Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Pierwsze logi w życiu! Proszę forumowiczów o pomoc w analizie :) TDI AUY 115km
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich serdecznie. Moje autko Seat Alhambra 1.9 TDI 115 AUY 2003r. Borykam się z kilkoma problemami (słabe przyspieszenie, wyższe spalanie, późno załączająca się turbina i prędkość max 160km/h - nie więcej...). W końcu, według poradnika, zrobiłem moje pierwsze logi w życiu i tu bym prosił o przeanalizowanie ich, bo niestety niewiele mi one mówią.

Logi basic engine po minucie na każdy na biegu jałowym:

000 - http://vaglog.pl/log-000_qWWS4XO.html
003 - http://vaglog.pl/log-003_aC427.html
004 - http://vaglog.pl/log-004_fMxo6.html
011 - http://vaglog.pl/log-011_js1ijw.html

Logi statyczne:

000, 001, 003 - http://vaglog.pl/log-000_001_003_91uJz1d.html
004, 007, 013 - http://vaglog.pl/log-004_007_013_FryAVk.html
010, 018, 023 - http://vaglog.pl/log-010_018_023_0ra358.html

Logi dynamiczne:

003, 004, 010 - http://vaglog.pl/log-003_004_010_85b56.html
011, 001, 008 - http://vaglog.pl/log-011_001_008_hicGc3.html

Mam nadzieję, że wszystko zrobiłem dobrze.

Sam na wstępie powiem, że przepływomierz najprawdopodobniej jest uszkodzony, przełożyłem od taty z a4 2004r. 1.9 TDI 130km bosch i on na moim nie chciał jechać, jednak ja na jego nie czułem różnicy.

I tak na marginesie, jeżeli można, według wskazań temperatury na zegarach miałem już 90 stopni, jednak w engine było 75 a w instruments 72. Długo czekałem aż wzrośnie do 90 ponad 10 minut po tym jak było 90 na zegarach. Potem różnica między engine a instruments była okolo 6 stopni ale zawsze inna niż pokazywały zegary. Czy to jest uszkodzony czujnik temperatury ten z tyłu silnika z zieloną wtyczką? Ale czy nie powinna temp w instruments i na zegarach być taka sama?

Z góry dziękuję, jeżeli ktoś zechce mnie wspomóc swoją wiedzą Smile
co do przepływki to to może być nieszczelność w dolocie no chyba że jest walnięta a auto kopci jakoś?
Turbo bardzo późno zaczyna pompować więc obstawiam że geo stoi albo suszara już zdycha.
No i jeszcze jedno bardzo ważne dynamiczne logi rób po jednej grupie a nie trzy naraz bo co to za log jak skoki obrotów są po 400rpm Dodgy
Przeplywka nie tnie dawki. Turbo chyba pozno wstaje. Ale generalnie logi rob z jddna gora dwoma grupami i na 5 biegu. Na autostrade i dzida. Osobno lub razem 003 i 011 zrob by te wyniki byly poszatkowane w odstepach nie wieksxych jak co 100 obr.
Przeplywki w 115 i 130 sa inne i nie tu lezy problem.
Dziękuję za informacje. Nastepne dynamiczne logi zrobie tak jak koledzy doradzacie. Ta przepływka ze 130 z której akuray brałem jak sprawdzałem miala te same numery ale poszukam kogoś z takim samym silnikiem. Na podstawie tych logów już nic wiecej nie da się powiedzieć? Nie liczac turbo i przepływki reszta wydaje się być ok? Z turbiną powinienem wybrać się na regenerację czy samemu jeszcze coś mam w niej sprawdzić?

Aha a autko nie kopci. Wiadomo mały bączek jak wcisnę, ale to tak nic.
Zrob te logi wpierw. Rozumiem ze te 160 to wyciskasz na 5 biegu nie na 6.
Tak na 5. 6 dalej tez juz nie idzie. Znajde kawalek drogi i zrobie logi i dam znac :-)


Te logi tylko 003 i 011 zrobic nowe czy ktore jeszcze?
(22-05-2017 20:47)wesol napisał(a): [ -> ]Przeplywka nie tnie dawki. Turbo chyba pozno wstaje. Ale generalnie logi rob z jddna gora dwoma grupami i na 5 biegu. Na autostrade i dzida. Osobno lub razem 003 i 011 zrob by te wyniki byly poszatkowane w odstepach nie wieksxych jak co 100 obr.
Przeplywki w 115 i 130 sa inne i nie tu lezy problem.

Kolego Wesol, naposałeś, że przepływomierz nie tnie dawki. Czytam i szukam ale nie moge znaleźć czy to dobrze czy źle. Ma ciąć czy właśnie nie? Może głupie pytanie ale nie moge znaleźć tych informacji w internecie. Pozdrawiam
No ma nie ciac by silnik dostawal odpowiednia ilosc paliwa.
(24-05-2017 10:09)wesol napisał(a): [ -> ]No ma nie ciac by silnik dostawal odpowiednia ilosc paliwa.

Czyli przepływomierz wygląda na sprawny? To super Smile Czyli faktycznie coś musi się dziać z turbiną. Jak tylko uda mi się zrobić nowe logi dam znać kolego Wesol Smile Dziękuję za pomocne informacje
Ewentualnie moga byc problemy z pompkami a nawet i pompa tandem czy chocby przypchany katalizator.
Przekierowanie