Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dzialanie tiptronica?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Mysle nad kupnem sharan i z automatem. To bedzie moje pierwsze autko z taka skrzynia. Jak powinien dzialac tiptronic tzn czy delikatnie wyczuwalne zmiany biegow sa ok? Chodzi mi o malo wyczuwalne szarpniecia ale naprawde delikatne? I ogladajac jednego mial dziwne bujanie autem miedzy 20 a 30 km/h. Czytalem ze to przypadlosc tych autek i ze to albo polosie albo przeguby wrwnetrzne. Faktycznie przypadlosc?
Mam nie używam Tipitronika .
Jak jest automat DSG to niech działa w automacie .
Po co jeszcze wachlować gałką skrzyni biegów albo łopatkami przy kierownicy .
Ja to traktuje jako pseudo manualną skrzynię biegów .
Takie moje odczucie .
Ok ja tez nienbede uzywal w ten sposob. Chodzi mi o to czy skrzynia w sharanie z 2003 roku ta jatco delikatnie przy zmianie biegow ja czuc. Nie jest to jakies mocne szarpniecie. Czy tak jest normalnie?
Zmiana biegów zawsze jest wyczuwalna . Chociażby z powodu przeskoku obrotów silnika i zazębiania się zwykłych kół zębatych . To nie jest przecież skrzynia bezstopniowa . Nie nazwał bym tego nawet szarpaniem .
To dziwne bujanie to jest coś do sprawdzenia . Obroty narastają i opadają płynnie w zależności od dodania , odpuszczania gazu .

Możliwe że wystarczy wymienić olej i zrobić nastawy wstępne .

Jak się przesiądziesz na automata to już nie będziesz chciał wracać do manuala Big Grin
(03-02-2017 13:45)orson06 napisał(a): [ -> ]Chodzi mi o to czy skrzynia w sharanie z 2003 roku t
Ale my tu rozmawiamy o Sharanach 7N po 2010 r to inna bajka skrzyni automatycznej
A jak sie robi te nastawy wstepne? Jaki koszt?
(03-02-2017 17:58)orson06 napisał(a): [ -> ]A jak sie robi te nastawy wstepne? Jaki koszt?

Orson zgłoś do moderacji prośbę o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Apropos zmień olej ( wiesz jaką masz skrzynie? ) jeśli masz Jatco JF 506E bo chyba takie były montowane w tych rocznikach to koniecznie dedykowany olej Ravenol JF 506E koniecznie w dobrym warsztacie i reset sterownika (ok 50 zł) skrzynia będzie się "uczyć" przez około 1000km gdyby po tym okresie nadal występowały szarpnięcia trzeba się zając sterownikiem hydraulicznym.
Podpinam się pod temat.
Zaczął się d mały acz uciążliwy problem, mianowicie od niedawna, jest problem z trzecim biegiem, tzn nie chce "wejść" pomaga dopiero przerzucenie na manual i wachnięcie wajchą do przodu. Dzieje się tak tylko gdy auto jest rozgrzane, nigdy na zimnym.
Nie chcę wróżenia z fusów, jedynie słowa co może być przyczyną? Olej, elektrozawory, inne podzespoły?
Przekierowanie