Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Analiza AUY poproszę
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Kompresja sprawdzana, wszędzie równo 30 bar.
Oczywiście, wizyta u specjalisty pewnie nieodzowna, na razie metodą prób i błędów sprawdzamy na miejscu.
Dzięki za namiar do kogoś, kto mam nadzieję, że poradzi. Mi powoli ręce opadają. Jeżdżę niemieckimi dizlami 15 lat, po raz pierwszy wóz mi tak pokazuje rogi.
Po wymianie jednego pompowtryska sytuacja wygląda następująco
http://vaglog.pl/log-001_011_013_mrVl0.html
http://vaglog.pl/log-001_011_013_yQsQcmy.html
Mieścimy się w normie?
Moze byc.
Wojujemy jeszcze trochę z turbiną. Wcześniej miał tak, że w okolicach 2200 obrotów dostawał czkawki, jakby się włączał tryb awaryjny kompa. Potem się powoli rozpędzał aż do normalnego przyspieszania.
Teraz sytuacja wygląda tak
Bieg 3 - http://vaglog.pl/log-001_011_013_0OlXh.html
Bieg 4 - http://vaglog.pl/log-001_011_013_51Qlb.html
Jest dobrze? Można jeszcze coś poprawić?
(01-06-2017 17:30)kapec napisał(a): [ -> ]Wojujemy jeszcze trochę z turbiną. Wcześniej miał tak, że w okolicach 2200 obrotów dostawał czkawki, jakby się włączał tryb awaryjny kompa. Potem się powoli rozpędzał aż do normalnego przyspieszania.
Teraz sytuacja wygląda tak
Bieg 3 - http://vaglog.pl/log-001_011_013_0OlXh.html
Bieg 4 - http://vaglog.pl/log-001_011_013_51Qlb.html
Jest dobrze? Można jeszcze coś poprawić?

WItam Cię kapec śledzę twój temat chwilę i zaciekawiło mnie końcowy efekt twoich zmagań. Mianowicie bardzo podobnie zachowuje się moja turbina podczas przyśpieszania względem twojego pierwszego loga na "3"-ce. I chodź ja nie sprawdziłem tego na "4"-ce to po zrobieniu wszystkich logów w drodze powrotnej spoglądałem na vag-scope gr 011 jak kumpel przyśpieszał i wykres prawie zawsze pokrywał się z logiem ( +,-) 011 dynamicznym. Otóż w twoim logu na "3"-ce o ile się tak mogę wypowiedzieć turbina w zakresie obrotów 2200-2500 max, jakby Ci przeładowuje potem spada poniżej "zadanego" przy obr ok 2800,
a później wpada na "właściwy tor". U mnie właśnie jest bardzo podobnie:
tu 011 dynamiczny:

http://vaglog.com/log-011_rfrzm31.html

... za to na twojej "4"-ce jakby jakoś lepiej. Powiedz coś z tą turbiną kombinowałeś, sprawdzanie wężyków, zaworek podciśnienia, coś z EGR-em robiłeś czyściłeś? Pytam tak chodź nie jest ze mnie żaden fachowiec. UPG miałem robiną 2 lata temu, bo miałem przedmuchy do ukł.chłodzenia i mi płyn wyrzucało (UPG,uszczelki, kpl.popychaczy, oringi pompowtrysków, podkładki -przy okazji wymienione ) a dodatkowo turbina mi wchodziła na tryb serwisowy, poszła do regeneracji (wymiana gruchy [nie pamiętam, której strony], i czyszczenie geometrii łopatek -zatarte) po tym zabiegu silnik zachowuje się do dziś prawidłowo- (no stwierdzenie laika) temp. silnika w normie turbo "nie gwizda" i nie zacina się. Rozpisałem się trochę żebyś miał obraz co w szwabie było robione. Pokusiłem się kiedyś w wolnym czasie na wyczyszczenie tego dolotu do EGR, chyba, chodź moim zdaniem to wyczyściłem zulc tylko od strony tej klapy gaszącej, tak się to chyba nazywa, zaraz po odłączeniu węża od intercoolera dalej nie rozbierałem już nic.
Daj znać co z twoim "doładowaniem" czy to jakaś lipa z tymi przeładowaniami i niedoładowaniami turbiny, bądź pracy zaworu jakiegoś podciśnienia.
Auto pali, zbiera się ładnie, pali w normie, czasem tylko mam wrażenie, że na 3-ce przez chwilę tak jakby mi "zaczkał" i dalej ciągnie git. Prędkość max nie ma problemu w żadnym zakresie i równo ciągnie bez problemów.
Pozdrawiam fajny temat i analizy.
Pozostałe moje logi jakbyś chciał zerknąć:
DYNAMICZNE:
http://vaglog.com/log-000_gLs7W6.html
http://vaglog.com/log-001_m5LwBYx.html
http://vaglog.com/log-003_odbEdm.html
http://vaglog.com/log-004_CsFeNa.html
http://vaglog.com/log-008_Y5amfN.html
http://vaglog.com/log-010_QCci8D.html
http://vaglog.com/log-011_rfrzm31.html
http://vaglog.com/log-018_R1okM4.html
http://vaglog.com/log-023_qlhP7.html
STATYCZNY:
http://vaglog.com/log-000_72Ld68.html
http://vaglog.com/log-001_1y1EZ0F.html
http://vaglog.com/log-003_39nn4T.html
http://vaglog.com/log-003_4aW178.html (BS)
http://vaglog.com/log-008_w372K.html
http://vaglog.com/log-011_mH0QgU.html
http://vaglog.com/log-011_4y45CcG.html (BS)
http://vaglog.com/log-013_3Vhhz.html
http://vaglog.com/log-023_7GU3iD.html

