Witam
Sharan 2003 1,9 tdi AUY 4motion skrzynia 6 o symbolu FPK przebieg 260K Podczas jazdy na dowolnym biegu kiedy puszczę pedał gazu a potem gdy dodaję gazu z przodu auta ( tak mi się przynajmniej wydaje ) słychać głuche puknięcie. Pierwsze podejrzenie padło na łapę pod silnikiem ale tam jest wszystko Ok. Z innych rzeczy które zauważyłem na prawej półosi jest delikatny luz oraz spory luz podłużny wału w jego pierwszej części - miedzy skrzynią a podporą. Pierwsza część wału da się przesunąć ręką przód-tył o dobry centymetr - luz obrotowy jest minimalny. Za podporą w stronę Haldexu jest sztywno. Czy podobny efekt pukania może dawać dwumasa ?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
W moim to samo lecz napęd na przód. Dodam że poloski nowe. Też boję się że to dwumas bo łapa itp wygląda dobrze
To jeszcze jedno pytanie. Czy przy tym napędzie 4motion półoś tak samo jak w przednionapędowym wchodzi w skrzynię w tą flanszę z wielowpustem przykręcaną śrubką w środku czy wchodzi prosto w mechanizm różnicowy skrzyni. Prawa półoś przechodzi przez przekładnię napędzającą wał a jej frezowany koniec wchodzi dopiero do skrzyni ( przynajmniej tak wynika z rysunku w instrukcji napraw ) Inaczej czy przy regeneracji półosi oprócz regeneracji frezu półosi regeneruje się też ten wielowpust czy z jego braku trzeba by wyciągnąć ze skrzyni mechanizm różnicowy i tam sprawdzić wielowpust ? Skrzynia FPK .
4Motion nie ma tej podpory, prawa półoś włazi w przekładnie kątową.
Sprawdziłbym jakoś tylne półosie z przegubami + poduchy od mostu.
W 4mot nic sie nie regeneruje bo to co chodzi w oleju sie nie wyciera. W przednionapedowcu(jakby 4mot nie byl przednio-napedowy) jest polaczenie zewnetrzne i tu z pewnych przyczyn wyciera sie to polaczenie.
U mnie było słyszalne pukanie przy odpalonym silniku na luzie. Z czasem narastało ale nie było jeszcze jakieś mocno "metaliczne". Charakterystyczne puknięcie zauważalne najbardziej podczas wyłączenia silnika. Dwóch mechaników (dobrych) osłuchiwało samochód i wykluczyli poduszki pod silnikiem, skrzynią itp. Stawiali na dwumasę ale nikt nie był w stanie określić ile jeszcze wytrzyma. Z racji że nastawiłem się na dłuższą eksploatację samochodu za blisko 1,5 tys. kupiłem nowy zestaw Sachs. Po wyjęciu starego zestawu mechanik stwierdził że nie ma jeszcze tragedii i dużych luzów. Dawał jeszcze spokojnie 10 tys. przebiegu. Tak więc moim zdaniem nie trzeba się jeszcze spieszyć z wymianą.
W moim przypadku w dwóch autach (TT 1.8T i Sharan 1.8T) takie stukanie wiązało się z niedokręconym mocowaniem skrzyni biegów - takim wzdłużnym, bo drugie było jeszcze z boku. Luz spowodowany niedokręconą śrubą (po dużym serwisie auta - przeoczenie mechanika) - powodował właśnie takie objawy, o których Ty piszesz.
Może i to warto sprawdzić?
Jak to zdiagnozowałem - kanał i zacząłem energicznie szarpać elementami auta spod spodu - na tyle miałem siły, że wyhaczyłem skąd stuki dochodziły. Dokręcenie śruby zamknęło temat.
dzięki za wszelkie sugestie.
Mam jeszcze dwa pytania które nasunęły mi się po waszych podpowiedziach i lekturze forum. Czy przeguby wewnętrzne od audi o numerze 8K0 498 103B będą pasowały do mojego 4motion ? i drugie o poduszki tylnego mostu. Czy sam Haldex jest przykręcony do mostu na sztywno czy też na poduszkach , czy poduszki tylnego mostu tylko ori czy zmienniki też są ( ewentualnie jakich numerów OEM szukać )
Mk1 jestes w stanie podac wiecej info. W sensie czy chodzi ci o przeguby przednich czy tylnych osi?