Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wieje tylko ciepłe/zimne powietrze - klapa/silniczek ciepło-zimno, inne - temat zbiorczy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Mam problem z ogrzewanie w Sharanie '99 rok 1.9tdi climatronic dwustrefowy.

Pierwsza na myśl przychodzi tutaj usterka silniczków sterujących klapami. Tylko który silniczek jest od ciepła? Od strony kierowcy z prawej strony są dwa silniczki jeden nad drugim. Z prawej strony od pasażera jest jeden silniczek od klap pod poduszką powietrza. Czy występuje jeszcze jakiś silniczek pod konsolką sterowania? Jakiś schemat? Dzięki :]

Nawiew wieje tylko brak ciepłego tak jakby sterowanie klapami nawaliło. Dogrzewanie silnika wszystko OK.
Nie wiem dokładnie który to, ale jak to sprawdzić: połóż palec na badanym silniczku i zmieniaj ustawienia. Tak najlepiej dojdziesz, który jest od czego. Żeby sprawdzi czy on w ogóle działa, wyłącz wentylator (żeby było cicho) i szybko ponoś i obniżaj temperaturę
Dzięki.

A wie ktoś może ile tych silniczków jest bo są względnie widoczne 3. Dwa po lewej stronie, od strony kierownicy oraz jeden po prawej stronie za poduszką pasażera. Czy jest gdzieś ukryty jeszcze jeden 4 silniczek, gdzieś od góry? Pod konsolką?
Nie wiem czy ich z pięć przypadkiem nie jest. Jeden jest na pewno od zamykania środkowego nawiewu, jak wyjmiesz kratkę to widać klapę, jeszcze jeden jest od góry - http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=3477.
Ciepłe masz węże do nagrzewnicy? One są na środku ściany grodziowej, lepiej je widać jak zdejmiesz tą osłonę.
Witam mam problem z ogrzewaniem w tyłu grzeje bardzo bobrze a z przodu leci zimne powietrze na klimatroniku nie ma żadnego błędu ale podejrzewam że będzie problem z silniczkiem ciepło zimno ale nie wiem gdzie go zlokalizować możecie mi powiedzieć gdzie go znajdę i ewentualnie podpowiedzieć gdzie jeszcze szukać usterki??

Pozdrawiam
Witam, od pewnego czasu coś się stało z moją Alhambrą(Zwykła klimatyzacja, bez climatronica), mianowicie cały czas leci ciepłe powietrze z nawiewów. Regulacja temperatury można powiedzieć że działa jedynie w górę czyli od takiego letniego powietrza (gdy jest ustawiona na zimne) do gorącego jak jest ustawiona na max. Co może być przyczyną?

Mam jeszcze jedno małe pytanie, przed nagrzewnicą znajduję się takie coś, od czego może być?
[Obrazek: k2rP7et]
Nie wiem dlaczego obrazek nie chce się otworzyć ale wystarczy nacisnąć PPM i otworzyć w nowej karcie.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
(06-05-2017 12:03)Niemcu napisał(a): [ -> ]przed nagrzewnicą znajduję się takie coś, od czego może być?

Mnie wygląda to na pompę elektryczną cieczy chłodzącej. Wspomaga obieg cieczy w układzie chłodzenia. Z tego co czytałem zaczęto to stosować w późniejszych modelach z mocniejszym "piecem" 5kW. U mnie jak padły szczotki na silniku tej pompy to dogrzewacz miał tendencję do przegrzewania się i wyłączania.
Tak pompka wodna.
Panowie @wesol i @rekja, czy ta pompka zamyka obieg ciepłego powietrza na nagrzewnice? Tak się zastanawiam bo może w tym jest problem że cały czas leci ciepłe powietrze z nadmuchów.
na 99 % nie ma wplywu. Jesli juz to na niskich obrotach mogloby byc gorzej czyli na jalowych na postoju. Ale ta pompke wypada naprawic zwlaszcza ze zapewne skonczyly sie szczotki i to koszt niewielki.
Stron: 1 2
Przekierowanie