Trochę dużo i wiem, że zabiera czasu analizowanie.
Pozdrawiam Łukasz
Lukasz masz tam w sofcie cos dlubane bo seryjny auy tak nie ma doladowania. Mimo czyszczenia geo w sumie nie slucha sie zbytnio. Poznawo tez sie budzi.
Kupowałem go od właściciela warsztatu/serwisu jakieś 3 lata temu. Gość miał dość pokaźny warsztat i wcale się nie zdziwiłbym jakby coś "polepszał". Niestety wiedza moja w takich tematach ograniczona a potrzebowałem autka pakownego. Trafiło się nawet nieźle i resztę nie wnikam, jednak ingerencje poprzednika zwłaszcza jak gość był sprytny będę odczuwał na własnej skórze.
... Że późno wstaje turbo? Patrzę na wykres i co, że niby ma iść za "zadanym"?, się zastanawiam czy jakiś zaworek się spóźnia? podciśnienia mało czy za późno?
(04-06-2017 14:57)wesol napisał(a): [ -> ]Lukasz masz tam w sofcie cos dlubane bo seryjny auy tak nie ma doladowania. Mimo czyszczenia geo w sumie nie slucha sie zbytnio. Poznawo tez sie budzi.

Słuchaj Wesol a czy to normalne, że w wartościach 003 w statycznym wartość MAF (actual) powinna być mocno zbliżona do MAF (specified) gdzie ja mam 406,7 a niby ma być 260,0. Zaś w dynamicznym jest "podobne wachnięcie" jak przy rozpędzaniu turbo w moim przypadku, wartość MAF (specified) 850,0 a MAF (actual) od 1500rpm do ok 3000rpm dziwnie muli z początku, zawyża nawet do 1004.5 przy 2268rpm i gdzieś około 3000rpm się stabilizuje. Takie może laickie pytanie ale dziwnym trafem "praca" MAF jest podobnie zbliżona jak "praca" turbo w (011-dynam)

Co do pierwszej kwestii MAF na statycznym to nawet na innych forach czytałem (golfy,a4 itp), że objaw MAF (actual) jest prawie dwa razy wyższy niż MAF (specified). U mnie 406.7 do 260.0
Jakieś sugestie, czy od razu ustawić się w kolejce "abstrakcyjnie" poszukujących odpowiedzi niedokończonych. ;-)
Pozdrawiam, dzięki za zainteresowanie.
Ja sobie na razie odpuściłem. To co było robione to tylko czyszczenie geometrii, coś tam chłopaki jeszcze wojowali z ustawieniem sztangi. Póki co efekt mnie zadowala. Muszę jeszcze tylko się w trasę gdzieś przelecieć zobaczyć jak spalanie.
Wartosc maf musi byc rowna lub wyzsza jak rzadana przez ecm. Przy logu statycznym w BS to jest co chwile otwierany egr wiec zamiast ciagnac z dworu powietrze ciagnie spaliny wuec jest niskie wskazanie cos kolo 250-300 na maf. Juz po logu dyn jesli mamy wartosci okolo 1000 mg lub wiecej na maf nawet tylko w zakresie czesciowym obrotow to mozna domniemac ze przeplywka jest zdrowa.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie