Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Głuche pukanie z przodu przy dodawaniu i ujmowaniu gazu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Sharan 2003 1,9 tdi AUY 4motion skrzynia 6 o symbolu FPK przebieg 260K Podczas jazdy na dowolnym biegu kiedy puszczę pedał gazu a potem gdy dodaję gazu z przodu auta ( tak mi się przynajmniej wydaje ) słychać głuche puknięcie. Pierwsze podejrzenie padło na łapę pod silnikiem ale tam jest wszystko Ok. Z innych rzeczy które zauważyłem na prawej półosi jest delikatny luz oraz spory luz podłużny wału w jego pierwszej części - miedzy skrzynią a podporą. Pierwsza część wału da się przesunąć ręką przód-tył o dobry centymetr - luz obrotowy jest minimalny. Za podporą w stronę Haldexu jest sztywno. Czy podobny efekt pukania może dawać dwumasa ?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
W moim to samo lecz napęd na przód. Dodam że poloski nowe. Też boję się że to dwumas bo łapa itp wygląda dobrze
Moze luz w skrzyni jest.
To jeszcze jedno pytanie. Czy przy tym napędzie 4motion półoś tak samo jak w przednionapędowym wchodzi w skrzynię w tą flanszę z wielowpustem przykręcaną śrubką w środku czy wchodzi prosto w mechanizm różnicowy skrzyni. Prawa półoś przechodzi przez przekładnię napędzającą wał a jej frezowany koniec wchodzi dopiero do skrzyni ( przynajmniej tak wynika z rysunku w instrukcji napraw ) Inaczej czy przy regeneracji półosi oprócz regeneracji frezu półosi regeneruje się też ten wielowpust czy z jego braku trzeba by wyciągnąć ze skrzyni mechanizm różnicowy i tam sprawdzić wielowpust ? Skrzynia FPK .
4Motion nie ma tej podpory, prawa półoś włazi w przekładnie kątową.
Sprawdziłbym jakoś tylne półosie z przegubami + poduchy od mostu.
W 4mot nic sie nie regeneruje bo to co chodzi w oleju sie nie wyciera. W przednionapedowcu(jakby 4mot nie byl przednio-napedowy) jest polaczenie zewnetrzne i tu z pewnych przyczyn wyciera sie to polaczenie.
U mnie było słyszalne pukanie przy odpalonym silniku na luzie. Z czasem narastało ale nie było jeszcze jakieś mocno "metaliczne". Charakterystyczne puknięcie zauważalne najbardziej podczas wyłączenia silnika. Dwóch mechaników (dobrych) osłuchiwało samochód i wykluczyli poduszki pod silnikiem, skrzynią itp. Stawiali na dwumasę ale nikt nie był w stanie określić ile jeszcze wytrzyma. Z racji że nastawiłem się na dłuższą eksploatację samochodu za blisko 1,5 tys. kupiłem nowy zestaw Sachs. Po wyjęciu starego zestawu mechanik stwierdził że nie ma jeszcze tragedii i dużych luzów. Dawał jeszcze spokojnie 10 tys. przebiegu. Tak więc moim zdaniem nie trzeba się jeszcze spieszyć z wymianą.
W moim przypadku w dwóch autach (TT 1.8T i Sharan 1.8T) takie stukanie wiązało się z niedokręconym mocowaniem skrzyni biegów - takim wzdłużnym, bo drugie było jeszcze z boku. Luz spowodowany niedokręconą śrubą (po dużym serwisie auta - przeoczenie mechanika) - powodował właśnie takie objawy, o których Ty piszesz.

Może i to warto sprawdzić?

Jak to zdiagnozowałem - kanał i zacząłem energicznie szarpać elementami auta spod spodu - na tyle miałem siły, że wyhaczyłem skąd stuki dochodziły. Dokręcenie śruby zamknęło temat.
dzięki za wszelkie sugestie.
Mam jeszcze dwa pytania które nasunęły mi się po waszych podpowiedziach i lekturze forum. Czy przeguby wewnętrzne od audi o numerze 8K0 498 103B będą pasowały do mojego 4motion ? i drugie o poduszki tylnego mostu. Czy sam Haldex jest przykręcony do mostu na sztywno czy też na poduszkach , czy poduszki tylnego mostu tylko ori czy zmienniki też są ( ewentualnie jakich numerów OEM szukać )
Mk1 jestes w stanie podac wiecej info. W sensie czy chodzi ci o przeguby przednich czy tylnych osi?
Stron: 1 2
Przekierowanie