Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: [Matiz] dużo pali, brak pełnej mocy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sprawdzałem wczoraj matiza i w trakcie pomiarów nie pasują mi wartości podawane przez potencjometr przepustnicy i cewkę zapłonową. Potencjometr zmienia opór płynnie, ale wartości przy zamknięciu i otwarciu są o 1000 Omów za duże wg parametrów wzorcowych. Cewka między 2 pinem a masą ma mieć 1-1,3 Oma, a pokazuje 2,4. Nie wiem natomiast jak sprawdzić sondę lambda. Wtyczka podaje prawidlowe napięcie na nią, ale samej sondy nie potrafię zmierzyć. Jakieś pomysły?
mierzysz napiecie jakie daje lambda jak juz silnik popracuje chwilke znaczy sie bedzie juz cieply. Zalezy ilo przewodowa jest sonda ale co by nie bylo to zazwyczja jest obwód grzalki sondy oraz odczytu napiecia jakie generuje to mini ogniwo w niej zawarte. Napiecie jak dobrze pamietam powinno wynosci cos koo 0,8V. Zreszta odlaczajac sonde ecm przelaczy na wartosci zapisane w mapie czyli usrednione na tyle ze auto powinno pracowac na 90% swoich mozliwosci. Cewka i jej opornoscia bym sie nie przejmowal bo to nie jest jej wyznacznik. Wazne ze nie ma przerwy w obwodzie lub zwarcia. TO czy to jest 1 czy 2 kilo ohmy to nieistotne. Pedał gazu moze miec takie odczyty gdyz pozycja niewcisnieta pedalu to nawet w niekotrych autach pewien obwod zamkniety. Podobnie jest z pedalem wcisnietym na maxa. Pedalem bym si enie przejmowal bo on nie ma nic do mocy póki reaguje plynnie silnik na jalowych. Mozna by podpiac tego matiza pod diagnostyke jakas. Moze byc od chewroleta scan.
sonda ma 4 przewody. Czyli najlepiej szukać takiego na którym będzie napięcie zbliżone do 0,8V? Przykładowo plusowa sonda miernika do każdego przewodu po kolei, a sonda ujemna do masy i trafię w końcu. Ale jeżeli na całkiem zamkniętej przepustnicy ma być 1500, a jest 2000 Omów, to auto myśli, że przepustnica bardziej otwarta niż faktycznie i więcej paliwa podaje na wtryski. Dobrze rozumuję? A zmieniając położenie tego potencjometru da radę coś pozmieniać w tej rezystancji?
paliwa podleje tyle ile trzeba czyli tak zeby byly zadane obroty oraz mieszanka stehiometryczna na podstawie odczytów z sondy. Jeli sonda bedzie mieszac bo jest dziabnieta to miesznaka bedzie nieprawidlowa i zazwyczaj jest bogata czyli duzo paliwa malo powietrza. Paliwo niedopalone idzie w komin. Otwarcie przepustnicy nie ma tu nic do tego. analiza spalin lub diagnostyka odczytów z sondy wyjasni sprawe.
Byłem na analizie spalin i na diagnostyce. Sonda dobra, cewka też. Potencjometr przepustnicy pokazuje 18% wciśnięcia pedału przyspieszenia, gdy nikt nie dotyka gazu, a przepustnica jest zamknięta. Zamówiłem to ustrojstwo i jutro wymienię. Pojadę ponownie na analizę i diagnostykę i zobaczymy czy coś się zmieniło.

Wymieniłem potencjometr, popuściłem też odrobinę śrubkę dystansującą zamknięcie przepustnicy i poczyściłem ją przy okazji. Auto ma większą moc i lepiej przyspiesza. Spalanie wyjdzie w trakcie jazdy. W poniedziałek jadę na analizę spalin i diagnostykę. Zastrzeżenia budzi też u mnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Nie pokazuje na zegarze tylu stopni ile ma naprawdę.
Przekierowanie