Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Radio Beta V, a zewnętrzny wzmacniacz + subwoofer
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej Smile
Mam mały problem... Chciałem zostawić oryginalne głośniki i radio, ale brakuje mi niskich częstotliwości. Czy ktoś próbował jakoś podpiąć zewnętrzny wzmacniacz z subem pod Bete V ? Czy konieczna będzie wymiana radia na coś nowszego ?
Oczywiście, ze możesz wystarczy przejściówka mini ISO line out, nabędziesz w sklepach car audio
Aczkolwiek radzę zainteresować się wytłumieniem drzwi. W Sharanach montowane były (2001-2004) dobre głośniki zwłaszcza Woofery i w dobrych warunkach dają radę
Witam.
Podepnę się pod temat.
Dziś chciałem zamontować zestaw dodatkowy, wzmacniacz plus subwoofer firmy JBL/ raczej nie istotne/. Kable wszystkie pociągnięte, złączka mini iso pod rca też /zółta/, jednak coś nie działa.

Wzmacniacz się nie włącza, brak 12V na przewodzie wzbudzającym wzmacniacz.
Kiedy podałem osobne 12V z zasilania radia, wzmacniacz się włączył jednak nadal cisza z tuby..
Pomiar na bezpośrednim zasilaniu z aku i masa do budy, na wzmacniaczu jest.
Przejście z wzmacniacza do głośnika jest.

Radio to beta5, sharan 2001 FL.

Pytanie moje jest: co jest nie tak?
Czy muszę uruchomić jakąś funkcję w radiu, a może przez VAG'a?
Dodam, że naklejka na radiu opisująca piny w radiu, w miejscu 'zółtej wtyczki' jest pusta, czy to oznacza, że radio ich nie obsługuje?

Serdecznie dziękuje za jakiekolwiek wskazówki.

Pozdrawiam, DamianH.
No i teraz się zaczynają schody ;-)
Jak się okazuje radio Beta V było produkowane dla VW przez dwie firmy Blaupunkt i Philips.
Żeby było śmieszniej nawet w sharanach po drugim lifcie 2004 były one montowane w różnych wersjach auta.
Byłem zdziwiony ze w 1.8 T z 2004 r było fabryczne Beta V i instalacja szeregowa przodu z tyłem uwzględniająca tylko dwa kanały tego radia.
Ponieważ fizycznie piny mini ISO kostki C1 (żółtej) występują, można by przypuszczać ze powinny działać. Jednak okazuje się (informacje archiwalne z sieci aczkolwiek nie potwierdzone ) ze w zależności od producenta i rocznika i regionu sprzedaży samochodu funkcja line out była blokowana z poziomu software'u.
Dlatego u Ciebie może być 'martwe' zgodnie z opisem w linku nie działa line out i zasilanie wzbudzenia.
Możliwe rozwiązania to:
- Konwerter ( dzielnik napięcia) podłączony bezpośrednio pod pare głośników ( np. tylnich) z drugiej strony dzielnik posiada złącza RCA ( cinch) do wzmacniacza tyle ze to wiąże się z utrata jakości i dodatkowym obciążeniem końcówki mocy radia
- Wymiana radia
Dzięki za odpowiedź.

Jak rozumiem, nie ma możliwości w ingerencję wewnętrznego programu?

A czy ewentualne bezpośrednie wymuszenie, puszczenie sygnału na same piny wyjściowe z któregoś miejsca na płytce?
Chyba wezmę go dziś na warsztat i zobaczę co tam się kryje w środku.

Dziś i tak już niczego u siebie nie załatwię ale konwerter kupię w poniedziałem i zobaczymy jak to gra, czy duża będzie strata.
kupujesz oporniki juz nie pamietam tylko jakiej wielkosci w sensie ile ohm ale wydaje mi sie ze chyba to bylo cos kolo 1500 ohm. Potrzbene dwie sztuki takie. I teraz od kabli co ida do glosnikow dajesz w szereg oporniki i jua masz sygnal taki jak na chinchach. Tak jest to realizowane we wzmaczniaczach. nie wierzycie to rozbierzcie i zerknijcie po sciezkach.
Temat do zamknięcia.
Okazało się, że w moim radiu nie ma w ogóle wyprowadzonych pinów wyjściowych w tej żółtej kostce. A ja głupi zamiast od razu sprawdzić to z automatu tylko kostki przepinałem.

Dzięki za zainteresowanie, pozdrawiam!
Przekierowanie