05-10-2011, 17:17
telewizor
05-10-2011, 18:21
Mam pytanie odnośnie ręcznego hamulca,jest zapieczony ale nie linki tylko ten
mechanizm od dociskania cylinderków jak to opanować?
mechanizm od dociskania cylinderków jak to opanować?
05-10-2011, 19:50
obydwa zaciski na warsztat,rurki zaslep bo plyn splywa z ukladu,rozkrec wyczysc zestaw naprawczy nr198747004034,kup i z powrotem poskladaj,linkhttp://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=131383,poczytaj
05-10-2011, 21:17
Z zaciskami może być różnie. Jak proponuje ryju1468 warto zrobić. Wciśnięcie i zablokowanie hamulca nożnego też zapobiegnie wyciekaniu płynu, ale trzeba pamiętać o światłach stopu, jak robótka będzie się przedłużać to trzeba będzie odłączyć czujnik lub światła. U mnie zapiekł się samoregulator i to do tego stopnia, że dopiero podgrzanie palnikiem spowodowało rozłączenie się obydwu elementów - z wielkim hukiem i sporą dozą szczęścia.
06-10-2011, 14:42
Ja regenerowałem zacisk przy pomocy starego płynu dot 4 i pędzelka, resztę rozruszałem na imadle, wyczyściłem z rdzy i nowe gumki dałem. Pamiętać że papierem wodnym szlifujemy w kierunku prostopadłym do ruchu tłoczka. Wsadzanie gumek może być irytujące. Ja to robię tak: Kupuję smar do tłoczków hamulcowych. Na tym smarze wkładam do wewnątrz zacisku uszczelkę. Gumową harmonijkę przeciągam najpierw przez tłoczek do jego końca ( od rowka do gładkiego końca) tak żeby ta część harmonijki, która wchodzi do zacisku była wysunięta poza tłoczek. Teraz smarujemy wewnętrzną część zacisku i rowek, w który wejdzie nam harmonijka. Polecam wykręcić odpowietrznik, to tłoczek wejdzie w palcach bez oporu. Osadzamy harmonijkę w zacisku i wciskamy tłoczek. Przy takiej regeneracji sprawdź linki. Jeśli pancerz pęknięty to linki do wymiany, inaczej wystarczy często dobrze przesmarować i chodzi Zacisk do jarzma należy przykręcać na kleju przeciw wykręcaniu się śrub.
03-11-2011, 21:42
witam ,będe wymieniał klocki z tyłu i wiem że mam tylko z jednej strony ręczny ,przy okazji chciałbym wymienic docisk,czy jest przytym dużo pracy?czy trzeba miec specjalistyczne klucze?,i jak to zrobic,pozdrawiam serdecznie
03-11-2011, 23:14
W zasadzie nie potrzeba nic specjalistycznego. Przy zakupie upewnij się co do właściwego typu zacisku, bo występują co najmniej dwa rodzaje. Już nie pamiętam szczegółów ale potrzebne będą dwa lub trzy klucze, jeden do odkręcenia zacisku (pewnie 13-tka), drugi do odkręcenia przewodu hydraulicznego, chyba trzeci do odkręcenia czegoś przy lince ręcznego.
04-11-2011, 09:11
Przy odrobinie wiedzy sam naprawisz ten zacisk Są zestawy naprawcze z nowymi tłoczkami nawet. Ręczny najczęściej nie działa przez zatarcie mechanizmu dźwigienki. Tak się dzieje jak uszczelka jest uszkodzona lub nie używamy hamulca ręcznego przez długi czas.
04-11-2011, 11:48
Witam nie używam ręcznego bo mam ałtomat i przełączam na parking,chyba że to samo,Diagnostyk powiedział że 15 minut roboty ,przy wymianie docisku, koszt około 250 zł.jeżeli będzie możliwe kupic ten zestaw w sklepie spróbuje naprawic,zapewne trzeba będzie odpowietrzyc ten docisk ,dzięki za opinie bo chciałem się upewnic czy dam sobie rade,pozdrawiam
20-11-2011, 13:29
http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-tyl...39110.html
Witam , czy ten zestaw pasował by do VW Sharana ? 1.9 TDI , 116 km , 2002 r . bo nie chciał bym wydać pieniędzy na marne , i czy to jest atrakcyjna cena ?
Dziękuję Pozdrawiam .
proszę o odpowiedz.
Witam , czy ten zestaw pasował by do VW Sharana ? 1.9 TDI , 116 km , 2002 r . bo nie chciał bym wydać pieniędzy na marne , i czy to jest atrakcyjna cena ?
Dziękuję Pozdrawiam .
proszę o odpowiedz.