Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana przewodu klimatyzacji 2 strefowej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Czy już ktoś wymieniał przewód co idzie pod autem od klimatyzacji 2 strefowej.
Jeszcze nie jestem pewny jak jest u mnie nr. części ale wygląda to tak.
7M3819885E
7M3820744E
7M3820744H
Wiecie cym sie róznią??
Boguś według mnie nic skomplikowanego, tylko musisz mieć przyrząd do rozpinania przewodów,zabezpiecz się od razu w nowe oringi, z tego co pamiętam to na każdą złączkę przychodzą 3 sztuki
(28-04-2017 14:12)Bogos napisał(a): [ -> ]Witam. Czy już ktoś wymieniał przewód co idzie pod autem od klimatyzacji 2 strefowej.
Jeszcze nie jestem pewny jak jest u mnie nr. części ale wygląda to tak.
7M3819885E
7M3820744E
7M3820744H
Wiecie cym sie róznią??

Witam.

Jeśli chodzi o 7M3819885E, to jest zestaw rur wodnych ogrzewania tylnego, dla których nowszym zamiennikiem jest 7M3819885F, a więc to Cię nie interesuje Wink. Jeśli chodzi o 7M3820744H, to jest to nowszy zamiennik dla 7M3820744E i jest to zestaw rurek czynnika chłodniczego klimatyzacji dla tylnego parownika, a więc to co Ciebie interesuje Wink. Co do samej wymiany to nie jest trudna pod warunkiem, że nic się nie kruszy/łamie/rozpada w rękach ze starości, najgorzej jest na załamaniu przy tylnym nadkolu, przy wyjściu do góry Smile.

Pozdrawiam
No nie wiem Marcinie. Wlazłem pod auto i przeraża mnie rozpięcie rur pod przednia grodzią a nawet bym powiedział że to już komora silnika.
No ale nic trzeba to jakoś ogarnąć.
(28-04-2017 18:06)tolus24 napisał(a): [ -> ]Jeśli chodzi o 7M3820744H, to jest to nowszy zamiennik dla 7M3820744E i jest to zestaw rurek czynnika chłodniczego klimatyzacji dla tylnego parownika, a więc to co Ciebie interesuje Wink. Co do samej wymiany to nie jest trudna pod warunkiem, że nic się nie kruszy/łamie/rozpada w rękach ze starości, najgorzej jest na załamaniu przy tylnym nadkolu, przy wyjściu do góry Smile

Tak jak piszesz to jest mój zestaw rurek 7M3820744H własnie sprawdziłem z naklejki z rurek.
Co do tej wymiany to coś trzeba odkręcać w przodzie?. Bo dostałem lekkiej załamki jak tam dojść. No i jeszcze jak piszesz jak sie to pokruszy albo złamie to ??? nie chce nawet o tym mysleć hehe. ConfusedConfused
Jak cenowo wygląda kwestia tych rurek od tylnego parownika? Bo sam przymierzam się do ich wymiany.
Ze dwa lata temu wymieniałem to samo u siebie, miałem wyciek przy tylnym kole, ale poszło mi to dość sprawnie. Rozpinałem przód w okolicach nóg kierowcy, a tył pod lewym nadkolem.
Boguś, jak trzeba jakiejś pomocy to dzwoń.
(28-04-2017 23:13)kamil160398 napisał(a): [ -> ]Jak cenowo wygląda kwestia tych rurek od tylnego parownika? Bo sam przymierzam się do ich wymiany.
Ta rurka 7M3820744H nowa podróbka 350-400zł
Druga co idzie do parownika 7M3820744G to coś około 600zł w ASO.
Aktualnie potrzebuję te dwie rurki. Łączenie w nadkolu jest totalnie pognite i przy próbie demontażu to się na pewno rozsypie.
Ma ktoś namiary kto by takie rurki posiadał na sprzedaż 2 sztuki
Przeszukałem trochę neta i raczej jak coś było to już jest sprzedane.

(28-04-2017 23:22)Stefano napisał(a): [ -> ]Boguś, jak trzeba jakiejś pomocy to dzwoń.
Zadzwonię na bajere
Odkopie temat!
Czy poradziłeś sobie?
Mam ten sam problem.
Układ miałem pusty. Napełniłem gazem, sprawdziłem analizatorem gazu i piszczy przy zaworku napełniającym HP (raz piszczało potem już nie - może zaworek się ułożył) + pod lewym kołem na łączeniach do drugiej nagrzewnicy.
Przez noc cyfrowy miernik pokazał spadek 2,1 bar
Na łączeniu rozsadziło rurkę. Część trudno dostępna na rynku wtórnym Smile
Myślałem o wycięciu uszkodzonej części i wspawanie na sztywno. (choś to w ostateczności)
W necie też jest dużo tzw. szybkozłaczek - czy ktoś korzystał z tego rozwiązania?
Jakieś rady?
Jeśli jest taka fizyczna możliwość to ja bym nie wymieniał rurki na nową skoro to takie ceny spore. Ja bym zapodal elastyczny kawałek węża na opaski skręcane. Napewno będzie sporo taniej. Tu trzeba mieć tą świadomość że auto ma już swoje lata i zapewne jest duża szansa że za chwilę padnie druga część i trzecia ukladu.

Zaworek to się wymienia bo tam zastosowano taki troszkę dupny bo z gumką. Przy podłączaniu węży od maszyny zaleca się już mieć te przyłączki skręcone a jedynie naciągamy na rurki. To nie niszczy tych gumek. Ja nawet gdzieś mam chyba jeszcze któryś zaworek nowy w zapasie.
Opaska skręcana, hmm odradzam, przy sprawdzaniu szczelności gazem ok 25 Atm już zedrze, a przy pracy klimy w rurkach jest 13-18 atm, Jeśli już wąż gumowy to muszą być zakuwane lub zaprasowane te połączenia rurki alu z gumowym wężem.
Stron: 1 2
Przekierowanie