 115 KM (silnik AUY) z przebiegiem 206 tys km. Od zakupu zrobiłem jakieś 5 tyś km. Zapowiadało się obiecująco, rozrząd był wymieniony jeszcze w germani przy 199k i faktycznie był, wygląda świeżo oryginał VW. Pompki w stanie dobrym wszystko się mieściło w normach sprawdzone miałem w Vagu git.. lać i jeździć. Po zakupie wiadomo olej + filtry etc. A tu nagle ... wracam ostatnio z pracy (około 40km w jedną stronę) i przy wyprzedzaniu auto traci moc....i nie równo pracuje... myślę hymmm może pompka siadła. Stwierdziłem że silnik nie pali na jeden gar. Podpinam pod Vaga a tam 4 cyl dawka + 2.99mg...(wiązka ok nie przerwana). Zamieniam pompki miejscami 4 z 3 i dalej to samo dawka na 4 cyl. + 2.99 nie zmienia się. No to sprawdzam kompresję a tam ...nic zaledwie 2-3 atmosfery . No to dalej do roboty zrzucam głowice.... a tam moim oczom ukazał się taki obraz
Pęknięty 4 tłok.... a na domiar złego 1 i 3 nadpęknięty. Co mogło być przyczyną pęknięcia ???
Nie mam pojęcia czy silnik był kiedyś robiony czy nie. Głowica w bdb stanie(nie wiem czy była kiedyś planowana czy nie), wałek szklanki nie wyjechane, jedynie delikatnie panewki pod wałkiem troszke wytarte. Uszczelka pod głowicą była cała o grubości 3 karbów(najgrubsza) ale uszczelka i tak jest dobierana do wystawania tłoków z nad bloku. Panewki na korbowodach ok troszkę powycierane ale jak na 200k przebiegu to myślę ze są ok.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogło być przyczyną pęknięcia tłoka/ów ??
Za wczesny ustawiony zapłon ?? Przegrzanie silnika ?? Help.
2 tłok sie uchował
A tu nadpekniety 1 i 3
Pęknięty 4 tłok.... a na domiar złego 1 i 3 nadpęknięty. Co mogło być przyczyną pęknięcia ???
Nie mam pojęcia czy silnik był kiedyś robiony czy nie. Głowica w bdb stanie(nie wiem czy była kiedyś planowana czy nie), wałek szklanki nie wyjechane, jedynie delikatnie panewki pod wałkiem troszke wytarte. Uszczelka pod głowicą była cała o grubości 3 karbów(najgrubsza) ale uszczelka i tak jest dobierana do wystawania tłoków z nad bloku. Panewki na korbowodach ok troszkę powycierane ale jak na 200k przebiegu to myślę ze są ok.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co mogło być przyczyną pęknięcia tłoka/ów ??
Za wczesny ustawiony zapłon ?? Przegrzanie silnika ?? Help.
2 tłok sie uchował
A tu nadpekniety 1 i 3