Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Użycie wiązki wycieraczki do twierania klapy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema

muszę prosić Was o pomoc, bo z elektryki jestem bardzo słaby i mimo, że są na forum schematy, totalnie ich nie rozumiem. Ptrzę w nie bez przerwy i totalnie nie wiem, o co chodzi.

Do sedna. Chcę zrobić otwieranie tylnej klapy guzikiem, takim jak w passatach. Mam już taki guzik. Chciałem wykorzystać wiązkę tylnej wycieraczki, której nie mam. Są tm cztery kable - brązowy, brązowo-żółty, czarno-żółty i chyba żółto-zielony. Do mechanizmu otwarcia silniczka idą tylko dwa przewody - brązowy i czerwony.

Próbowałem na wszelkie sposoby to podłączyć, ale reakcja była jedynie po stałym plusie, więc zamek był ciągle otwarty, bez względy na włączenie zapłonu i położenie manetki tylnej wycieraczki. Jak to zrobić, żeby to działało, jak wycieraczka, czyli kiedy zmieniamy położenie manetki, a nie non stop bez przerwy.

Dziękuję za pomoc
A to jest oryginalny "guzik"? Jeśli nie to możliwe że jest niewłaściwy bo wygląda na to ze ma wbudowany przekaźnik z samopodtrzymaniem(nie wiem niestety jak się to po polsku określa) i w momencie otrzymania impulsu zamyka obieg i podtrzymuje ten stan.
Na razie tego nie podłączyłem do guzika. Jest to nadal w oryginale, czyli podpięte do manetki. Ale może tam jest jakiś przekaźnik?
Przekaźnik z wycieraczki działa inaczej i daje stały sygnał a interwał jest regulowany przerywaczem.
O widzisz, to już coś. A wiesz, gdzie on jest? On będzie pod kierownicą, w skrzynce?
Nie mam pojęcia Big Grin Wiem jak to działa z elektrycznego punktu widzenia ale gdzie pochowane to nie.
Czekaj. Co dokladnie chcesz zrobic? Ma byc tak ze ma isc sygnal na ten obwod co jak ciagniesz za klamke w klapie to slychac otwieranie tak? I to chcesz uzyskac z guzika w kabinie i wtedy klapa ma sie sama otworzyc do gory tak?
Tak jest. Odskoczy dzięki innym stoperom.
Witam.

Z tego co pamiętam, jeśli chodzi o tylną wycieraczkę to pin1 przewód brązowy to stała masa, pin2 przewód zielono-żółty to sygnał modulowany/zmienny z włącznika wycieraczek, a pin3 przewód brązowo-żółty to sygnał modulowany/zmienny do/z włącznika wycieraczek i pompki spryskiwacza i ewentualnie przekaźnika spryskiwaczy lamp, pin4 przewód czarno-żółty to zasilanie "+" po zapłonie to samo co dla włącznika wycieraczek. Silniczek otwarcia tylnej klapy jest sterowany modulowanym "+" z modułu centralnej elektryki dlatego jak podasz na niego stały "+" to masz cały czas otwieranie. Natomiast mikrowłącznik w klamce, dający sygnał do modułu centralnej elektryki dla uruchomienia silniczka otwarcia klapy jest sterowany masą czyli po prostu przekazuje podłączoną do niego stałą masę po jego zwarciu do modułu więc najprościej jest podłączyć się do niego, po przez diodę, przewodem z pin2 lub pin3, na którym w najdogodniejszej dla nas pozycji włącznika wycieraczek pojawia się masa. Jeżeli masz schematy, to żaden problem, ewentualnie pominąć instalację, wykorzystać tylko przewody do zapodania masy.

Pozdrawiam.
Dzięki, coś już wiem Smile jak auto wróci od lakiernika, to odłączę manetkę i przetestuję to z włącznikiem od razu Wink
Przekierowanie