Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Czy jest potrzebny termostat webasto jak nie ma webasta?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Otoz mialem problem poniewaz zablokowal mi sie termostat webasta dokladnie ten 7m0820295 (foto w zalaczniku)i wywalilo mi plyn. Wywalilem termostat skrecilem i trzymalo sie. Teraz ponownie mam ubytek plynu i podejrzewam ze z kroccka. Sam trojnik nie wystepuje jedynie oryginal z termostatem. Pytanko czy jak moje autko nie posiada webasto to czy potrzebny jest ten termostat czy moze odpowiada on jescze za inne funkcje? Bo szukam podobnego trojnika zeby to skrecic od nowa.
my nie mamy webasta tylko eberspacher. To co masz to element jakby zaworu ktory jest elementem dodatkowym przy pelnym ogrzewaniu postojowym.
(02-03-2017 21:33)orson06 napisał(a): [ -> ]Witam
Otoz mialem problem poniewaz zablokowal mi sie termostat webasta dokladnie ten 7m0820295 (foto w zalaczniku)i wywalilo mi plyn. Wywalilem termostat skrecilem i trzymalo sie. Teraz ponownie mam ubytek plynu i podejrzewam ze z kroccka. Sam trojnik nie wystepuje jedynie oryginal z termostatem. Pytanko czy jak moje autko nie posiada webasto to czy potrzebny jest ten termostat czy moze odpowiada on jescze za inne funkcje? Bo szukam podobnego trojnika zeby to skrecic od nowa.

Witam,
Podpinam się pod temat. Pękł mi taki trójnik z termostatem i dałem awaryjnie taki jaki dostałem czyli bez termostatu, do tego mam teraz prawie cały układ chłodzenia wypełniony wodą. Podczas jazdy na trasie przy większej prędkości temperatura mi skacze do prawie 120stopni zwalniam i powoli spada. Czy brak termostatu w tym trójniku ma taki wpływ na wahania temperatury czy fakt że układ wypełniony jest teraz wodą? Proszę o odpowiedź. Mój sharan to 1,8T benzyna+gaz.
Pozdrawiam
Tak woda ma tez wiele do gadania. Na glowicy jest dosc duza temp i tam punktowo woda bedzie sie gotowac.
Jeśli jest zainstalowany to widocznie jest potrzebny. Mało prawdopodobne żeby producent dawał trójnik z termostatem gdyby nie był potrzebny gdyż dla niego to niepotrzebne dodatkowe koszty na które tak zwracają uwagę. Oryginalny trónik z termostatem w serwisie kosztuje ponad 400zł a myślę że bez jest o wiele tańszy. Jeden mechanik powiedział mi że ten termostat współpracuje z głównym termostatem i wahania temperatury mogą być efektem braku termostatu w trójniku który idzie od nagrzewnicy. Więc może ktoś mi wyjaśni jak to faktycznie jest?
No to Wesoł spawę nagłego wzrostu temp. może i by wyjaśniało tylko czemu nie grzeje się po mieście tylko w trasie?
jesli silnik sprawny to zalej go plynem i wtedy sprawdzaj czy dalej jest skok temp. Termostat nie jest az taki istotny. mozna smigac bez niego nie mieszkamy ani na syberii ani w afryce.
Kupiłem właściwy trójnik z termostatem spuściłem wodę zalałem płynem i dzisiaj rano jadę w trasę 300km więc sprawdzę.
Dzięki za info. Wesol. Dam znać jaki efekt. Pozdrawiam
W niektorych autach sie robilo inne cyrki. Np opel w benzyniakach ma taki bajer ze termostat jest za rozrzadem. Wywalalo sie termostat i wstawialo osobna obudowe z wkladem termostatu zewnetrzny. Zalozone to na rure i wymiana w przyszlosci to pare minut. Nawet zostawialo sie ten stary ori termostat bo i tak byl w pozycji otwartej.
Przekierowanie