Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wskazówka temperatury płynu chłodzącego.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.

Przy pełnym obciążeniu podczas normalnej jazdy w momencie kiedy samochód się nagrzeje wskazówka temperatury płynu chłodzącego przesunie się maksymalnie tylko do drugiej kreski i a ni drgnie dalej.

Co ciekawe ogrzewanie w środku samochodu jest sprawne - ciepłe powietrze grzeje aż miło. Zakres temperatury na tej skali jest dość duży a wskazówka nawet nie jest w połowie - stąd moje zdziwienie.

Problem zoobrazowałem na fotce poniżej. Czy to jest normalna sprawa czy już termostat padł czy wskazówka jest trefna ?

Pozdrawiam
Termostat wymieniales?
99% termostat zblokowany.

Jeśli wskazówka się rusza, to raczej nie czujnik/elektryka.

Wymień termostat, przed tym zrób test - wsadź tekturę jak kiedyś w polonezach zasłaniającą chłodnicę i zrób test drive.

Jeśli wskazówka pójdzie dalej - termostat masz zblokowany.

Tylko nie śmigaj z tą dyktą, bo przypał Wink a i termostaty tanieBig Grin
Ktoś tu już miał taki sam problem nie tak dawno i okazało sie że trzeba było przelutować licznik bo miał tz, zimne luty.Oczywiście stan termostatu oraz stan czujników które podają temp na silnik i blat też pasowało by sprawdzić. generalnie zaczynamy od najprostszej rzeczy. Czyli komp (vag-com) i lecimy.Sprawdz jaka temp. cieczy jest w ster.silnika 01 a jaka na blat 17 (liczniki)
Witam miałem podobną sytuacje tylko w moim wskazówka wyhylała się i zaraz cofała pomogła wymiana czujnika cieczy chłodzącej od strony ściany grodziowej pozdrawiam
(24-01-2017 17:54)wesol napisał(a): [ -> ]Termostat wymieniales?

Nie wymieniałem ponieważ jestem swierzo po zakupie szarika. Ale widać że wymiana przede mną. Krótkie pytanie, czy do termostatu mamy łatwy dostęp - wiem, że w niektórych samochodach trzeba pół auta rozebrać a w niektórych od spodu w kilka minut.

Dyzio - ciekawy sposób, ale spróbuję go wykonać zobaczymy jakie efekty Smile.
Dykta tylko dla potrzeb diagnostyki Big Grin.

Bogos Dopiero rozpoczynam przygodę z VAG, przede mną zakup laptopa, kabla z interfejsem oraz samego programu.
A piecyk działa? Bo przy niesprawnym to przy tych temperaturach ujemnych ciężko silnik nagrzać
(24-01-2017 17:59)Bogos napisał(a): [ -> ]Ktoś tu już miał taki sam problem nie tak dawno i okazało sie że trzeba było przelutować licznik bo miał tz, zimne luty. (...)

Wydaje mi się, że przy zimnym lucie licznik by w ogóle nie drgnął?
Witam.
U mnie ostatnio miałem taki przypadek. Zdarzało się że 30 km i wskazówka nie drgnęła. Innym razem po 30 km było "aż" 60 stopni. Po kolejnych kilometrach raz 70 stopni potem znów 50. Termostat w ASO 109,00 zł i nowy oring i po kilku km już temp rośnie. i bez problemu łapie 90 stopni.
Też zastanawiałem się nad czujnikiem ale jak byłem w ASO (innym autem) dowiedziałem, się że u siebie mam dwa 2-pinowe a nie jeden 4 i nie miałem jak sprawdzić który ewentualnie walnięty i nie kupiłem żadnego. Postawiłem na termostat i się udało.
Dyzio - ciekawy sposób, ale spróbuję go wykonać zobaczymy jakie efekty Smile.
Dykta tylko dla potrzeb diagnostyki Big Grin.


No nie popieram półśrodków, ale taka tekturka na pewno podniesie temperaturę a co za tym idzie wskazówkę - jeśli tylko działa Big Grin hehe
Stron: 1 2
Przekierowanie