Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wskaźnik ładowania w liczniku - dziwne zachowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam problem który troszkę denerwuje, a mianowicie wskazówka ładowania skacze jakoś dziwnie. Wszystko widać na filmie. Ładowanie jest na poziomie 13.2V na wolnych, 14.2V w czasie jazdy na wyższych obrotach, po włączeniu wszystkich odbiorników ( szyby, lusterka, światła kpl., itd.) na wolnych spada poniżej 12V a w czasie jazdy 14.1V. Z tego co zauważyłem to ten problem pojawia się jak jest zimno ogólnie w zimie i bez znaczenia czy się jedzie czy stoi. W lecie bardzo rzadko taki stan występuje. Dziękuję z góry za pomoc. Film wysłany na YT.
https://youtu.be/FmSgRMd9MKQ
(12-02-2017 00:12)siambi napisał(a): [ -> ]Witam. Mam problem który troszkę denerwuje, a mianowicie wskazówka ładowania skacze jakoś dziwnie. Wszystko widać na filmie. Ładowanie jest na poziomie 13.2V na wolnych, 14.2V w czasie jazdy na wyższych obrotach, po włączeniu wszystkich odbiorników ( szyby, lusterka, światła kpl., itd.) na wolnych spada poniżej 12V a w czasie jazdy 14.1V. Z tego co zauważyłem to ten problem pojawia się jak jest zimno ogólnie w zimie i bez znaczenia czy się jedzie czy stoi. W lecie bardzo rzadko taki stan występuje. Dziękuję z góry za pomoc. Film wysłany na YT.
https://youtu.be/FmSgRMd9MKQ

Wygląda na regulator ładowania. Ale zadam pytanie mierzyłeś napięcie bezpośrednio na akumulatorze? Czy patrzysz tylko na ten miernik w liczniku?
Dziwnie ten wskaźnik się zachowuje. Jest to wskaźnik orientacyjny ale powinien działać normalnie. Też podejrzewam regulator napięcia albo coś z elektryką kabelki z cudownym pudełkiem przy aku do sprawdzenia. Ten wskaźnik
podobną sytuację robiłem znajomemu , wymieniłem regulator napięcia po 2 dniach dalej to samo, w końcu wymieniłem cały alternator i po problemie.w starym komutator już był wytarty
Napięcie mierzyłem na akumulatorze, wskaźnik sprawdzałem zmieniałem z temp. oleju a złym pudełkiem to co zaglądałem tam ale wizualnie jest ok, akumulator nowy, i zawsze łapie błąd na ECU stag "niskie napięcie zasilania" ( prawdopodobnie dzieje się to przy rozruchu bo spada do poniżej 11V)
Jeśli napięcie spada tak nisko podczas rozruchu to winą może być akumulator ( podmienić na inny i sprawdzić czy jest podobnie). Jeśli dalej jest tak to do sprawdzenia przewód aku-rozrusznik(czy przez niego płynie odpowiednie napięcie) a jeśli dalej nic się nie poprawi to na koniec rozrusznik do regeneracji. To taka metoda by się nie wkopać od razu w koszta.Wink
No właśnie dlatego wymieniłem akumulator bo myślałem że zły ( w sumie był bo tygodnia nie wytrzymał i nie odpalał). A przypomniałem sobie że kiedyś przed wymiana aku jeszcze byłem na warsztacie na testerze centra i wyszło że wszystko ok ładowanie, rozruch a aku wyszło że niedoladowany.
Podmien alternator. I sprawdz wtedy. Jakby byl komutator do wymiany to zapalala by sie kontrolka Od ladowania na wysokich obrotach. Mialem tak u siebie I juz jest zrobione. Lub regulator siedzi ale to droga sprawa razem ze szczotkami ok.200zl. Kupisz drugi altek.
Tylko weź go wyciągnij w vr6
Przekierowanie