Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Temperatura silnika 2.0 Tdi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam klubowiczów.
To moje pierwsze zetknięcie z samochodami spod skrzydeł vw.

Jako że nadeszła mroźna zima mam problem z zagrzaniem mojej Alhambry 2.0TDI 140KM. Zaczne od tego że nie działa mi dogrzewacz (konsultacja ze stefano padnięty sterownik, trzeba naprawić) dziś przy -15st temperatura silnika dzwigła się do ok 70st. po przejechaniu ok 10km, natomiast żeby zagrzać go do 90st. potrzebuje wieczności ok 22-25km(musiałem go jednak pokręcić troszkę na obrotach), ale teraz zaczyna się coś według mnie dziwnego zatrzymałem się na przejeździe i temperatura spada między 70-80st. I tu pytanie czy to normalne zjawisko. Po dłuższej jeździe jak już chwyci temp. to trzyma, choć zdarzyło mi się że i tak zaczęła spadać.
Dodam że termostat wymieniony(wahler, płyn zostawili bo podobno klarowny i temp.-40st).
Kolejna sprawa to panowie jak jeździć zimą na tym klimatroniku? Załączone econom czy zaraz na auto? Czym właściwie się różni to econom od normalnej klimy auto?

Wybaczcie może się powtarzam ale przeglądam to forum i inne i wszędzie co innego piszą... Pozdrawiam
Bez dogrzewacza to logiczne ze beda cyrki z temperatura. Poza tym w zakresie skokow temp od okolo 75 stopni do 105 to wskazowka bedzie i tak dumnie stala pionowo na 90 na szafie. Tak to juz skonstruowane. Ostatnio bawilem sie lapkiem u jakiegos raksiarza i po rozgrzaniu auta piec juz sie wylaczyl. Temp na szafie stala w pionie potem spadla na postoju do 80 i piec sie wlaczyl ale na piecu na dwoch czujnikach bylo cos kolo 55 stopni.

Econ to bez klimy sam nadmuch recznie sterowany. Auto to automat sterujacy praca calosci.
Musisz jak najszybciej zrobić dogrzewacz. Szkoda silnika i katalizatora.
Co do funkcji econ i auto. Generalnie funkcja Econ "odłącza "sprężarkę" czyli funkcje chłodzenia i automatyczne sterowanie nawiewami. Ponieważ w aucie jest kilka czujników które mierzą temperaturę wewnątrz funkcja Auto realizuje utrzymanie zadanej temperatury na panelu regulując automatycznie intensywność nawiewów z przodu i tylu. To tak w skrócie. Osobiście odpalam auto na opcji Econ z ustawionym minimalnym nawiewem a gdy system "złapie" temperaturę przełączam na Auto. Ma to pewien sens zwłaszcza przy obecnych mrozach. Opcja Auto niebawem po włączeniu podnosi obroty nawiewu i "wyciąga" ciepło z układu który dopiero się rozgrzewa. Dlatego tez trwa to dłużej. W układzie chłodzenia silnika jest ok 9-11 litrów płynu dlatego dogrzewacz jest kluczowym elementem
Dzięki koledzy☺ czyli jak najszybciej trzeba się zająć tym nieszczęsnym dogrzewaczem. Czyli nowy termostat raczej nie świruje? A że tak zapytam jest jakiś sens "ocieplenia" przewodów pod samochodem? Na postoju dotkłem przewody przy dogrzrwaczu i były ciepłe może warto abo się daremnie nie chłodziły? A może tylko się tym pogorszy sytuacje? No tak a w tych mrozach to wogole sprężarka z klimy się załacza? Czy może do jakiejś temperatury?
Ocieplamy te rurki. Ale czy to cos daje to nie zauwazylem.
A wpadł mi do głowy jeszcze czujnik temperatury wskazujący temp. na deskę? Może on też coś świruje?
Tez może być ale czujnik dogrzewacza nie "zastąpi" ;-) widzę ze się bronisz przed tym dogrzewaczem ;-) jak pisałem zrób bo szkoda silnika i katalizatora. Zrobiłem jesienią u Stefano i miód malina teraz
Ja teraz wymieniłem ten czujnik i temp. na blacie szybciej i równomiernie rośnie, przedtem mi świrowało niesamowicie - raz 90st, a za chwile 70st ....
No właśnie nie bronię się od tego, ale na chwilę obecną brakuje mi na to funduszy, zdaję sobie sprawe że po coś go tam wkońcu włożyli, nie od parady, tylko kombinuję sobie tak na chłopski rozum bez dogrzewacza też się zagrzeje a potem spada na postoju, czyli coś dziwnego jak dlamnie. A mógłby ktoś orientacyjnie powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje i czy ciężko go wymienić?
Dzięki kolego wiem że silnik się meczy bez dogrzewacza także będzie to moj priorytet do zrobienia☺
Czujnik temp. kosztuje ok. 30zł - znajduje się za pompą vacum w tylnej części. Ja się trochę męczyłem z tym czujnikiem bo nie chciał za cholerę wyjść - przy wymianie najlepiej wypiąć filtr paliwa, a jak będą dalej problemy to wywal akumulator, zdemontuj tą plastikową osłonę co idzie dookoła + zdemontuj metalową podstawę akumulatora można wówczas więcej manewrować ręką.
Stron: 1 2
Przekierowanie