Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Ford Galaxy 2.0 benzynka, VAG ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

djibiza

Witam. Panowie, nie dostałem odp na forum forda także zmuszony jestem napisać tutaj. Kupiłem 2 kable do diagnostyki, pierwszy elm327 do komunikacji z silnikiem, śmiga aż miło, drugi kabel VAG KKL do komunikacji z całą resztą. Niestety, vag nie działa, nie łączy się z żadnym modułem, koniecznie zależy mi z airbagiem, abs i klimą. Kabel sprawdzany na audi a3 tdi i wszystko działa, także problemy tylu sterowniki, oprogramowanie odpadają. Pozostaje szukać przyczyny w aucie. Pomoże mi ktoś to rozpracować? W gnieździe OBD2 w samochodzie podłączone są nast. piny: 2, 4, 5 ,7, 10, 13, 15, 16. Przypomnę, że elm łączy się z silnikiem i działa poprawnie, a vag ni cholery. Używam programu Polski VAG 2.5 i 4.9 oraz VCDS-Lite. Oba programy komunikowały się z audi a3. Ford Galaxy 1996r, mk1, 2.0 benzyna silnik fordowski.
no z silnikiem to napewno ci si enie polaczy vag bo to nie jego silnik. Czy z poduchami sie powinien polaczyc to nie wiadomo ale wydaje mi sie ze tak. Moze zmien ustawienia w sensie zmniejsz predkosc danych. Mozna jeszcze sprawdzić pinologie b nie wiem czy galaxy z silnikami fordowskimi mialo wszystko na jednym pinie jak vagowskie.

djibiza

Dziś przetestowałem kabel VAG KKL, "zgarnąłem" jadące po mieście galaxy 2.0 benzynka, koleś młody to szło się dogadać. Podpiąłem i wszystko gra i buczy. Łączy się z każdym modułem. Także śmiało mogę powiedzieć, że galaktyki z silnikami forda łączą się vagiem ze wszystkim oprócz silnika (to wiadomo). Przeleciałem multimetrem piny u mnie w obd. Pin 16 - 12,34V po zapłonie, pin 4 masa, pin 7 czyli linia K do przesyłu brak NAPIĘCIA, po wł. zapłonu wskakuje na 0,06V. Z ciekawości sprawdziłem pin 7 w tym drugim galaxym i napięcie było ok.11V czyli poprawnie. Trzeba u mnie szukać przyczyny, dlaczego nie ma napięcia na linii K.
nie chodzi o napiecie tylko czy jest przejscie miedzy linia diagnstyczna we wtyku OBD2 do modulów. Sprawdz np pin w abs nr 6 oraz pin we wtyczce obd2.
Masz moze jakis pstryczek elektryczek odcinajacy rozruch itp?? Na odpalonym aucie probowales takze??

djibiza

Pstryczka żadnego nie ma itp. Szukałem czy poprzednik nie zamontował gdzieś ukrytego pstryczka odcinającego obd ale nic nie znalazłem. Na odpalonym aucie bez zmian. Generalnie w aucie wszystko sprawne, wątpliwe żeby jakiś moduł nie przepuszczał linii....chyba. A po odłączeniu modułu abs albo poduch (przypuszczając, że któryś z nich ma zwarcie) winno obd zadziałać?


Panowie, znalazłem przyczynę braku komunikacj vaga z modułami. Odłączyłem sterownik airbag i mogę łączyć się ze wszystkimi modułami, po ponownym podłączeniu sterownika poduch znów nie idzie łączyć się vagiem. Powiedzcie mi co zrobić w takiej sytuacji? Czy czeka mnie wymiana sterownika airbag czy idzie to jakoś naprawić. Ew. jeśli tylko wymiana to oznaczenia na sterowniku muszą być identyczne?
Przekierowanie