Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Stukanie i szarpanie przód
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Kolejny raz proszę Was o pomoc.
Od jakiegoś czasu czuję przy wciskaniu i puszczaniu gazu szarpanie , przy dużych prędkościach nie jest tak wyczuwalne jak na małych.
Potem doszło do tego stukanie przy wbijaniu biegów , nie mylę ze zgrzytaniem.
A teraz słychać delikatne stukanie , chyba okolice lewego koła tylko przy wciśniętym gazie.
Na luzie jest cisza. Gdzieś na forum wyczytałem że to mogą być przeguby tylko jak to mogę sprawdzić .
Obecnie dopatrzyłem się że wałki przegubu które idą od silnika do koła (jeśli zle piszę poprawcie), delikatnie chodzą od koła do silnika , słychać stukanie.
Dodam że rok temu przód był robiony, części wymienione oprócz amortyzatorów , sprężyn, przegubów i zawieszenia silnika.
No i ogólnie zdaje mi się ze samochód za bardzo drży.
Nie wiem czy to dobre porównanie, jechałem kumpla passatem B5 2004 r. z tym samym silnikiem i jest mega cicho, a w moim sharanie nie jest tak miło .

Ogólnie to niestety ciągle coś się z tym samochodem dzieje. Confused Undecided

Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Sluchaj wez uzupelnij profil o silnik. Nie piszesz jaki masz itd. Bede takie tematy kasowal jesli nie bedzie wiadomo jakiego silnika dotyczy. To jest obowiazkowe.

Oski musza miecluz po dlugosci bo ugiecie zawieszenia powoduje ze odka raz musi sie wydkuzyc raz skrocic. Setki razy pisalem ze metoda na macanta to sobie mozna kury w kurniku sprawdzac. Jak chcesz wybadac luz w przegubie pol milimetra czy nawet niech bedzie 1 mm. Rozbieraj i tyle. Poza tym piszesz ze wymieniane przeguby na jakie i co dokladnie i ktoravstrona itd. No zero info.
tak jak pisał Wesol uzupełnij info o silniku
Moim zdaniem możliwości są dwie:
- przegub
- łapa skrzyni
To było u mnie, łapa dawała duże stuki, po wymianie zrobiło się troszkę lepiej.
Poprawiło się jeszcze bardziej po wymianie przegubu wewnętrznego, został jeszcze mały luz na wieloklinie ale to na razie sobie odpuszczam.
Stuki mogą powodować jeszcze górne mocowania amortyzatorów ale to już inny rodzaj stuków.
Dla zobrazowania u mnie stuki wyglądały tak:
https://www.youtube.com/watch?v=Vkupt5RxtoM
luz na przegubie tak:
https://www.youtube.com/watch?v=s_iD4qMdGTc
Właśnie uzupełniłem profil .
1.9 TDI ASZ 130 km.
Przeguby nie były wymieniane.
Do posluchania jak to stuka przy wciskaniu i puszczaniu gazu , wbijaniu biegów.
https://youtu.be/RKdVS63q7vs
Nikt nie potrafi pomóc ?
spawdz prawa polos i przegub wewnetrzny i lapa skrzyni
Byłem u mechanika i po przejażdżce i próbach na podnośniku stwierdził że występują luzy na dwóch półosiach.
Nie wiem czy to dobra metoda ale na podnośniku mechanik trzymał hamulec i gazował i po tym stwierdził że są luzy i dlatego może tak przy gazowaniu szarpać.
Zgadzacie się z taką teorią ?
Możecie polecić jakiego producenta kupić bo jest bardzo duża rozbieżność cen, od ok. 300 do ponad 700 zł.
A sprawdziłeś najpierw najprostsze i najtańsze rozwiązania typu dokręcenie łapy skrzyni, innych elementów?
Ja po serwisie 1.8T miałem niedokręconą łapę skrzyni. Objawy były idealnie takie same jak piszesz plus metaliczny hałas przy uruchamianiu silnika. Biegi też precyzyjnie nie wchodziły przez to. Dokręciłem i po robocie.

niby motor inny, ale podobny problem. Zdjęcie masz w załączniku, ale u Ciebie to może inaczej wyglądać. Obróć sobie bo fota weszła do góry nogami.
U mnie połosie zmienione komplet sprzegla ostatnio. Po złożeniu mechanika jakby mniej szarpalo. Ale ułożyło się i nadal taki luz. Więc muszę zobaczyć łapy wszystkie.
Przekierowanie