Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Analiza Golf V 1.9 TDI BKC 105 KM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie, poszukuję pomocy w sprawie analizy logów z Golfa MK5 1.9 TDI 105 KM. Padła mi turbina, a objawiło się to zwiększonym spalaniem i syczeniem przy dodawaniu gazu. Kupiłem turbinę używaną, założyłem i wydawałoby się po przejażdżce, że jest ok. Mam jednak problem z podwyższonym spalaniem. Przy 120 km/h pokazuje 7-7,5 litra, przy 140 km/h 8-8,5 litra. Podwyższone spalanie odczuwałem jeszcze kilka tygodni przed tym jak padła mi turbina, aż w końcu coś się rozszczelniło. Przed awarią przy 120 km/h spalanie wskazywało w granicach 5,5 litra, a przy 140 km/h 6,8l - 7l. Do Golfa wgrałem nową mapę, lecz to także nie obniżyło spalania. Poniżej wrzucam logi przed i po chipie.

Logi przed chipem:
003, 010, 011: http://vaglog.pl/log-003_010_011_NzF9o7.html
008, 011: http://vaglog.pl/log-008_011_eh8D29.html
003 BS: http://vaglog.pl/log-003_Qac6i.html


Logi po chipie:
Dynamiczny:
003-010-011: http://vaglog.pl/log-003_010_011_44702br.html
003-010-011 - na 5 biegu: http://vaglog.pl/log-003_010_011_TXG6XZ.html

Basic Settings:
003: http://vaglog.pl/log-003_W3r0Pe1.html
011: http://vaglog.pl/log-011_75AFi.html

Statyczne:
01-001: http://vaglog.pl/log-001_zuVOi9.html
01-003: http://vaglog.pl/log-003_EK10gd2.html
01-004: http://vaglog.pl/log-004_qiJfn37.html
01-007: http://vaglog.pl/log-007_0IELl4.html
01-011: http://vaglog.pl/log-011_USUadj.html
01-013: http://vaglog.pl/log-013_7Sh6I00.html
01-018: http://vaglog.pl/log-018_OyOTS5.html
01-023: http://vaglog.pl/log-023_8Y0ULA2.html

Z tego co zauważyłem, to przed chipem w dynamicznym 003 są za duże pomiary powietrza, czy to wskazuje na nieszczelność w dolocie? Przepływomierz kupowałem nowy Boscha w tym roku, więc raczej wskazuje dobrze. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.
generalnie nie ma zastrzezen jedynie po chipsie widac ze turbo przeladowuje i nie moze ecm sobie z tym poradzic mimo wysterowania granicznego.
A ta przpelywke to co wymieniales to masz prawidlowa co powienies miec czy tak zamiennie dales czy cos w tym stylu. Choc pokazuje poprawnie to pytam wzgledem tego podwyzszonego niby spalania.
Przepływomierz odpowiednio dobrany do silnika, numery wszystko się zgadza. Przed chipem w 003 nie są za wysokie odczyty powietrza? Z tego co widzę, to powinno być 850.0 a jest nawet 1025.0.

Na początku tego roku miałem podobny problem, przez kilka miesięcy miałem podobne spalanie, a w logach nic nie było widać. Pewnego dnia na autostradzie wydmuchało większą dziurę, która była już odczuwalna i był słyszalny gwizd w kabinie - co pozwoliło na szybkie namierzenie dziury. Po wymianie odczuwalne 30 KM więcej, spalanie niskie, takie jak podawałem wyżej - przy 120 km/h pokazywało 5,5l. Pojeździłem z miesiąc i spalanie znów zaczęło rosnąć, aż padła turbina. Myślałem, że to spalanie rosło przez padającą turbinę, ale po wymianie turbiny jest nadal duże.

Dlatego lepiej byłoby przeanalizować te logi pod kątem nieszczelności czy może zapchanego EGR? Może ta nowa (ale używana) turbina jest źle ustawiona czy coś?

Dzięki za zainteresowanie tematem. Smile
Przekierowanie