Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sharan 1.8t 2001 rok EPC CHECK
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzień dobry

Po zrobionej trasie ( 500 km )
W aucie zaczęło przy przyspieszaniu stukać jeśli dobrze wyczytałem fory. ( tutaj stawiam na polos prawa ) im szybciej jadę ( np 120 km/h ) tym buda bardziej się trzesie oraz w jeździe pod obciążeniem ( podjazd pod górę )stukanie sie nasila przy
Puszczeniu gazu przestaje stukać . Przy wrzuceniu na D lub R jest odczuwalny luz na pół osi
Ale jest jeszcze jeden bardziej interesujący problem , przy dynamicznym przyspieszaniu przy redukcji , biegu ( w aucie jest automat )w aucie jest stuk i szarpnięcie oraz zaswiecaja się kontrolki EPC I CHECK jednocześnie . Mrugnał na pół sekundy i auto jedzie normalnie dalej . Skrzynia w trybie manualnej skrzyni i problemu nie zauważyłem .
Wyskoczyła mi kontrolka od świateł i rzeczywisicie światła stop nie miałem , żarówkę zmieniłem autem nienejchalen niestety jeszcze wiec nie wiem czy lepiej ,
Aczkolwiek EPC GAŚNIE po przekreceniu kluczyka CHECK tak samo .

Pytania :
Czy luz na pół osi może wpłynąć na EPC I CHECK ?
Czy z takim stukoten dojadę w tempie do 100 km:h 500 km trasy do swojego mechanika czy lepiej próbować naprawić na miejscu ?
Możesz też sprawdzić czy Masz dobrze dokręcony wahacz oraz czy niema luzu w kielichu gdzie dokręca się amortyzator .Tam jest guma która mogła się wyrobić-przez co poluzować nakrętka .
Ogarnięte

Informacyjnie : lewy przegub wewnętrzny złapał luz duży , prawy trochę mniejsz ma luz w sumie auto i tak na podnośniku do wymiany oba .

Objawy bicie przy przyspieszaniu ustaje przy odjęciu gazu .
Dzień dobry
Mam takowy problem , gdyż auto normalnie dojechało na "cpn" zatankowałem , przejechałem z 200 metrów stanąłem na światłach i auto zaczęło dosyć mocno podszarpywac . Zatrzymałem się otworzyłem drzwi żeby posłuchać ewidentne na 3 cylindrach działa ( na paliwie i na LPG tak samo ) .
Dom - Vag - wyskoczył błąd - 16684 oraz 16688 ( brak zapłonu na 4 cylindrze )
Wg mnie to cewka ?
ale może ktoś miał taki przypadek i coś innego było , a warto zasięgnąć opinii .
Zamień miejscami z inną cewką, ja zmieni się cylinder na którym miałeś błąd to będziesz pewien że to cewka
Nic nie zamieniaj kod 16684 to wykrycie wypadania zapłonów, a kod 16688 to wypadanie na 4 cylindrze. Moja diagnoza nowa cewka na 4 cylinder i będzie OK.
Cewka rzeczywiście numer 4 padła zmieniłem jak tej odjął .
Aczkolwiek epc wraz z check czasami przy redukcji potrafią się zaświecić i silnik odetnie
Aczkolwiek tylko na lpg na benzinu tego brak , wg. Moich przemyśleń świece mogą być c jeszcze słabe , ktoś potwierdza ?
Przekierowanie